رسانه مدیاتی – طبق گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است اینستاگرام در راستای قابلیتهای ایمنی جدید برای کاربران جوان، کاربرانش را ملزم خواهد کرد تاریخ تولدشان را تایید کنند.
لزوم درج تاریخ تولد در اینستاگرام
اینستاگرام به دنبال ساخت نسخه ویژه کودکان پایین ۱۳ سال بوده که باعث شده قانونگذاران آمریکایی از فیس بوک – شرکت مادر این شبکه اجتماعی- بخواهند از برنامه مذکور صرفنظر کند به خصوص که این شرکت سابقه روشنی در زمینه کوتاهی در حفاظت از کودکان در پلتفرمهای خود دارد.
اینستاگرام در یک پست وبلاگ اعلام کرد از این اطلاعات برای اطمینان از این که تجربه درست برای گروه سنی درست فراهم میشود، استفاده خواهد کرد. این شرکت ماه گذشته اعلام کرده بود به صورت پیش فرض حساب کاربری کاربران پایین ۱۶ سال را در هنگام ایجاد شدن آنها در حالت خصوصی قرار میدهد.
این اپلیکیشن اعلام کرد از کاربران زمانی که اینستاگرام را باز میکنند خواهد خواست تاریخ تولدشان را تایید کنند و اگر کاربر تاریخ تولدش را وارد نکند، چندین پیام نمایش داده خواهد شد و در نهایت از کاربران خواسته میشود برای امکان ادامه استفاده از این اپلیکیشن، تاریخ تولدشان را درج کنند.
این تغییرات شامل کاربران اینستاگرام میشود که پیش از این تاریخ تولدشان را در این اپلیکیشن وارد نکرده بودند. طبق گزارشهایی که رویترز منتشر کرده است اینستاگرام اعلام کرد از این موضوع مطلع است که بعضی از کاربران ممکن است تاریخ تولد غیرواقعی را وارد کنند و سرگرم طراحی فناوری جدیدی برای رسیدگی به این مسئله است.
علاوه بر این موارد این کمپانی برای اولین بار اینستاگرام شاپ را سال گذشته در راستای تلاش فیس بوک شرکت مادر خود برای تبدیل این پلتفرم به یک مقصد خرید آنلاین با تجربه بررسی محصولات در آن معرفی کرد. طبیعی است که این نوع ابتکار در خدمت مدل تبلیغات فیس بوک قرار می گیرد؛ زیرا برندها در جست و جوی مصرف کنندگان، مایل هستند برای توسعه دسترسی خود پول پرداخت کنند.
تبلیغات در اینستاگرام شاپ تنها در دستگاههای موبایل ظاهر خواهد شد زیرا تب اینستاگرام شاپ قابلیتی است که تنها در دستگاههای موبایل قابل دسترس است. با این حال تعداد تبلیغاتی که هر مصرف کننده مشاهده می کند، به میزان استفاده او از اینستاگرام و تعداد افرادی که در تب اینستاگرام خرید می کنند، بستگی خواهد داشت.
این شرکت هنوز زمان دقیق عرضه تبلیغات عمومی بیشتر را اعلام نکرده و تنها توضیح داده که برنامه اش، توسعه فرمت جدید به تبلیغات کنندگان در بازارهای دیگر ظرف ماههای آینده است.
همچنین تب اینستاگرام شاپ یکی از جنجالی ترین افزوده های این اپلیکیشن در سالهای اخیر بود زیرا جای تب اکتیویتی را گرفت و به این اپلیکیشن حال و هوای تجاری تری نسبت به گذشته بخشید. اکنون جامعه خلاقیت در حال سبک و سنگین کردن گزینه هایش است زیرا اینستاگرام با عرضه قابلیتهای دیگری مانند ریلز که کپی تیک تاک است، از ریشه های اصلی خود به عنوان پلتفرم اشتراک گذاری عکس فاصله بیشتری گرفته است.
بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا میتوانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»