به گزارش مدیاتی:شیائومی با فیسلیفت SU7 قصد دارد وارد رقابت مستقیم با تسلا شود. این نسخه بهروز شده، طراحی تازهای دارد و با قیمتی بالاتر نسبت به گذشته عرضه میشود، نشاندهنده تمرکز شیائومی بر بازار خودروهای برقی پریمیوم و جاهطلبی این شرکت برای به چالش کشیدن غول آمریکایی در حوزه اتومبیلهای الکتریکی است.
خیز شیائومی برای رقابت مستقیم با تسلا؛ فیسلیفت SU7 با قیمت گرانتر میآید
شایعات در دنیای خودروهای برقی بالا گرفته است؛ به نظر میرسد شیائومی (Xiaomi EV) قصد دارد خیلی زودتر از انتظار، دستی به سر و روی اولین خودروی برقی خود بکشد. گزارشها از چین حاکی از آن است که نسخه جدید و بهبودیافتهی سدان SU7 در سهماههی دوم سال ۲۰۲۶ وارد بازار خواهد شد.
اما این بهروزرسانی فقط یک تغییر ظاهری ساده نیست؛ شیائومی با این حرکت قصد دارد افت فروش اخیر خود را جبران کند و با ارائه ویژگیهای جدید، جایگاه خود را در بازار خودروهای هوشمند تثبیت کند.
افزایش قیمت: ورود به قلمرو تسلا
مهمترین خبر درباره مدل جدید، تغییر برچسب قیمتی آن است. کارشناسان مطرح خودرو در چین، از جمله «هان لو»، پیشبینی میکنند که قیمت این مدل جدید حدود ۲۰,۰۰۰ یوان (تقریباً ۲,۴۲۰ یورو) افزایش یابد.
قیمت فعلی: ۲۱۵,۹۰۰ یوان.
قیمت جدید احتمالی: حدود ۲۳۵,۹۰۰ یوان (۲۸,۶۰۰ یورو).
این تغییر قیمت بسیار معنادار است؛ چرا که مدل جدید شیائومی را دقیقاً در رده قیمتی تسلا مدل ۳ (با قیمت پایه ۲۳۵,۵۰۰ یوان در چین) قرار میدهد. این یعنی شیائومی اعتمادبهنفس کافی را پیدا کرده تا بگوید تکنولوژیاش همتراز یا حتی برتر از غول آمریکایی است.

چرا تغییر؟ (ماجرای افت فروش SU7 و موفقیت YU7)
چرا شیائومی باید خودرویی که تازه سال گذشته عرضه کرده را تغییر دهد؟ پاسخ در آمار فروش نهفته است:
افت فروش سدان: در ماه نوامبر، تحویل خودروی SU7 به ۱۲,۵۲۰ دستگاه رسید که نسبت به ماه قبل ۱۶ درصد و نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد کاهش داشته است. مشتریان یا به دنبال مدلهای دیگر هستند و یا منتظر فناوریهای جدیدتر نشستهاند.
رقابت داخلی: دلیل دیگر، موفقیت خیرهکننده برادر بزرگتر یعنی شاسیبلند YU7 است. این خودرو که در ماه ژوئن معرفی شد، در نوامبر رکورد تحویل ۳۳,۷۲۹ دستگاه را ثبت کرد و به انتخاب اول خانوادهها تبدیل شد.
در نسخه ۲۰۲۶ چه چیزی تغییر میکند
برای توجیه این افزایش قیمت، شیائومی باید چیزی فراتر از یک تغییر چهره ارائه دهد. انتظار میرود مدل جدید شامل ارتقاهای سختافزاری و نرمافزاری سنگین باشد:
باتریهای پیشرفتهتر با برد بیشتر.
کامپیوترهای سریعتر برای پردازش هوش مصنوعی و رانندگی خودکار.
کابین لوکستر با متریال باکیفیتتر.
نقشه راه آینده: از شاسیبلند غولپیکر تا سدان لیموزین
شیائومی برنامههای بزرگی برای آینده دارد و تنها به فیسلیفت SU7 بسنده نکرده است. سبد محصولات این شرکت بهزودی با سه مدل هیجانانگیز دیگر تکمیل خواهد شد:
YU9: یک شاسیبلند بزرگ که احتمالا اولین خودروی EREV (برقی با برد افزوده) شیائومی خواهد بود؛ یعنی استفاده از یک موتور بنزینی کوچک صرفاً برای شارژ باتری.
YU7 GT: نسخه اسپرت و پرقدرت از شاسیبلند فعلی.
SU7 L: نسخه کشیده و لیموزینمانند از سدان SU7 برای عاشقان تجمل.







