رسانه مدیاتی – اینستاگرام به تازگی استیکر کپشن جدیدی برای ویدیوها در استوری و ریلز در نظر گرفته است که به کاربران این امکان را میدهد که بدون صدا بتوانند ویدیوها را مشاهده کنند.
قابلیت جدید به استوری اینستاگرام اضافه شد
اینستاگرام با این قابلیت کار را برای کاربران کم شنوا یا ناشنوا سادهتر میکند و میتواند راهی برای تماشای ویدیوها برای کاربرانی باشد که نمی خواهند در مکانی که هستند صدای ویدیو شنیده شود یا نمی خواهند از هدفون استفاده کنند.
برای استفاده از این قابلیت کاربران ابتدا باید ویدیوی جدید را به کمک دوربین استوری یا ریلز (Reels) در اپلیکیشن اینستاگرام ضبط کنند یا ویدیویی را از گالری تصاویر گوشی برای بارگزاری در اینستاگرام انتخاب کنند. سپس بخش استیکرها را باز کرده و استیکر کپشنز (Captions) را انتخاب کنند که صدا را به متن تبدیل می کند. همچنین می توانند استایل، محل قرارگیری کپشن و متن و رنگ را ویرایش کنند تا با محتوایشان همخوانی داشته باشد. هنگامی که کاربر محتوای را ارسال میکند، کپشن در کنار ویدیو نمایان میشود.
قابلیت جدید ابندا فقط به زبان انگلیسی و در کشورهای انگلیسی زبان موجود خواهد بود اما اینستاگرام قصد دارد این ویژگی را به سایر کشورها و زبانها نیز عرضه کند. این قابلیت ابتدا برای استوری عرضه میشود و پس از آن نیز تست در سرویس ریلز آغاز خواهد شد.
استیکر کپشن سال گذشته که در دست توسعه بود برای اولین بار کنار استیکرهای جدید دیگر مشاهده شده بود. فیس بوک که شرکت مادر اینستاگرام به شمار میرود، برای شبکه اجتماعی خود نیز در حال ساخت یک استیکر کپشن است. تست این استیکر در بهار با شماری از کاربران اینستاگرام آغاز شد.
این ویژگی جدید تنها چند هفته پس از اعلام قابلیت کپشن در تیک تاک با عنوان “اتو کپشن” معرفی شد. با این حال این دو محصول متفاوت هستند. اتو کپشن به شکل اتوماتیک صحبت را از ویدیوی تیک تاک به زبانهای انگلیسی و ژاپنی ترجمه می کند اما خود متن قابل سفارشی شدن نیست و بینندگان میتوانند آن را از قسمت پنل برنامه غیرفعال کنند. این ویژگی هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته و بسیاری از تولیدکنندگان محتوا در تیک تاک همچنان تمایل دارند از کپشنهایی که خودشان تولید می کنند یا از اپلیکیشنهای دیگر استفاده کنند.
بیشتر بخوانید: «آموزش اتصال اکانت اینستاگرام به کلاب هاوس»