رسانه مدیاتی – گزارشهای اخیر نشان میدهد فیس بوک اقدامات جدیدی را به منظور محدود کردن توانایی دسترسی تبلیغات کنندگان به نوجوانان و هدف گرفتن آنها با تبلیغات هدفمند در پلتفرمهای این شرکت شبکه اجتماعی برداشت.
قابلیت جدید فیس بوک و اینستاگرام ویژه نوجوانان
در این راستا با ارائه تغییرات جدید تبلیغات کنندگان دیگر نمیتوانند از علاقمندی ها یا اطلاعات سرویس های دیگر برای نمایش تبلیغات به کاربران نوجوان فیس بوک، اینستاگرام و مسنجر استفاده کنند.
این تغییرات دسترسی تبلیغات کنندگان به کاربران نوجوان را به کلی مسدود نخواهد کرد و آن ها همچنان میتوانند از اطلاعاتی مانند سن، جنسیت و مکان کاربران استفاده کنند اما تغییرات جدید فیس بوک مانع از آن خواهد شد که ریز اطلاعات از جمله اطلاعاتی که در وب سایت ها و اپلیکیشن های دیگر وجود دارند مورد استفاده تبلیغات کنندگان قرار گیرند.
اینستاگرام نیز تغییرات زیادی انجام داده تا نوجوانان در این پلتفرم در معرض دید کمتری قرار بگیرند. این اپلیکیشن حسابهای جدید برای کاربران زیر ۱۶ سال را به صورت پیش فرض در حالت خصوصی قرار می دهد با این وجود کاربرانی که تا ۱۳ سال سن دارند می توانند در صورت تمایل، داشتن یک حساب عمومی را انتخاب کنند. اینستاگرام اعلام کرد در تست های ابتدایی، از هر ۱۰ نوجوان هشت نفر تنظیمات خصوصی به صورت پیش فرض را در زمان ورود به این اپلیکیشن پذیرفتند که نشان میدهد این تغییر می توانند باعث شود نوجوانان بیشتری حسابهای غیرعمومی داشته باشند.
اینستاگرام سخت گیری بیشتری برای نوجوانانی که داشتن حساب عمومی را انتخاب می کنند، درباره تعامل با کاربران بزرگسالی که در این اپلیکیشن نمی شناسند، انجام خواهد داد. این کمپانی اعلام کرد فناوری جدیدی طراحی کرده که رفتارهای مشکوک در بزرگسالانی که خطری برای نوجوانان ایجاد می کنند را شناسایی می کند.
با توجه به اعلام اینستاگرام، بزرگسالانی که به عنوان کاربران مشکوک شناخته شوند، قابلیت دنبال کردن نوجوانان یا ارسال نظر در پست های آن ها برایشان مسدود خواهد شد. این بزرگسالان محتوای مربوط به نوجوانان را در ریلز، اکسپلور و سایر قسمتهای اینستاگرام مشاهده نخواهند کرد. این کمپانی جزییات نحوه شناسایی بزرگسالان پرخطر را فاش نکرد اما گفت یک فاکتور مورد نظر، بزرگسالانی هستند که توسط کاربران نوجوان بلاک یا ریپورت شده اند.
طبق گزارشهایی که انگجت منتشر کرده است این تغییر با تلاش اینستاگرام برای جذب کاربران جوانتر صورت می گیرد. این شرکت درباره طرحهای آتی خود برای راه اندازی اپلیکیشن مخصوص کودکان پایین ۱۳ سال صحبت کرده است. این ایده که در مراحل ابتدایی قرار دارد باعث واکنش منفی قانونگذاران و مقامات دیگر شده است. اما فیس بوک همچنان قصد دارد این ایده را پیش ببرد. این شرکت در پست وبلاگ جداگانه ای اعلام کرد قصد دارد از همکاری کارشناسان کودکان برای ایجاد این سرویس بهره ببرد و از همکاری سازنده با قانونگذاران استقبال میکند.
بیشتر بخوانید: «آموزش اتصال اکانت اینستاگرام به کلاب هاوس»