گوگل در حال تطبیق با قوانین اتحادیه اروپا

گوگل در حال تطبیق با قوانین اتحادیه اروپا

به گزارش رسانه مدیاتی، شرکت آلفابت اعلام کرد که گوگل برای پیروی از قوانین جدید فناوری اتحادیه اروپا، نتایج جستجوی آنلاین را تغییر می‌دهد تا مقایسه سایت‌‌ها را راحت‌تر کند، که البته این موضوع می‌تواند به درآمد برخی از شرکت‌ها آسیب بزند.

بر اساس قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA)، که این شرکت باید تا 7 مارس از آن پیروی کند، گوگل موظف است با خدمات و محصولات رقبا، به همان روشی رفتار کند که در هنگام رتبه‌بندی آنها در نتایج جستجو، با محصولات خود رفتار می‌کند. همچنین باید به کاربران تجاری اجازه داده شود به داده‌هایی که هنگام استفاده از پلتفرم Google تولید می‌کنند، دسترسی داشته باشند.

گوگل در ادامه گفت: ما واحدهای اختصاصی شامل گروهی از لینک‌های متصل به سایت‌های مقایسه از سراسر وب، میانبرهای جستجو در بالای صفحه جستجو برای کمک به مردم در جهت بهبود روند و دقت جستجو در گوگل را معرفی می‌کنیم. برای دسته‌بندی‌هایی مانند هتل‌ها، ما فضای اختصاصی برای مقایسه و بررسی تامین‌کنندگان فراهم کرده‌ایم، تا بتوانیم نتایج فردی دقیق‌تر از جمله تصاویر، رتبه‌بندی ستاره‌ها و موارد دیگر را نشان دهیم. وقتی اطلاعات ما کامل شد منجر به حذف برخی از ویژگی‌ها مانند حذف google flight، از صفحه جستجو می‌شود.

تغییر نتایج جستجوی آنلاین گوگل

سایت‌های مقایسه‌ای رقیب، یکی از سرسخت‌ترین منتقدان شیوه‌های جستجوی گوگل بوده‌اند. به عنوان نمونه، یک شکایت در دهه گذشته صورت گرفت و منجر شد تا گوگل به مبلغ 2.42 میلیارد یورو (2.63 میلیارد دلار) از جانب اتحادیه اروپا جریمه شود.

 

بیشتر بخوانید: امکان اجرای ویندوز 11 روی مک بوک M3

 

سایر تغییرات در هفته‌های آینده به دارندگان تلفن‌های اندرویدی این امکان را می‌دهد که به راحتی موتور جستجو یا مرورگر پیش فرض خود را تغییر دهند و کاربران خدمات و محصولات Google، داده‌های خود را به یک برنامه یا سرویس شخص ثالث منتقل کنند.

کاربران اروپایی یک بنر اضافی با عنوان فرم رضایت می‌بینند و در این فرم از آنها پرسیده م‌یشود که آیا برخی از سرویس‌های Google می‌توانند به اشتراک‌گذاری تبلیغات هدفمند ادامه دهند یا خیر. البته گوگل هشدار داد که برخی از کسب و کارها و کاربران ممکن است از تغییرات به وجود آمده رضایت نداشته باشند.

در این بیانیه آمده است: «اگرچه که ما از قوانین DMA در مواردی مانند قوانین مربوط به انتخاب مصرف‌کنندگان و قوانین مربوط به تعاملات و همکاری پشتیبانی می‌کنیم، ولی قوانین جدید شرایط را پیچیده‌تر می‌کند و ما نگران هستیم که برخی از آنها انتخاب‌های موجود برای مردم و مشاغل در اروپا را کاهش دهد.»

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید