رسانه مدیاتی – گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است نشان میدهد مایکروسافت لینکدین را در چین پس از گذشت حدود هفت سال از راه اندازی آن تعطیل کرده و نسخه ساده تری را جایگزین این پلتفرم خواهد کرد که تنها به مشاغل متمرکز میشود.
جایگزینی لینکدین در چین با برنامهای سادهتر
طبق گزارشهای اخیر لینکدین تنها شبکه اجتماعی آمریکایی بزرگی بود که در چین فعالیت می کرد. دولت این کشور این پلتفرمها را ملزم میکند مقررات و قوانین سخت گیرانه ای را رعایت کنند.
لینکدین در یک پست وبلاگ اعلام کرد: ما با فضای فعالیت پر چالشی روبرو هستیم. این شبکه اجتماعی سطح مشابه موفقیتی که از جنبه های اجتماعی اشتراک گذاری و مطلع نگهداشتن در سراسر جهان داشت را در چین تجربه نکرده است.
لینکدین اعلام کرد سرویس چینی خود را که در آن بعضی از محتواها به دلیل الزامات رگولاتوری محدود شده است، با پورتال جدیدی به نام InJobs عوض میکند سرویس جدید که اواخر امسال راه اندازی می شود، شامل فید اجتماعی یا امکان به اشتراک گذاشتن پستها یا مقالات نیست.
نشانه های مشکل برای نخستین بار در مارس نمایان شد. لینکدین در آن زمان گفته بود در مدتی که تلاش می کند مطمئن شود مطابق با مقررات چین فعالیت می کند، پذیرش اعضای جدید در سرویس چینی خود را متوقف خواهد کرد.
بر اساس گزارش رویترز، لینکدین که در سال ۲۰۱۶ توسط مایکروسافت خریداری شد، در سطح جهانی در میان کارفرمایان، کارمندان و جویندگان کار بسیار محبوب است زیرا قابلیت های مشابه شبکه اجتماعی دارد که ارتباط گرفتن آنها با یکدیگر را راحتتر میکند و همزمان به آنها اجازه می دهد شبکه حرفه ای خود را بسازند.
مجرم سایبری ارائه کننده اطلاعات لینکدین در وب تاریک ادعا میکند با استفاده از نرم افزاری که این شبکه اجتماعی برای توسعه دهندگان فراهم کرده، اطلاعات را دزدیده است.
در این بیانیه اعلام شده است: «در این مورد خاص به نظر نمیرسد سرورهای لیندکین هک شده باشند یا هکرها به آن نفوذ کرده باشند.»
سخنگوی لینکدین نیز با انتشار بیانیهای اعلام کرد: «ما همچنان مشغول بررسی این چالش هستیم، تحلیل اولیه ما نشان میدهد یک مخزن اطلاعاتی از شرکت سرقت شده و همچنین دادههایی از منابع دیگر نیز دزدیده شدهاند.»
طبق آمارها این دومین بار در سال جاری است که اطلاعات کاربران لینکدین لو میرود. در آوریل سال جاری هکرها اطلاعات ۵۰۰ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی را سرقت کردند.
بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا میتوانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»