همکاری آمازون و دولت آمریکا برای جلوگیری از فروش محصولات تقلبی

رسانه مدیاتی – کمپانی آمازون در حال حاضر به منظور حفاظت از فروشگاه خود و مشتریان در برابر کالاهای تقلبی و روش‌های مختلف جعل و سواستفاده بیش از ۵۰۰ میلیون دلار هزینه کرده است.

آمازون با محصولات تقلبی مبارزه می‌کند!

آمازون به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد با مرکز ملی هماهنگی حقوق مالکیت معنوی (مرکز IPR) که وابسته به دولت آمریکا است همکاری کند و یک عملیات مشترک به منظور جلوگیری از ورود کالاهای تقلبی اجرا کند.

با توجه به گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است این کار با هدف این که مصرف‌کنندگان در ایالات متحده آمریکا در مقابل سارقانی که اقدام به فروش کالاهای تقلبی در این کشور می‌کنند حفاظت کند. آمازون و مرکز IPR همچنین از پشتیبانی سازمان حفاظت از مرزها و گمرکات آمریکا و DHL برخوردار خواهند بود.

با توجه به رونق زیاد کسب‌وکارهایی که در آمازون شرکت کردند برخی مصرف‌کنندگام که از این وب‌سایت به منظور خرید کالاهای مختلف استفاده می‌کنند، به صورت فزاینده کالاهایی را دریافت می‌کنند که تقلبی هستند. در حالی که بهایی معادل با کالاهای واقعی را می‌پردازند. دارمش ماهتا، نایب رییس بخش اعتماد مشتریان و پشتیبان از شرکا در شرکت آمازون درباره این موضوع اعلام کرده است که از اگر یک کالا مشکوک به تقلب باشد، به منظور حفاظت از مشتریاتی که تحقیقاتی را به اجرا درمی‌آورد. وی همچنین گفته است که آمازون می‌داند متقلبان محصولات خود را فقط در یک فروشگاه عرضه نمی‌کنند. آن‌ها محصولات را به محل‌های مختلف می‌فرسند.

این کمپانی بزرگ آنلاین در جهان اعلام کرده است با ترکیب منابع اطلاعاتی خودش و مرکز IPR و آژانس‌های دیگر قابلیت شناسایی کالاهای تقلبی و جلوگیری از ورود کالاهای تقلبی در مرزها را فراهم کرده است. این عملیات مشترک برای آنالیز اطلاعات و اجرای بازرسی‌های هدفمند در بندرهای ورودی آمریکا اقدام خواهد کرد تا مانع از ورود کالاهای تقلبی به زنجیره تامین در آمریکا شود و کاربران زیادی که از این فروشگاه آنلاین خرید می‌کنند با اطمینان خرید کنند.

واحد جرائم متقلبانه آمازون که در ابتدای سال جاری میلادی تاسیس شده است تا از تحقیقات نهادهای قانونی پشتیبانی کند و پیگیری‌های قضایی را علیه آن‌ها شروع کند، مسئولیت هدایت این عملیات بزرگ را برعده گرفته است. آمازون علاوه بر این موارد اعلام کرده ایت که با جدیدت کامل از فروش محصولات تقلبی جلوگیری خواهد کرد و بیش از 500 میلیون دلار برای حفاظت از فروشگاهش و مشتریانش دربرابر کالاهای تقلبی و شکل‌های دیگر جعل و سوء استفاده هزینه کرده است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید