رسانه مدیاتی – گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است نشان میدهد شرکت فیس بوک برای مختل شدن دو ساعته سرویسهایش در روز جمعه از کاربران عذرخواهی و تغییرات پیکربندی اشتباه را عامل دومین قطعی جهانی سرویسهایش در یک هفته گذشته اعلام کرد.
توضیحات فیس بوک درباره اختلال مجدد
طبق گزارشها فیس بوک تایید کرد شبکه اجتماعی فیس بوک، اینستاگرام، مسنجر و Workplace دچار اختلال شدند. این شرکت اعلام کرد از همه افرادی که قادر نبودند به محصولاتمان در چند ساعت گذشته دسترسی داشته باشند، صمیمانه عذرخواهی می کنیم.
شرکت فیس بوک برای مختل شدن دو ساعته سرویسهایش در روز جمعه از کاربران عذرخواهی و تغییرات پیکربندی اشتباه را عامل دومین قطعی جهانی سرویسهایش در یک هفته گذشته اعلام کرد. در قطعی اخیر بعضی از کاربران امکان ارسال پست در اینستاگرام را نداشتند و بعضی هم قادر نبودند در فیس بوک مسنجر پیام ارسال کنند.
در این راستا کاربران به سرعت به توییتر رفته و به شوخی درباره دومین قطعی فیس بوک در مدت یک هفته پرداختند. یک کاربر توییتر نوشت: “به نظر می رسد فیس بوک سه روز کار در هفته را در پیش گرفته است. تعطیلی دوشنبه و جمعه؟ ”
علاوه بر مواردی که گفته شد اینستاگرام از کاربران برای صبری که به خرج دادند تشکر کرد. سرویسهای این غول شبکه اجتماعی روز دوشنبه به مدت حدود شش ساعت قطع شدند و سه میلیارد و ۵۰۰ نفر کاربران جهانی قادر به دسترسی به فیس بوک، واتساپ، اینستاگرام و مسنجر نبودند. فیس بوک دلیل این قطعی شش ساعته را تغییر پیکربندی معیوب اعلام کرده بود.
بر اساس گزارش رویترز، گروه مونیتیورینگ اختلال وب “داون دیتکتور” قطعی روز دوشنبه را بزرگترین قطعی توصیف کرد که تاکنون رخ داده است و به افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی و اپلیکیشنهای پیام رسان رقیب منجر شد.
بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا میتوانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»