گوگل برای تایید قرارداد خرید فیت بیت امتیازاتی برای رقیبان در نظر می‌گیرد

رسانه مدیاتی – گوگل به منظور کسب اعتماد درباره نگرانی‌های ضدانحصار اتحادیه اروپا و تایید کمیسیون اروپا امتیازاراتی را برای خرید 2.1 میلیارد دلاری فیت بیت به رقیبان می‌دهد.

گوگل در ماه گذشته اعلام کرد که در استفاده از اطلاعات فیت بیت برای بخشی از تبلیغات محدودیت‌هایی وجود دارد. این کمپانی پیشنهادهای دیگری مانند راحت بودن اتصال دستگاه‌های پوشیدنی سایر تولیدگنندگان به پلتفرم اندروید و دسترسی کمپانی‌های شخص ثالث به اطلاعات کاربران فیت بیت با رضایت آن‌ها ارائه کرده است.

کمپانی گوگل این بسته را پس از دریافت بازخوردهای کمیسیون اروپا، رقیبان و مصرف‌کنندگان اصلاح کرد. با این وجود جزئیاتی را در اختیار افراد قرار نداد. این کار باعث می‌شود از جریمه‌های اتحادیه برای نگرانی‌های خاص جلوگیری شود. به نظر می‌رسد که این تغییرات مورد تایید کمیسیون قرار گرفته باشد.  مجری رقابت اتحادیه اروپا اخیرا مهلت زمانی تصمیم‌گیری درباره این قرارداد را بیشتر کرده است. با وجود اینکه قبلا از اعلام تصمیم خود تا تاریخ ۳ دی ماه خبر داده بود، گفت که تا ۱۹ دی ماه برای بررسی این قرارداد زمان دارد.

گوگل در بیانیه‌های قبلی خود با تاکید درباره اینکه قراردادی به این صورت به دستگاه‌ها مربوط است و به داده ارتباطی ندارد پس از انتشار گزارش اخیر با رشد 1.58 درصدی ارزش سهام فیت بیت در بازار بورس آمریکا روبه‌رو شد. این کمپانی درباره خرید فیت بیت اعلام کرد که محصولات زیادی در بازار گجت‌ها وجود دارد اما به این مسئله ایمان داریم که ترکیب گوگل با سخت‌افزار بیت باعث می‌شود رقابت در این حوزه بیشتر شود که به نفع مصرف‌کنندگان است و باعث می‌شود محصولات اقتصادی توسعه پیدا کنند.

با وجود ارائه این امتیازات رقیبان و مشتریان هنوز از این قرارداد رضایت کامل ندارند. یک گروه که از ۱۹ ارگان سازمان‌های مصرف‌کننده، طرفداران حریم خصوصی در ایالات متحده آمریکا، برزیل و اتحادیه اروپا تشکیل شده است و از منتقدان این قرارداد هستند، با ارائه یک نامه مشترک امتیازات سختی را از گوگل خواستند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید