رسانه مدیاتی – طبق گزارشها فیس بوک در آینده نزدیک قابلیتهای صوتی جدید خود را که برای رقابت با کلاب هاوس ساخته است را در برخی کشورها تست خواهد کرد.
آزمایش قابلیت جدید فیس بوک در مقابل کلاب هاوس
طبق گزارشها فیسبوک اولین تست رومهای صوتی خود که به Live Audio Rooms معروف هستند را به چهرههای عمومی و سازندگان تایوانی واگذار کرد. این محصول شامل بخشی از توسعه سرویسهای صوتی این کمپانی است که در طول زمان پادکستها و ابزارهای تولید میشود.
این کمپانی بزرگ فناوری در ماه آوریل آپدیتهای جدیدی را برای سرویسهای صوتی خود عرضه کرده است که یکی از مهمترین آنها سرویس Live Audio Rooms بود که به عنوان رقیبی برای کلاب هاوس در نظر گرفته میشود و کاربران با استفاده از آن میتوانند در مکالمههای صوتی گروهی شرکت داشته باشند.
فیس بوک قصد دارد تا به مرور زمان این سرویس را به صورت آزمایشی برای افراد بیشتر و در نهایت برای نرمافزارهای فیس بوک و پیام رسان عرضه کند. تایوان به عنوان یکی از بازارهای اصلی فیسبوک میزبان اولیه تست این قابلیتها خواهد بود و بسیاری از سیاست مداران و سلبریتیها از طریق این سرویس با مخاطبان خود ارتباط برقرار خواهند کرد.
در حال حاضر فیس بوک قابلیت Live Audio Rooms را به صورت تستی برای تعدادی از چهرههای مشهور ارائه خواهد کرد و تصمیم دارد که این سرویس را برای گروههای فیسبوک نیز ارائه کند. این کمپانی قابلیت استارز خود را نیز با محصول چت صوتی خود یکپارچه خواهد کرد و هواداران میتوانند مانند توئیچ برای پشتیبانی از افراد مورد علاقه خود در این سرویس به خرید توکن بپردازند.
فیس بوک در عرضه قابلیتهای مشابه خود با رقیبان دست توانایی دارد و مدتی قبل نیز با عرضه قابلیت Reels اینستاگرام تا تیک تاک رقابت کرده بود. فیسبوک در سال 2020 به دلیل همه گیری ویروس کرونا و غیر حضوری شدن بسیاری از رخدادهای مهم محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرد و این موضوع نیز باعث تشویق این کمپانی به ارائه قابلیتهای جدید شد.
علاوه بر این موارد کمپانی فیس بوک تصمیم دارد تا در ماههای آینده پادکستها را نیز به نرمافزار اصلی خود وارد کند. این کمپانی با درنظر گرفتن افزایش روز افزون محبوبیت صفحات فیسبوکی مرتبط با پادکستهای محبوب، پخش مستقیم آننها را از طریق نرمافزار خود ممکن کرده است. این نرمافزار اجتماعی بر اساس علاقه کاربر پادکستهای جدیدی را به او پیشنهاد میدهد و امکان به اشتراک گذاری یا ثبت کامنت را نیز او ارائه میکند.
بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا میتوانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»