رسانه مدیاتی – اکوزیا (Ecosia) یک موتور جست و جو است و با این تفاوت که به ازای هر ۴۵ جستوجویی که انجام میشود یک درخت میکارد.
کاشت درخت به ازای جستوجوهای آنلاین
این کمپانی که در برلین مستقر است موفقیت خود را طبق درآمدی که دارد محاسبه نمیکند بلکه تعداد اصله درختهای کاشته شده را حساب میکند. اکوزیا تاکنون ۱۲۶ میلیون اصله درخت کاشته است که معادل یک درخت در هر ثانیه است.
پیتر فان میدوود، مدیر کاشت درخت اکوزیا اعلام کرد: «درختان پول واقعی ما هستند.»
او همچنین افزود: «زمانی که کریستین کرول، مدیرعامل اکوزیا در دسامبر سال ۲۰۰۹ این کمپانی را تاسیس کرد، به دنبال کاشت درخت بود. او به دنبال راه اندازی یک موتور جست و جو نبود بلکه ایده اصلی اش این بود که چطور می توان پول زیادی برای کاشت درختان تهیه کرد؟ در نتیجه موتور جست و جو در راستای هدف کاشت درختان ایجاد شد.»
اکوزیا برای انتخاب پروژه هایی که میخواهد از آنها حمایت کند و دو معیار شامل تاثیر داشتن روی زندگی مردم و طبیعت و حمایت از جامعه بومی و همچنین احیای طبیعت منطقه را درنظر میگیرد.
میدوود همچنین گفت که تعداد کاربران اکوزیا در سالهای اخیر بیشتر شده است به ویزه در میان جوانان که آگاهی بیشتری نسبت به بحران اقلیمی پیدا کرده اند و اکوزیا جوانترین مخاطبان را در میان همه موتورهای جست و جو داشته است.
درآمد اکوزیا از تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک که در کنار نتایج جست و جو نمایش داده میشوند به دست میآید. این تبلیغات توسط بینگ ارائه میشوند که سهمی از درآمد کسب شده از طریق این تبلیغات را با اکوزیا تقسیم میکند.
میزان پولی که اکوزیا از طریق درآمد به ازای هر کلیک کسب می کند، به رقابت کلید واژه و ارزش آنچه تبلیغ شده است بستگی دارد. به همین دلیل درآمد ماهانه ثابتی ندارد. موتور جست و جوی اکوزیا در طول ماههای تابستان اروپا که افراد ترجیح می دهند زمان بیشتری را در خارج از خانه سپری کنند، درآمد کمتری دارد اما درآمدش در زمستان به خصوص در ایام نزدیک تعطیلات به اوج می رسد.
این کمپانی اهمیت زیادی به شفافیت میدهد و هر ماه گزارشهای مالی منتشر میکند که نشان میدهد چه میزان درآمدی از جست و جوها داشته و چه درصدی از درآمدش برای کاشت درختان صرف شده و چه تعداد درخت کاشته است.
بیشتر بخوانید: «آموزش اتصال اکانت اینستاگرام به کلاب هاوس»