رسانه مدیاتی – دیوار امروز گزارش سال 1399 را منتشر کرد. در این گزارش آمار و ارقام مربوط به رفتار کاربران، معاملات در دستههای مختلف، تاثیر دیوار بر اقتصاد، کسبوکارها و محیط زیست و… ارائه شده است.
گزارش سال 99 دیوار؛ دومین اپلیکیشن پرنصب ایرانی
سال گذشته برای مردم سال سختی بود. فشارهای اقتصادی از یک سو و ویروس کرونا از سوی دیگر با تمام توان بر جیب و جان مردم تاختند. معضلات اقتصادی همراه با بیماری ناشناخته ای که درمانی نداشت کسب و کارها را و در نهایت، وضعیت اقتصادی شهروندان ایران زمین را دستخوش تغییر کردند. اما بااین همه، توسعه کسب و کارهــا در اینترنت و استفاده از ظرفیت خریدوفــروش کالای دست دوم، فشار بحران را کاهش داد. قطار باید به حرکت خود ادامه می داد.
دیوار، درختی است که ریشه دارد. نه مشکلات اقتصادی و نه کرونا قرار نیست سایه این درخت و میوه هایش را کوتاه کند. دیوار، در سالی که گذشت، ریشه هایش را قوی تر کرد، زیرساخت هایش را بهینه کرد تا بتواند در سایه درخت خود، پذیرای کاربران بیشتری باشد.
دیوار دومین اپلیکیشن پرنصب ایرانی است که با ۲۱ میلیون نصب فعال در کافه بازار موفق به ثبت رکورد شده است و نسبت به سال قبل ۱۰ درصد رشد نصب داشته است. فصل زمســــتان محبوب ترین فصل برای آ گهی گذارهای دیوار بوده است. از میان ماه های فصل زمستان، بیشترین آ گهی ها در بهمن ماه ثبت شده اند. بیشترین بازدیدها نیز در همین ماه انجام شده است.
در محاسبه بازدیدهای یکتای هر آگهی، تمام بازدیدهایی که از آن آگهی توسط یک دستگاه (گوشـــی موبایـــل یا دســـتگاه کامپیوتر) در مدت زمان یک هفته انجام شده فقط یک بار شمرده شده است.
شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها، کاربران را به استفاده از امکانات پلتفرم دیوار برای جبران مشکلات بازار آفلاین و دسترسی به مشتریان آنلاین سوق داد و باعث رشد۴۲ درصدی بازدیدها شد.
کلیدواژه مبل در گوگل ســالیانه بیــش از ۶۸۴ هزار بار جستجو می شود. اما همین کلمه در دیـوار بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بار توسط کاربران جستجو شده است؛ پرتکرارترین کلیدواژه های جستجوشده در نوار یعنی بیش از ۴ برابر جستجو در گوگل.
ادامه گزارش را میتوانید از طریق این لینک مشاهده کنید.