رسانه مدیاتی – اگر شما هم از اجرای خودکار اسکایپ در ویندوز 10 خسته شدهاید، در این مطلب با ما همراه باشید تا دو روش برای غیرفعال کردن آن را بررسی کنیم.
پیامرسان اسکایپ به صورت پیشفرض روی ویندوز 10 نصب شده است و با روشن شدن دستگاه، به صورت خودکار اجرا میشود. این موضوع شاید برای برخی از کاربران ویندوز ناخوشایند باشد. به همین دلیل در این مطلب به بررسی دو روش برای غیر فعال کردن اجرای خودکار اسکایپ در ویندوز 10 میپردازیم.
۱- غیرفعال کردن اجرای خودکار اسکایپ از طریق Task Manager
آخرین نسخه اسکایپ معماری مشابه نرمافزارهای ویندوز طراحی شده است و یعنی نمیتوان از طریق منو و تنظیمات درون نرم افزار اسکایپ، اجرای آن را غیرفعال کرد. به همین دلیل باید از روشهای دیگری برای غیرفعال کردن آن استفاده کنید.
یک روش ساده و راحت برای غیرفعال کردن اجرای خودکار اسکایپ ، استفاده از Task Manager است. ابتدا کلیدهای Ctrl+Shift+Esc روی کیبورد را همزمان فشار دهید تا پنجره تسک منیجر برای شما باز شود. همچنین میتوانید روی نوار پایین صفحه کلیک راست کنید و گزینه Task Manager را انتخاب کنید.
در این پنچره روی گزینه More Details کلیک کنید. سپس از نوار بالا، تب Startup را باز کنید. در اینجا لیستی از نرمافزارهای سیستم شما نمایش داده میشود. نرم افزار اسکایپ را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید. سپس در منوی کوچکی که باز میشود، روی اولین گزینه که Disable است کلیک کنید.
به همین سادگی توانستید اجرای خودکار این نرم افزار را غیرفعال کنید.
اگر پیامرسان اسکایپ از قبل باز باشد، با اعمال این تغییرات بسته نمیشود و باید به صورت دستی آن را ببندید.
۲- غیرفعال کردن اجرای خودکار اسکایپ از طریق تنظیمات
اگر نسخه جدید اسکایپ را روی سیستم خود نصب نکردهاید نمیتوانید از روش بالا برای غیرفعال کردن اجرای آن استفاده کنید. اما نگران نباشید، راهی برای نسخههای قدیمی هم وجود دارد. اگر نسخه قدیمی اسکایپ را دارید میتوانید از روشی که در ادامه توضیح میدهیم، اجرای خودکار آن را غیرفعال کنید.
برخی از نسخههای اسکایپ به گونهای طراحی شدهاند که در لیست نرمافزارهای نصب شده روی ویندوز که در منوی start نمایش داده میشود قرار ندارند و به همین دلیل نمیتوانید از طریق مدیریت برنامهها یا Task Manager برای غیرفعال کردن آن استفاده کنید.
در این حالت برای غیرفعال کردن اجرای خودکار اسکایپ روی ویندوز 10 باید در نوار پایین صفحه روی فلش کوچک رو به بالا کلیک کنید و آیکون اسکایپ را پیدا کنید؛ سپس روی آن کلیک راست کنید و گزینه Setting را انتخاب کنید.
همچنین میتوانید نرم افزار اسکایپ را باز کنید و روی سهنقطهای که کنار اسم شما سمت چپ صفحه قرار دارد کلیک کنید و با انتخاب گزینه Setting وارد تنظیمات شوید.
در صفحه تنظیمات، در نوار سمت چپ گزینه General را انتخاب کنید و بعد سمت راست صفحه دکمه شناور کنار عبارت Show Skype In Windows notification area را خاموش کنید.