رسانه مدیاتی – گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است نشان میدهد این شبکه اجتماعی به تازگی با همکاری ری بن عینک هوشمندی به بازار عرضه کرده که به کاربر اجازه میدهد موسیقی گوش کند، به تماسها پاسخ دهد، عکس بگیرد و ویدئوی کوتاه ثبت کند و به اشتراک بگذارد.
عینک هوشمند فیس بوک حریم خصوصی کاربر را نقض میکند؟
طبق گزارشهای اخیر کمیسیونر حریم خصوصی داده های ایرلند مانند رگولاتور حفاظت از داده های ایتالیا درباره عینک هوشمند فیس بوک نگران است و معتقد است این ابزار به افراد هشدار نمی دهد از آنها فیلمبرداری می شوند.
در راستای این موضوع کمیسیونر حریم خصوصی دادههای ایرلند (DPC) از فیس بوک خواسته تا به طور واضح نشان دهد نشانگر ال ای دی روی عینک هوشمند این شرکت یک ابزار کارآمد برای این است که به افراد هشدار میدهد از آنها فیلمبرداری یا عکسبرداری میشود.
در بیانیه این رگولاتور اعلام شده است: «هرچند بسیاری از دستگاهها مانند موبایل میتوانند تصاویر و ویدئوی افراد دیگر را ثبت کنند، اما هنگام ثبت آن دوربین یا موبایل به طور واضح این عمل را نشان میدهد. بنابراین افراد دیگر متوجه میشوند. اما در این عینک هوشمند یک نشانگر بسیار کوچک هنگام ثبت تصاویر روشن میشود. برای DPC و گارانته (سازمان حفاظت از داده ایتالیا) مشخص نشد که فیس بوک و ری بن در این زمینه تحقیقات کافی انجام دادهاند تا تضمین شود چراغ ال ای دی یک ابزار مؤثر برای هشدار دادن به طرف سوم است.»
کمیسیونر حریم خصوصی دادههای ایرلند اعلام کرد مانند رگولاتور حفاظت از داده ایتالیا درباره این محصول فیس بوک نگرانیهایی دارد. این در حالی است که مدتی قبل گارانته از فیس بوک خواسته بود تا عینک هوشمند مذکور را جهت همخوانی با قوانین حریم خصوصی ارزیابی و بررسی کند.
بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا میتوانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»