رسانه مدیاتی – گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است نشان میدهد کمپانی توییتر آزمایش جهانی ابزاری به نام Communities را شروع کرد که قابلیت مشابه گروههای فیس بوک بوده و به کاربران این اجازه را میدهد که به برخی از کاربران که سلیقه مشترک دارند توییت ارسال کند.
شروع فعالیت آزمایشی گروهها در توییتر
طبق گزارشهای اخیر توییتر در یک پست وبلاگ اعلام کرد بعضی از کاربران می توانند Communities را ایجاد کنند و امکانات بیشتر در ماههای آینده اضافه خواهد شد. این شرکت شمار کاربرانی که می توانند به صورت آزمایشی گروه تشکیل دهند را اعلام نکرد اما هر کاربری در صورت دعوت شدن، می تواند به گروه ملحق شود.
این در حالی است که گروهها به صورت عمومی قابل مشاهده هستند با این حال در مرحله فعلی افراد برای پیوستن به یک گروه باید از یک عضو یا مدیر گروه دعوت دریافت کنند.
این شرکت شبکه اجتماعی در ماههای اخیر قابلیتهای جدیدی عرضه کرده که شامل سرویس اشتراکی سوپر فالوز و اتاقهای صوتی زنده بوده است تا به رکود چند ساله کسب و کارش را متحول کند.
علاوه بر این موارد فیس بوک که رقیب بزرگتر توییتر است، ابزار گروهها را که می تواند خصوصی یا عمومی باشد را از سال ۲۰۱۷ یک اولویت استراتژیک قرار داده است. اما گروههای فیس بوک برای انتشار اطلاعات نادرست سیاسی و سلامتی و سازمان دهی فعالیتهای افراطی استفاده شده اند که موجب شده است این شرکت تغییراتی را برای انواع گروههایی که به کاربران توصیه می کند، صورت دهد.
توییتر اعلام کرد مقررات خود را تنظیم خواهد کرد و اقداماتی شامل طراحی روشهایی برای شناسایی گروههایی که ممکن است مشکل ساز شوند را انجام می دهد تا کاربران را در فضای گروهها ایمن نگه دارد.
دیوید ریگان درباره این موضوع اعلام کرده است که یکی از مدیران محصول توییتر، بعضی از گروههای که توییتر در مرحله اولیه آزمایش می کند پیرامون صحبت درباره موضوعاتی نظیر هوا، سگها، اسنیکرز، مراقبت پوستی و ستاره شناسی هستند و گروههای بیشتری در راه خواهند بود.
کاربران به عنوان ناظر گروه عمل کرده و استانداردها را برای گروههایشان تعیین و اجرا می کنند. در طول این آزمایش، توییتر ناظران گروهها را تایید کرده و با آنها همکاری خواهد کرد.
بر اساس گزارش رویترز، یک سخنگوی توییتر گفت: «این شرکت در یک سال گذشته تحقیقاتی انجام داده و با کارشناسان مشورت کرده تا درک بهتری از چگونگی استفاده و موارد احتمالی سوءاستفاده از گروهها در توییتر داشته باشند.»
بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا میتوانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»