رسانه مدیاتی – طبق گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است سامانه اینترنتی برگزاری مزایدههای گروه صنعتی ایران خودرو به منظور عمل به مسئولیتهای اجتماعی در مقابل جامعه از راه ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان در زمان شیوع بیماری و همهگیری ویروس کرونا کار خود را شروع کرد.
اینترنتی شدن مزایدههای ایران خودرو
این اقدام با هدف ارائه خدمات غیرحضوری و سریعتر شدن انجام تشریفات مزایده خودرو توسعه جغرافیای برگزاری مزایده به تمام نقاط کشور، افزایش میزان مشارکت متقاضیان و افزایش فضای رقابتی در فروش اقلام مزایدهای مانند خودروهای کارشناسی انجام میشود. به همین منظور همه مزایدههای ایران خودرو در قالب این سامانه به آدرس اینترنتی auction.ikco.ir تعریف و برگزار خواهد شد.
در مرحله اول عملیاتی این سامانه به منظور برگزاری خودروهای کارشناسی گروه صنعتی ایران خودرو اجرایی شده است. در حال حاضر دو مزایده عمومی خودرو برگزار شده است و از نظر حذف زمان ثبت نام حضوری شرکت در مزایده، افزایش زمان ثبت قیمت پیشنهادی در مزایدهها در ساعتهای غیراداری، تسهیل در فرآیند ثبت نام، در اختیار بودن اطلاعات موضوع مزایده از طریق اطلاع رسانی مناسب وضعیت خودروها در سامانه و… بازخوردهای مثبتی از سوی شرکتکنندگان دریافت شده است.
از طرف دیگر در نظر گرفتن رویکرد برگزاری الکترونیکی مزایدهها، همچنین میتواند تاثیر زیادی در رعایت شیوهنامههای بهداشتی ابلاغشده توسط ستاد مبارزه با کرونا داشته باشد. به صورتی که هیچ نوع ازدحام یا اجتماع غیرقابل قبولی در محوطه مزایده ایجاد نشده است.
علاوه بر این موارد در مرحله دوم اجرای این سامانه برگزار کردن همه مزایدههای ضایعات صنعتی و عمومی، اقلام مازاد شرکت ایران خودرو و سایتهای تولیدی به صورت اینترنتی در دستور کار قرار گرفته است. با توجه به آمادهسازی زیرساختهای سیستمی در سامانه اینترنتی و سیستم SAP ایرانخودرو، پیشبینی میشود در کوتاهترین زمان ممکن، مرحله دوم نیز آماده بهرهبرداری شود. این اقدام کمک زیادی به تسهیل این فرآیندها میکند.