رسانه مدیاتی – گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است نشان میدهد اپل روز جمعه از مخالفت خود با ایجاد لینک پرداخت ثالث توسط برنامه نویسان اپ استور قبل از برگزاری نشست استماع دادگاه تجدیدنظر ضد انحصار در ماه آینده خبر داد.
مخالفت جدی اپل درمقابل اضافه شدن خدمات پرداخت ثالث به اپ استور
اپل در بررسیهای اولیه و پس از شکایت شرکت اپیک گیمز، به علت ممانعت از ارائه خدمات پرداخت ثالث توسط برنامه نویسان در اپ استور خود محکوم شده بود. اما در تلاش است به شیوههای مختلف از اجرای حکم دادگاه و تسهیل راه اندازی چنین خدماتی جلوگیری کند. انتظار میرود در ماههای آینده دادگاههای دیگری برای تصمیمگیری نهایی در این زمینه برگزار شود و اپل قصد دارد تا زمان مشخص شدن نتیجه این رسیدگیها از اجرای حکم اولیه خودداری کند.
اپل پس از یک محاکمه طولانی در اوایل سال جاری به خاطر شکایت اپیک گیمز، خالق بازی فورت نایت، مجبور شد تا افزوده شدن خدمات پرداخت درون برنامهای ثالث را به اپ استور بپذیرد. بنابراین اپل دیگر حق نداشت دکمهها و لینکهای خارجی برای دسترسی کاربران به خدمات پرداخت درون برنامهای توسعه دهندگان و برنامه نویسان ثالث را مسدود کند. با این حال در حکم قاضی دادگاه رویه اپل مبنی بر ارائه خدمات پرداخت درون برنامهای رد و محکوم نشده بود.
اپل تا ۹ دسامبر فرصت دارد تا این حکم را اجرا کند، اما این شرکت تقاضای فرجام خواهی کرده و خواستار توقف اجرای حکم مذکور تا زمان صدور حکم دادگاه فرجام خواهی شده است. با توجه به اینکه روند مذکور ممکن است بیش از یک سال طول بکشد اجرای خواست اپل به ضرر شرکتهایی مانند اپیک گیمز خواهد بود. انتظار میرود شاکیان اپل در برابر این اقدام واکنش نشان دهند.
همچنین او خاطر نشان کرده است که توییتهای پست شده از جانب منتخبین راست سیاسی در 6 کشور از 7 کشور مورد بررسی به صورت الگوریتمی نسبت به گروه سیاسی چت تقویت بیشتری شده است. خروجیهای خبری گرایش راست نیز در مقایسه با خروجیهای گرایش چت شاهد تقویت بیشتری بوده اند.
چادهری در این رابطه به Protocol اعلام کرده است که هنوز دلیل این اتفاق مشخص نیست. محققان در این مقاله فرض کرده اند که تفاوت در تقویت شدگی ممکن است در نتیجه استفاده از استراتژیهای مختلف توسط گروههای سیاسی متفاوت در توییتر باشد. با این حال این تیم اظهار داشته است که برای یافتن علت اصلی این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است.
البته چادهری در نهایت مدعی شده است که تقویت الگوریتمی به صورت پیش فرص مشکل آفرین نیست. همچنین محققان نیز اعلام کرده اند که یافتههای آنها از این فرضیه که شخصی سازی الگوریتمی ایدئولوژیهای افراطی را بیش از صداهای سیاسی اصلی تقویت میکند، پشتیبانی نمیکند.
بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا میتوانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»