رسانه مدیاتی – اینستاگرام به تازگی قابلیت جدیدی را اضافه کرده است که کاربران با استفاده از آن میتوانند کلمه کلیدی مورد نظر را جستوجو کنند. با این کار دیگر به استفاده از هشتگ نیازی نخواهند داشت. در نتیجه شبکه اجتماعی اینستاگرام طبق کلمه کلیدی به کار خود ادامه خواهد داد.
قابلیت جستجو با کلمه کلیدی در اینستاگرام
توانایی کاربران به منظور جستوجو در اینستاگرام روزبهروز در حال تغییر است. به این منظور شبکه اجتماعی اینستاگرام اعلام کرده است که کاربران با زبان انگلیسی که در شش کشور از جمله انگلستان، آمریکا، ایرلند و کانادا میتوانند با استفاده از کلمه کلیدی در این شبکه اجتماعی جستجو کنند. بنابراین آنها دیگر به استفاده از هشتگ نیازی نخواهند داشت.
با توجه به گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است در گذشته اگر یک کاربر میخواست در این رسانه چیزی را جستوجو کند مجبور بود تا آنها را در قالب هشتگ یادداشت کند. قبل از آن نیز تنها کاری که امکانپذیر بود استفاده از نام حساب بود. در حقیقت کاربر باید نام حساب مورد نظر خود را میدانست تا بتواند محتوای پیج یعنی صفحه اینستاگرام او را مشاهده کند. برای مثال اگر یکی از کاربران میخواست کلمه healthy recipes را جستوجو کند میتوانست دو کار را انجام دهد. ابتدا باید #healthyrecipes را در کادری واقع در بخش جستوجوی اینستاگرام وارد میکرد یا اینکه کلمه healthyrecipes را وارد میکرد تا بتواند حسابهایی را که در نام یا بیو آنها از این کلمه استفاده شده بود مشاهده کند.
در حال حاضر اینستاگرام با استفاده از قابلیتی که به تازگی ارائه کرده است به کاربران این اجازه را میدهد که کلمه کلیدی مورد نظر خود را بدون هشتگگذاری سرچ کنند. در حقیقت زمانی که شما یک کلمه کلیدی خاص مانند healthyrecipes را در بخش جستوجو وارد میکنید میتوانید همه پستهایی که با این کلمه کلیدی در ارتباط هستند را مشاهده کنید.
در حال حاضر هنوز مشخص نشده است که سرویس چگونه میتواند ارتباط یک کلمه کلیدی خاص با پستها را تشخیص دهد. به همین منظور در حال حاضر کاربرانی که از این سرویس جدید استفاده کردند میگویند که این سرویس هنوز کامل نشده است و به کار کردن بیشتری نیاز دارد؛ زیرا در حال حاضر پستهایی را به کاربر نشان میدهد که نتیجه مورد نظر کاربر را به همراه ندارد.
مجموعه اینستاگرام اعلام کرده است که پیدا کردن محتواهای مربوط به کلمه کلیدی طبق چند عامل مانند نوع محتواها، کپشن (توضیحات پست) و زمان انتشار پست انجام میشود. این قابلیت جدید به کمک فناوری یادگیری ماشین به منظور پیدا کردن باکیفیقتترین محتوای مربوط به کلمه کلیدی استفاده میکند.