رسانه مدیاتی – کمپانی فیس بوک به تازگی به افرادی که در پلتفرم آن محتوا تولید میکنند این امکان را فراهم کرده است که از طریق ویدیوهای کوتاه و تبلیغات به وسیله آنها درآمد کسب کنند.
کسب درآمد تولیدکنندگان محتوا فیس بوک
طبق گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است فیس بوک در وبلاگی خبری را اعلام کرد که در آن گفته شده بود این کمپانی برای کمک به تولیدکنندگان محتوا به منظور کسب درآمد برنامههای جدیدی دارد. این اقدام در راستای تلاش رقیبان کوچکتر این شبکه اجتماعی برای جذب شخصیتهای رسانه اجتماعی معروف انجام خواهد شد.
کمپانی اسنپ که مالک اسنپ چت است، به تولیدکنندگان محتوا که ویدیوهای کوتاه وایرال در اسنپ چت اسپات لایت تولید کنند، در روز یک میلیون دلار پرداخت کرده است. کمپانی توییتر نیز به تازگی اعلام کرده است که سرویس سوپر فالو را به زودی راهاندازی میکند تا کاربران بتوانند به کمک آن از دنبالکنندگان به منظور محتواهای ویژه پول دریافت کنند.
این شبکه اجتماعی به تازگی اعلام کرده است که تولیدکنندگان محتوا از این پس میتوانند از ویدیوهایی که به اندازه یک دقیقه هستند درآمد تبلیغاتی به دست آورند که این فاصله زمانی نسبت به سه دقیقه قبلی کمی کوتاهتر شده است.
علاوه بر آن فیسبوک فرآیند آزمایش تبلیغاتی را شروع میکند که شبیه به استیکر به نظر میرسد. همچنین گفته میشود تولیدکنندگان محتوا میتوانند در استوریهای فیس بوک خود برای کسب درآمد استفاده کنند. گفته میشود تعداد زیادی از تولیدکنندگان محتوا در حال حاضر میتوانند از ویدیوهای لایو در شبکه اجتماعی فیس بوک درآمدزایی کنند که در گذشته فقط با دعوت میسر بوده است.
طبق گزارشهایی که رویترز منتشر کرده است این شبکه اجتماعی بزرگ اعلام کرد هفت میلیون دلار در فیس بوک استارز رایگان هزینه خواهند کرد که کاربران میتوانند به تولیدکنندگان محتوا در فیس بوک لایو به عنوان صورتی از انعام پرداخت کنند.