نحوه restrict کردن کاربران در اینستاگرام

رسانه مدیاتی – در این مطلب به آموزش نحوه restrict کردن کاربران در اینستاگرام می‌پردازیم. رستریکت در اینستا یکی از قابلیت‌هایی است که اخیراً از سوی اینستاگرام ارائه شده است.

نحوه restrict کردن کاربران در اینستاگرام

شاید مهم‌ترین هدف از ارائه‌ی آپشن رستریکت، حفظ بهتر و موثرتر حریم شخصی باشد. کلمه‌ی Restrict در لغت به معنی محدود کردن است؛ مفهوم و معنی restrict در اینستاگرام نیز به همین موضوع اشاره دارد. کاربران این شبکه‌ی اجتماعی می‌توانند پیج‌های دیگر را رستریکت کنند تا آن‌ها را با محدودیت‌های خاصی مواجه کنند. در این مقاله به آموزش نحوه restrict کردن کاربران در اینستاگرام می‌پردازیم.

ممکن است برخی از کاربران اینستاگرام برای شما پیغام‌های اسپم مثل پیغام‌های تبلیغاتی و یا توهین‌آمیز ارسال کنند یا در کامنت‌ها متن‌های نامناسب به کار ببرند؛ در این شرایط شما می‌توانید با محدود کردن آن‌ها از این موارد جلوگیری کنید. همچنین اگر نمی‌خواهید شخص خاصی از زمان آنلاین بودن شما مطلع شود و یا نداند که شما پیام دایرکت او را سین کرده‌اید یا نه، می‌توانید از قابلیت رستریکت در اینستاگرام استفاده نمایید. ذکر این نکته نیز لازم است که اگر شما اکانتی را رستریکت کنید، فرد محدودشده پیغامی مبنی بر رستریکت شدن در اینستاگرام به وسیله‌ی شما دریافت نخواهد کرد.

برای رستریکت در اینستا، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • restrict در اینستاگرام از طریق تنظیمات اینستاگرام
  • رستریکت در اینستا از طریق پروفایل فالوور مورد نظر
  • رستریکت در اینستاگرام از طریق چت دایرکت
  • restrict در اینستاگرام از طریق بخش کامنت‌ها

رستریکت در اینستا به کمک تنظیمات

یکی از روش‌های رستریکت در اینستا، محدود کردن افراد از طریق بخش تنظیمات اینستاگرام می‌باشد. اگر اکانت بخصوصی را برای رستریکت کردن در نظر دارید، می‌توانید با استفاده از این روش نسبت به انجام این کار اقدام کنید:

۱- وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.

۲- با لمس آیکون پروفایل در نوار پایین صفحه، به صفحه‌ی پروفایل خود بروید.

۳- در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه، روی آیکون 3 خط کلیک کنید.

۴- در نیم‌پنجره‌ی بازشده، گزینه‌ی Settings را انتخاب نمایید.

۵- وارد بخش Privacy شوید.

نحوه restrict کردن کاربران در اینستاگرام

۶- restrict در اینستاگرام از طریق تنظیمات

۷- روی گزینه‌ی Restricted Accounts کلیک کنید و Continue را لمس نمایید.

۸- در کادری که نمایش داده می‌شود، نام کاربری اکانتی را که قصد restrict آن در اینستاگرام را دارید، وارد نمایید.

نحوه restrict کردن کاربران در اینستاگرام

۹- بعد از پیدا کردن اکانت مورد نظر، برای رستریکت آن در اینستا، روی آیکون Restrict مربوط به آن اکانت کلیک نمایید. برای restrict دیگر اکانت‌ها در اینستاگرام نیز می‌توانید از همین روش استفاده کنید.

۱۰- اضافه کردن اکانت به لیست رستریکت شده‌ها

رستریکت در اینستا از طریق پروفایل

چنانچه در حال مشاهده‌ی پروفایل یک اکانت هستید و تصمیم به رستریکت آن در اینستا می‌گیرید، می‌توانید مستقیماً از طریق پروفایل و بدون نیاز به تنظیمات اینستاگرام، اکانت مورد نظر را رستریکت کنید. برای restrict افراد در اینستاگرام از طریق پروفایل کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- در اپلیکیشن اینستاگرام به صفحه‌ی پروفایل اکانت مورد نظر بروید.

۲- روی آیکون 3 نقطه در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

۳- در لیست بازشده گزینه‌ی Restrict را انتخاب نمایید.

نحوه restrict کردن کاربران در اینستاگرام

در ادامه آموزش نحوه restrict کردن کاربران در اینستاگرام علاوه بر روش‌های قبلی، رستریکت در اینستا از طریق چت دایرکت نیز ممکن است. اما استفاده از این روش به شرطی کاربرد دارد که قبلاً با آن اکانت چت کرده باشید. برای انجام این کار، مراحل زیر را اجرا نمایید:

۱- وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.

۲- در صفحه‌ی Home روی آیکون دایرکت کلیک کنید تا به بخش دایرکت اینستاگرام منتقل شوید.

۳- صفحه‌ی چت اکانت مورد نظر را باز کنید.

۴- در صفحه‌ی چت، روی آیکون i در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه کلیک نمایید.

۵- برای restrict اکانت مورد نظر در اینستاگرام، در صفحه‌ی بازشده روی گزینه‌ی Restrict لمس کنید. خواهید دید که گفتگوهای بین شما، فقط برای شما حذف خواهند شد.

در پایان نحوه restrict کردن کاربران در اینستاگرام اگر زیر پست‌هایی که در صفحه‌ی اینستاگرام خود دارید، کامنت اسپم یا توهین‌آمیزی مشاهده کردید، می‌توانید مستقیماً از همان بخش، اقدام به restrict اکانت مربوطه در اینستاگرام کنید. برای این کار از روش زیر استفاده نمایید:

۱- روی کامنت مورد نظر کلیک کنید.

۲- از سمت راست بالای صفحه روی آیکون علامت تعجب کلیک کنید.

۳- گزینه‌ی Restrict را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید