رسانه مدیاتی – کمپانی فیس بوک به انتشار اطلاعات ۵۳۰ میلیون کاربر خود واکنش نشان داد و اعلام کرد که این مشکل مربوط به سواستفاده از یک قابلیت این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۱۹ بوده و این شرکت در آن زمان پس از شناسایی مشکلی که گفته شد، به ترمیم آن پرداخت.
واکنش فیس بوک به انتشار اطلاعات تعداد زیادی از کاربران
گزارشهایی که بیزنس اینسایدر در هفته گذشته منتشر کرده بود نشان میداد که شماره تلفن و سایر جزییات پروفایل ۵۳۰ میلیون کاربر فیس بوک در اینترنت به رایگان قابل دسترس قرار گرفته است. فیس بوک نیز به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که مجرمان این اطلاعات را قبل از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ با بهره برداری از یک آسیب پذیری در ابزار فیس بوک برای همگام سازی تماسها به دست آورده بودند.
فیس بوک همچنین اعلام کرد که در آن زمان نیز مشکلی که گفته شد را شناسایی و حفره امنیتی ابزار خود را ترمیم کرده بود.
با توجه به گزارشهایی که رویترز منتشر کرده است فیس بوک اعلام کرد که به دنبال اقدامی که انجام شده است مطمئنیم مسئله مذکور که به خلافکاران اجازه داد در سال ۲۰۱۹ اطلاعات کاربران را جمع آوری کنند، از این پس رخ نخواهد داد.
بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا میتوانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»
پایگاه خبری تِک رادار نیز دو ماه قبل گزارشهایی منتشر کرده بود که نشان میداد دیتابیس شماره تلفنهای متعلق به ۵۳۳ میلیون کاربر فیس بوک از طرف یک بات تلگرام برای فروش عرضه شده است. اطلاعات تک ۲۰ دلار قیمت دارد اما اطلاعات انبوه با تخفیف عرضه شده و برای ۱۰ هزار مورد ۵ هزار دلار به فروش خواهد رسید. اگر فردی آی دی فیس بوک یک نفر را بداند، میتواند از این بات برای به دست آوردن شماره تلفن او استفاده کند و همین طور برعکس، اگر فردی شماره تلفن یک نفر را داشته باشد می تواند با استفاده از این بات، آی دی فیس بوک وی را پیدا کند.