رسانه مدیاتی – طبق گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است یوتیوب اعلام کرد که از این پس انتشار تبلیغات سیاسی، قمار و موارد دیگر را در بخش بالای صفحه خود حذف خواهد کرد.
حذف انتشار تبلیغات سیاسی و قمار از بالای صفحه یوتیوب
گزارشهای اخیر نشان میدهد که یوتیوب روز گذشته اعلام کرده است که این پس تبلیغات سیاسی، مواد الکلی، قمار و داروهای نسخهای را در بخش بالای صفحه خود منتشر نمیکند.
این شبکه اجتماعی با ارسال ایمیل به آگهی دهندگان اعلام کرد تغییر در ساختار مبتنی بر اقدامی است که سال گذشته برای تعطیل کردن تبلیغات بالای صفحه به صورت شبانه روز انجام شده است.
در این راستا یوتیوب رزرو تبلیغات تمام صفحه را تعطیل کرده و آن را با فرمت های هدفمند تر جایگزین میکند. مدتی قبل در انتخابات ریاست جمهوری ٢٠٢٠ میلادی، دونالد ترامپ تبلیغات بالای صفحه یوتیوب را رزرو کرده بود.
یک سخنگوی گوگل با انتشار بیانیهای در ایمیل اعلام کرد: «ما به صورت مرتب ملزومات تبلیغاتی خود را بررسی میکنیم تا تضمین شود میان نیازهای آگهی دهندگان و کاربران توازن ایجاد کنیم. معتقدیم این آپدیت براساس تبلیغاتی است که سال قبل در فرایند رزرو تبلیغات بالاصفحه ایجاد کردیم که به تجربه بهتری برای کاربران منجر میشود.»
گوگل همچنین اعلام کرده است که تغییرات در برجستهترین واحد تبلیغاتی اش از هم اکنون اجرایی شده است.
مدیرعامل گوگل کلود گفت: «سرویس Workspace گوگل که سابق بر این به عنوان جی سوئیت شناخته می شد، اپلیکیشن ناوبری ویز و گروه جست و جوی هوش مصنوعی “دیپ مایند” همگی متکی به زیرساخت ابری گوگل هستند.»
یوتیوب متفاوت است. ابزار تحلیلی الکسای آمازون نشان می دهد یوتیوب دومین وب سایت بزرگ در اینترنت با بیش از دو میلیارد کاربر ماهانه است. گوگل یوتیوب را در سال ۲۰۰۶ به مبلغ ۱.۶۵ میلیارد دلار خریداری کرده بود.
تصمیم گوگل برای استفاده از منابع ابری عمومی برای یوتیوب و سایر خدمات مصرف کننده ممکن است شرایط را برای کارمندان فروش این شرکت راحت تر کند چرا که آنها دائما تلاش می کنند شرکتهای بزرگ را متقاعد کنند اپلیکیشنهای خود را روی سرویس ابری گوگل ساخته و اداره کنند. اکنون فروشندگان گوگل می توانند بگویند سرویس ابری گوگل آن قدر خوب است که برای کسب و کار مهم این شرکت استفاده میشود.
بیشتر بخوانید: «آموزش اتصال اکانت اینستاگرام به کلاب هاوس»