زلزله در بازار آنلاین؛ اسنپ رکورد تاریخ تجارت الکترونیک ایران را جابهجا کرد
به گزارش مدیاتی:روز جمعه، ۷ آذرماه، یک روز معمولی در تقویم کسبوکارهای آنلاین ایران نبود. گروه اسنپ با ثبت یک رکورد حیرتانگیز، توانست مرزهای خرید اینترنتی در کشور را جابهجا کند و بار دیگر قدرت خود را به عنوان رهبر بلامنازع این بازار به نمایش بگذارد.
طبق آمارهای منتشر شده، سوپراپ اسنپ تنها در یک روز (۷ آذر)، بیش از ۱ میلیون سفارش را ثبت کرده است؛ عددی که تا پیش از این در تاریخ خردهفروشی آنلاین ایران بیسابقه بوده است.
در ادامه نگاهی دقیقتر به آمار خیرهکننده زیرمجموعههای اسنپ در کمپین بزرگ ۱۰ روزه اخیر میاندازیم:
۱. اسنپپی: پیشتاز بیرقیب خرید اقساطی
سرویس اعتباری اسنپ (SnappPay) ستاره درخشان این کمپین بود. استقبال کاربران از امکان خرید قسطی (الان بخر، بعداً پرداخت کن) رکوردهای عجیبی را ثبت کرد:
رکورد روزانه: ثبت ۶۵۰ هزار سفارش چهار قسطه تنها در روز ۷ آذر.
رکورد کلی: ثبت نزدیک به ۲ میلیون سفارش اقساطی در بازه ۱۰ روزه.
این ارقام نشان میدهد که اسنپپی حالا به بزرگترین پلتفرم دادوستد آنلاین در ایران تبدیل شده است.
۲. اسنپشاپ: شلوغترین روزهای بازار
فروشگاه آنلاین اسنپ نیز در کمپین «حراجمعه» روزهای پرکاری را پشت سر گذاشت. کاربران ایرانی استقبال کمنظیری از تخفیفهای این سرویس داشتند:
فروش روزانه: ثبت بیش از ۱۴۵ هزار سفارش و فروش ۴۰۰ هزار قلم کالا تنها در یک روز.
عملکرد ۱۰ روزه: پردازش و ارسال ۱ میلیون و ۳۳۰ هزار قلم کالا (در قالب ۵۱۰ هزار سفارش) از فروشندگان سراسر کشور.
۳. اسنپمارکت: سبدهای خرید پر از کالا
بخش کالاهای سوپرمارکتی و تندمصرف (FMCG) نیز سهم بزرگی در این رکوردشکنی داشت. اسنپمارکت در کمپین «بیشترین تخفیف سال» توانست لجستیک قدرتمند خود را به رخ بکشد:
رکورد دو روزه: تحویل موفق ۴۵۰ هزار سفارش (شامل ۲.۵ میلیون قلم کالا) فقط در روزهای ۶ و ۷ آذر.
مجموع کمپین: تحویل بیش از ۱ میلیون و ۷۷۰ هزار سفارش از طریق سرویسهای اکسپرس، هایپر و فروشگاههای زنجیرهای.
۴ میلیون سفارش در ۱۰ روز
اگر بخواهیم تصویر کلیتری از این رویداد داشته باشیم، مجموع سرویسهای اسنپ (شاپ، پی و مارکت) در بازه ۱۰ روزه حراجی خود، مجموعاً ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار سفارش را پردازش کردهاند. این عدد نشاندهنده نفوذ بالای خرید آنلاین در سبک زندگی ایرانیان و ظرفیت عظیم تجارت الکترونیک در کشور است.







