رسانه مدیاتی – کمپانی توییتر برای اولین بار ایده یک محصول اشتراکی را عنوان کرده است که به کاربران این امکان را میدهد که از فالورهای خود برای دسترسی به محتواهای ویژه پول دریافت کنند.
توئیتهای ویژه در توییتر پولی میشوند
این کمپانی اقدام اخیر را در راستای متنوع کردن منابع درآمدی خود انجام خواهد داد. به کاربران مهم و برجسته این شبکه اجتماهی این اجازه داده میشود که به کمک این سرویس درآمد کسب کنند.
این کمپانی در کنفرانس مجازی سرمایهگذاران به محصول جدید خود با عنوان سوپر فالوز اشاره کرده است و آن را یک حساب اشتراکی توصیف کرده است. این کمپانی به تازگی استارتاپ خبرنامه Revue را خریده است. مدیران آن نیز اعلام کردند که در حال بررسی روشهایی برای کمک به نویسندگان خبرنامه به منظور ایجاد مخاطبان پول هستند. این کمپانی در حال بررسی امکان پرداخت پول از طرف کاربران به افرادی است که از دنبال کردن آنها لذت میبرند.
قبل از این موضوع نیز بلومبرگ گزارش کرده بود که توییتر در حال بررسی قابلیتهای اشتراک کاربران است و جک دورسی، مدیرعامل این کمپانی درباره ایده پرداخت پول برای دسترسی به محتوای یک کاربر توسط کاربر دیگر صحبت کرده بود. گفته میشود حدود ۹۰ درصد از فروش توییتر از طریق تبلیغات است که طبق فصل و به راحتی تحت تاثیر عوامل خارج از کنترل شرکت قرار می گیرد. برای مثال درآمد توییتر در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ در اوج تعطیلی های ناشی از همهگیری ویروس کرونا ۱۹ درصد کاهش پیدا کرده بود.
طبق گزارشهای بلومبرگ توییتر دو برابر کردن درآمد سالانه خود را به ۷.۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۳ را هدف گذاری کرده است و در نظر دارد تعداد کاربران خود را در سه سال آینده هر سال به طور متوسط ۲۰ درصد رشد کند و در سال ۲۰۲۳ به ۳۱۵ میلیون نفر برساند.
اعلام این دورنما باعث رشد بیش از هشت درصدی سهام توییتر میشود. این شبکه اجتماعی برای رسیدن به رقیبان بزرگی مانند فیس بوک و تیک تاک شرکت بایت دنس، به سختی تلاش میکند. توییتر در ماه های اخیر تلاش کرده است سرویسهایی مانند چت صوتی که شبیه اپلیکیشن کلاب هاوس است، عرضه کند.