مشکل عجیب وای‌فای در آیفون ۱۷؛ آیا اپل واچ پشت پرده است

کاربران آیفون ۱۷ اخیراً با مشکلی غیرمنتظره مواجه شده‌اند: اختلال در اتصال وای‌فای که تجربه روزمره را مختل می‌کند. برخی شواهد نشان می‌دهد که اپل واچ ممکن است نقشی کلیدی در ایجاد این اختلال داشته باشد، موضوعی که توجه بسیاری از کاربران و کارشناسان را به خود جلب کرده است.

آیفون ۱۷ درگیر مشکلات عجیب وای‌فای: آیا اپل واچ مقصر اصلی است

به نظر می‌رسد عرضه آیفون ۱۷ کاملاً بدون مشکل نبوده است. در حالی که پیش از این گزارش‌هایی مبنی بر مشکلات آنتن‌دهی این گوشی منتشر شده بود، اکنون برخی کاربران با یک مشکل دیگر نیز مواجه شده‌اند که مربوط به اتصال وای‌فای (Wi-Fi) است.

مشکلات وای‌فای و بلوتوث در آیفون ۱۷

خوشبختانه، در حال حاضر به نظر می‌رسد این مشکل تنها برای تعداد کمی از کاربران رخ داده است. بر اساس گزارش‌ها، آیفون ۱۷ به صورت متناوب وای‌فای خود را قطع می‌کند.

گزارش‌های کاربران گاهی اوقات گیج‌کننده هستند، اما یک نکته مشترک در همه آن‌ها وجود دارد: اتصال وای‌فای و گاهی اوقات بلوتوث، زمانی که آیفون ۱۷ قفل است یا از قفل خارج می‌شود، قطع می‌گردد. برخی کاربران می‌گویند اتصال پس از چند ثانیه دوباره برقرار می‌شود.

این مشکل می‌تواند استفاده از AirPlay و CarPlay را نیز برای برخی افراد مختل کند.

ارتباط مشکوک با اپل واچ

مشکل عجیب وای‌فای در آیفون ۱۷؛ آیا اپل واچ پشت پرده است
نکته جالب اینجاست که چندین کاربر ادعا کرده‌اند این مشکل تنها زمانی رخ می‌دهد که آن‌ها اپل واچ به دست دارند. برای برخی از افراد، قفل کردن یا درآوردن اپل واچ، مشکل را برطرف می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد که ممکن است بین این باگ نرم‌افزاری و اپل واچ ارتباطی وجود داشته باشد.

با این حال، مشکل به مدل خاصی از اپل واچ مربوط نیست و در مدل‌های مختلف گزارش شده است. همچنین به نظر می‌رسد این باگ بیشتر در مدل پایه آیفون ۱۷ دیده شده، اما گزارش‌هایی از آیفون ایر و آیفون ۱۷ پرو مکس نیز وجود دارد.

یک گوشی جدید، چند مشکل جدید

علاوه بر مشکل وای‌فای و بلوتوث، همانطور که قبلاً اشاره شد، گزارش‌هایی در مورد قطع شدن آنتن سیم‌کارت نیز وجود داشت. مجموع این مشکلات نشان می‌دهد که آیفون ۱۷ در مراحل اولیه عرضه، خالی از باگ نیست.

البته این اتفاقات در مورد هر محصول جدیدی، نه فقط دستگاه‌های اپل، طبیعی است. با این حال، باید پذیرفت که این موضوع برای تجربه کاربری ایده‌آل نیست.

آیا راه‌حل نزدیک است

خوشبختانه، به نظر می‌رسد این مشکلات نرم‌افزاری هستند و نه سخت‌افزاری. برخی کاربران که این مشکل را گزارش کرده‌اند، گفته‌اند که موضوع به مهندسان اپل ارجاع داده شده است. همچنین، برخی دیگر گزارش داده‌اند که این مشکل در نسخه iOS 26.1 (که در حال حاضر در نسخه بتای توسعه‌دهندگان قرار دارد) دیده نمی‌شود، که این موضوع امیدواری‌ها را برای حل سریع آن افزایش می‌دهد.

اینکه این مشکلات، تعداد زیادی از کاربران را درگیر نکرده و به نظر می‌رسد به سخت‌افزار مربوط نیستند، خبر خوبی است. باگ‌های نرم‌افزاری را می‌توان با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برطرف کرد، در حالی که مشکلات سخت‌افزاری دردسرهای بیشتری دارند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید