بزرگترین تغییر در صفحه اصلی اینستاگرام برای جذب مخاطبان بیشتر

رسانه مدیاتی – اینستاگرام بزرگترین تغییر در صفحه اصلی خود را اعمال کرد. از این پس دو تب جدید ریلز و خرید (شاپ) به این شبکه اجتماعی اضافه می‌شوند.

اینستاگرام پس از چند سال فعالیت، برای اولین بار تغییرات جدیدی را در طراحی صفحه اصلی یا هوم اسکرین انجام داد. اینستاگرام با انتشار بیانیه‌ای به صورت رسمی اعلام کرد که بخش‌های ریلز (Reels) و شاپ (Shop) به صفحه هوم اضافه می‌شود تا دسترسی مخاطبان به آن راحت‌تر شود. ارائه این قابلیت نشان می‌‌دهد که اینستاگرام از این پس توجه ویژه‌ای به این بخش‌ها دارد.

دو تب خرید و ریلز تاکنون توجه مخاطبان زیادی را به همراه داشته‌اند. ریلز به کاربران این امکان را می‌دهد که مانند تیک تاک ویدیوهای کوتاهی را ضبط، ویرایش و منتشر کنند تا سایر مخاطبان وارد بخش فید این اپلیکیشن شوند و محتوا را پیدا کنند. به‌روزرسانی این قابلیت مدتی قبل انجام شد تا قابلیت آپلود ویدیوهای طولانی‌تر برای کاربران ایجاد شود. دور از ذهن نیست که بخش ریلز نیز در صفحه اصلی، کاربران را به صورت مستقیم به ریلز هدایت کند.

از طرف دیگر بخش خرید یا شاپ اینستاگرام پیشنهادهای شخصی‌سازی‌شده به منظور خرید محصول را به کاربر نشان می‌دهد. در این بخش نیز بهترین محصولاتی که به وسیله این شبکه اجتماعی انتخاب می‌شوند نمایش داده خواهند شد. دو بخش ریلز و شاپ به کاربران کمک می‌کنند تا به سادگی مواردی را که در جست‌وجوی آن هستند پیدا کنند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارهای خود در این اپلیکیشن را انجام دهند.

علاوه بر مواردی که گفته شد Likes به‌همراه تب Create که کاربران عکس موردنظر خود را در آن آپلود می‌کنند به زودی به بخش بالا و سمت راست، یعنی در کنار آیکون دایرکت قرار خواهند گرفت. به خاطر داشته باشید که در حال حاضر فقط چند ماه از شروع کار رسمی ریلز می‌گذرد، ممکن است اضافه شدن تب ریلز به اپلیکیشن اینستاگرام در اولین اقدام باعث تعجب شود. اما این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که اینستاگرام روی بستری که ریلز دردسترس قرار می‌دهد  حساب ویژه‌ای باز کرده است.

اینستاگرام در این حوزه تیک تاک را اصلی‌ترین رقیب خود می‌داند و سعی می‌کند با جذب مخاطبان بیشتر کاربران ریلز را به منظور رقابت بهتر با تیک تاک افزایش دهد. جالب است بدانید که آی جی تی وی (IGTV) که بستری برای انتشار ویدیوهای طولانی است هنوز در صفحه اصلی تب اختصاصی ندارد. گفته می‌شود که مردم می‌توانند از طریق بخش Discover به آن دسترسی داشته باشند. این موضوع به صورت غیرمستقیم نشان می‌دهد که کاربران کمتر به IGTV توجه کردند و بیشتر علاقه دارند ویدیوهای کوتاه ریلز را مشاهده کنند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید