اتهام به گوگل درباره انحصارطلبی در پرداخت موبایلی

رسانه مدیاتی – گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد شرکت مچ عرضه کننده نرم‌افزارهای دوست‌یابی از گوگل شکایت کرده تا مانع از پرداخت اجباری سهم ۳۰ درصدی از پرداخت‌های درون برنامه‌ای خود به این شرکت شود.

اتهام به گوگل درباره انحصارطلبی در پرداخت موبایلی

گوگل تمامی شرکت‌های عرضه کننده اپلیکیشن در فروشگاه مجازی یا اپ استور خود را مجبور می‌کند تا بابت هر خرید درون برنامه‌ای ۳۰ درصد به گوگل بپردازند. بسیاری از شرکت‌ها این درخواست را ناعادلانه می‌دانند و برای مقابله با گوگل به شکایت حقوقی روی آورده‌اند.

پیش از این اپیک گیمز، فورت نایت و غیره نیز از گوگل به علت همین رفتار انحصارطلبانه در فروشگاه گوگل پلی شکایت کرده بودند. گوگل نیز مچ را متهم کرده که از پرداخت مبالغ قابل توجهی به این شرکت طفره می‌رود و باید این روند را متوقف کند.

این شرکت مدعی شده: «ما مانند هر کسب و کاری، هزینه خدمات خود را دریافت می‌کنیم و مانند هر پلتفرم مسئول، از کاربران در برابر کلاهبرداری محافظت می‌کنیم. ابزار پرداخت گوگل به جلوگیری از کلاهبرداری کمک می‌کند.»

در شکایت مچ که در دادگاه فدرالی در کالیفرنیا تنظیم شده، گوگل به نقض قوانین ضد انحصار فدرال و ایالتی متهم شده است. پیش از این برخی از برنامه‌های مچ از خط مشی‌های پرداخت گوگل مستثنی شده بودند. اکنون، گوگل می‌گوید که دانلود این برنامه‌ها را هم تا اول ژوئن مسدود می‌کند، مگر اینکه آن‌ها از قوانین پرداخت درون برنامه‌ای گوگل تبعیت کرده و درآمدشان را به اشتراک بگذارند.

علاوه بر این موارد گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد گوگل در حال بازنگری فرآیند ارزیابی عملکرد خود است و تغییراتی را اعمال می‌کند که منجر به افزایش حقوق کارمندان می‌شود. در این فرآیند جدید، اکثر کارمندان گوگل دستمزد بالاتری نسبت به سیستم قدیمی دریافت می کنند و مبلغ کلی پرداختی نیز افزایش می یابد. این شرکت هنوز جزئیات بیشتری را در این زمینه افشا نکرده است.

پرداخت حقوق به کارمندان همیشه موضوعی حساس در گوگل بوده و بر اساس نظرسنجی سالانه «Googlegeist»، که ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل آن را شاخصی کلیدی برای مشخص شدن میزان رضایت کارکنان می‌داند، شاغلان در این شرکت در مقایسه با همتایان خود در دیگر شرکت ها از میزان پرداخت حقوق و پاداش راضی نیستند.

بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید