نکاتی که در صورت افت بازدید سایت باید آن‌ها را بررسی کنید

رسانه مدیاتی – یکی از عوامل مهم موفقیت یک سایت و رسیدن به اهداف آن بازدیدکنندگان سایت است. افت بازدید سایت باعث می‌شود رتبه سایت پایین‌تر آید.

برای این که یک سایت بتواند بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشد باید رتبه خوبی در موتورهای جست‌وجوی گوگل داشته باشد. تعداد بازدیدکنندگان سایت در بازه‌های زمانی متفاوت تغییرات کمی دارد و طبیعی است. اما اگر به صورت ناگهانی با افت بازدید سایت روبه‌رو شدید نشان می‌دهد یکی از بخش‌های سایت مشکل دارد. در این شرایط باید به سرعت علت را بررسی کنید تا افت بازدید رتبه سایت شما را پایین نبرد. برای این کار موارد زیر را ارزیابی کنید.

۱- از سرچ کنسول گوگل استفاده کنید

هنگام افت بازدید سایت در مرحله اول باید سرچ کنسول گوگل را بررسی کنید. این ابزار که گوگل به کاربران ارائه داده بسیار مهم است و کاربرد زیادی دارد. شما با استفاده از آن می‌توانید وضعیت بازدیدکنندگان و ترافیک طبیعی سایت را مشاهده وبررسی کنید.

ابتدا وارد بخش Search Analytics سرچ کنسول گوگل شوید تا میزان بازدید سایت، تعداد لینک‌ها، نرخ CTR و… را بتوانید مشاهده کنید. این بخش به شما اطلاعات زیادی درباره کلمات کلیدی و صفحاتی که بیشترین بازدید را داشتند مشاهده کنید. در نهایت با تمرکز و بررسی این موارد می‌توانید بازدید سایت را بیشتر کنید و رتبه بهتری به دست آورید.

افت بازدید سایت۲- الگوریتم‌های گوگل را بررسی کنید

گزارش‌هایی که منتشر شده است نشان می‌دهد گوگل به صورت سالانه بیش از 600 مرتبه الگوریتم‌های خود را تغییر می‌دهد. این تغییرات معمولا کوچک هستند. برخی از آن‌ها نیز بزرگ هستند و می‌توانند تاثیر شگفت‌انگیزی در میزان بازدید شما داشته باشند. این مسئله باعث می‌شود همیشه از آپدیت‌های جدید در الگوریتم‌های گوگل آگاه باشید و سایت را طبق آن مدیریت کنید.

می‌توانید از سایت‌هایی مانند Search Engine Land کمک بگیرد و اطلاعات تازه‌ای درباره این الگوریتم‌ها کسب کنید.  سعی کنید مواردی را پیدا کنید که طبق نظر گوگل باعث بهتر شدن یا ضعیف شدن سایت می‌شود. در نهایت می‌توانید سایت خود را با آن‌ها منطبق کنید.

۳- تعداد لینک‌های سایت خود را بررسی کنید

یکی از عواملی که باعث کاهش رتبه سایت در موتور جست‌وجو گوگل می‌شود، از دست رفتن لینک‌های سایت است. اگر لینک‌ها به سایت شما کمتر شود گوگل این سایت را غیرقابل اعتماد فرض می‌کند و رتبه آن را کاهش می‌دهد. بنابراین به کمک ابزارهایی مانند Majestic می‌توانید تعداد لینک‌های سایت خود را در سراسر وب مشخص کنید.

اگر تعداد لینک‌های سایت کمتر شده باشد برای اضافه کردن آن باید از راه‌حل‌های مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید از سایت‌هایی که بک لینک شما را حذف کردند درخواست کنید تا آن‌ها را دوباره در سایت خود قرار دهند. علاوه بر آن می‌توانید پست مهمان را در سایت‌هایی که چگالی دامنه بالایی دارند منتشر کنید و به سایت خود لینک دهید.

۴- سرعت بارگذاری صفحات را افزایش دهید

سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم برای گوگل است. اگر با افت بازدید سایت روبه‌رو شدید به سرعت سایت نیز توجه داشته باشید و سعی کنید تا جایی که می‌توانید سرعت آن را افزایش دهید. پایین بودن سرعت سایت یکی از عواملی است که باعث می‌شود مخاطبان تا زمان باز شدن صفحه سایت را ترک کنند. این موضوع نیز به سایت ضربه می‌زند. ابزازهایی مانند Page Speed به شما کمک می‌کند تا سرع سایت خود را بسنجید.

2 12۵- محتوای باکیفیت تولید کنید

یکی دیگر از عواملی که هنگام افت بازید سایت باید به آن توجه داشته باشید باکیفیت بودن محتوا است. اگر محتوای باکیفیتی داشته باشید مخاطبان زیادی را جذب می‌کنید. گوگل نیز به کیفیت محتوا اهمیت می‌دهد و تاثیر زیادی بر رتبه سایت دارد. اگر می‌خواهید محتوای باکیفیتی تولید کنید، محتوای شما نباید تکراری باشد، عکس‌های به کار رفته کیفیت مناسبی داشته باشد، کلمات کلیدی به درستی انتخاب شود و تا حد ممکن تبلیغات و پاپ‌اپ‌ها حذف شوند تا تجربه کاربری خوبی را ایجاد کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید