رسانه مدیاتی – گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است نشان میدهدآمازون تحقیقات درباره رشوه خواری یکی از کارمندانش در واحد هند را آغاز کرده است.
آمازون در حال تحقیق درباره رشوهخواری یکی از کارمندانش
طبق گزارشها پس از آنکه یک افشاگر ادعا کرد یکی از کارمندان آمازون رشوه دریافت میکند، این شرکت فناوری، تحقیقاتی داخلی را درباره این موضوع آغاز کرد. نشریه هندی «مورنینگ کانتکست» روز گذشته به نقل از سه منبع اعلام کرد شرکت مذکور تحقیقاتی را پس از دریافت یک شکایت آغاز کردهاند.
در این راستا گفته میشود آمازون دو ماه پس از دریافت شکایت درباره یکی از کارمندان تیم حقوقی واحد هند خود آغاز کرد و در این زمینه یک هیأت خارجی همکاری میکند. البته این خرده فروشی آنلاین به سوالات رویترز درباره تحقیقات مربوط به واحد خود در هند پاسخی نداده اما در بیانیهای اعلام کرد در خصوص فساد هیچ اغماضی نمیکند.
سخنگوی آمازون درباره این موضوع گفت: «ما اتهامات رفتارهای نامناسب را به طور جدی بررسی میکنیم و اقدامات مناسب را انجام میدهیم. ما نمیتوانیم درباره اتهامات خاص یا وضعیت تحقیقات در حال حاضر اظهار نظر کنیم.»
این در حالی است که مدتی قبل آمازون ممنوعیت بیش از ۶۰۰ برند چینی در این فروشگاه اینترنتی به دلیل نظرات قلابی را تایید کرد. در این راستا آمازون در واکنش به گزارش روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست در خصوص حذف بیش از ۶۰۰ برند چینی که در ۳۰۰۰ هزار حساب فروشنده صورت گرفت، اعلام کرد این شرکتها عامدانه و مکررا سیاستهای مربوط به نظر مصرف کننده که تشویق به ارسال نظرات مثبت را ممنوع می کند را نقض کرده بودند.
این فروشگاه آنلاین برای نخستین بار آمار مذکور را در مصاحبه سیندی تای، نایب رییس منطقه ای آمازون با شبکه تلویزیونی CCT چین مطرح کرده بود اما اقدامات گسترده در این زمینه را بی سر و صدا نگه داشته بود.
این در حالی است که برخورد با برندهای متخلف از پنج ماه پیش آغاز شد اما پس از ممنوعیت برندهای Aukey و Mpow توجهات بیشتری جلب شد. این فروشندگان جوایزی از جمله کارت هدیه به مشتریان برای ارسال نظر عرضه می کردند. آمازون بعدا برندهای RAVPower و واوا و برندهای کمتر شناخته شده دیگر را به دلیل رفتار مشابه ممنوع کرد. معلوم نیست چه تعداد برندهای غیرچینی با ممنوعیت مواجه شده اند.
بر اساس گزارشهایی که انگجت منتشر کرده است نشانه هایی از دور زدن این ممنوعیت توسط فروشندگان چینی دیده شده است به عنوان مثال ایرباد Aukey تحت برند Key Series فروخته می شود. با این حال می توان گفت استراتژی ضد کلاهبرداری گسترده به میزان قابل توجهی بازار آمازون را تغییر داده و این به بهای ممنوعیت شرکتهای متخلفی بوده که به شدت به فروش در آمازون وابسته هستند.
بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا میتوانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»