رسانه مدیاتیرسانه مدیاتیرسانه مدیاتی
  • خانه
  • اخبار اقتصادی
    • بورس
  • فناوری
  • خودرو
  • مطالب آموزشی – مقاله
  • سلامت و پزشکی
  • نبض بازار
    • قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال [لحظه ای]
    • قیمت دلار امروز
    • قیمت طلا و سکه
    • قیمت روز خودروهای داخلی امروز [بازار آزاد و کارخانه ای]
جستجو
در حال مطالعه: معایب دنا پلاس | چرا نباید دنا پلاس خرید؟
به اشتراک گذاری
اطلاع‌رسانی
Font ResizerAa
رسانه مدیاتیرسانه مدیاتی
Font ResizerAa
جستجو
  • خانه
  • اخبار اقتصادی
    • بورس
  • فناوری
  • خودرو
  • مطالب آموزشی – مقاله
  • سلامت و پزشکی
  • نبض بازار
    • قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال [لحظه ای]
    • قیمت دلار امروز
    • قیمت طلا و سکه
    • قیمت روز خودروهای داخلی امروز [بازار آزاد و کارخانه ای]
ورود به حساب ورود به حساب کاربری
ما را دنبال کنید
رسانه مدیاتی > خودرو > معایب دنا پلاس | چرا نباید دنا پلاس خرید؟
خودرومطالب آموزشی - مقاله

معایب دنا پلاس | چرا نباید دنا پلاس خرید؟

آخرین به‌روز رسانی در ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
توسط نرگس محرمی
منتشر شده در آبان ۳۰, ۱۴۰۲
به اشتراک گذاری
معایب دنا پلاس
به اشتراک گذاری

رسانه مدیاتی – دنا پلاس و معمولی، خودروهایی با ظاهر جذاب و امکانات مناسب هستند و توانایی فنی این خودروها نیز حداقل روی کاغذ قابل‌قبول است؛ اما ایرادات آن‌ها نیز کوچک نیستند که به‌راحتی از آن چشم‌پوشی کرد. به این منظور در ادامه معایب دنا پلاس را ارائه می‌کنیم.

معایب دنا پلاس | چرا نباید دنا پلاس خرید؟

خریدار باید در نظر داشته باشد که دنا با همه جذابیت‌های خود، خودروی مرغوب و کم‌هزینه‌ای نیست. این خودرو می‌توان در مقایسه با سایر خودروهای خانواده پژو 405 برتر دانست و نسبت به نسل نخست خودروهای چینی نیز خودرویی مطمئن‌تر و با بازار فروش بهتر است. اما برخی معایب دارد که عبارت‌اند از:

۱- کیفیت ساخت غیرقابل قبول

از معایب دنا پلاس و دنا می‌توان به کیفیت ساخت پایین این دو خودرو اشاره کرد. از مهم‌ترین معایب دنا و همین‌طور دنا پلاس، کیفیت ساخت پایین این خودروها است. در هر دو خودرو، بی‌دقتی در مونتاژ دیده می‌شود و کیفیت پایین متریال داخلی نیز مزید بر علت شده است تا این نامرغوبی جنس، بیش‌ازپیش احساس شود. مطمئنا در صورتی که از مواد باکیفیت‌تری برای ساخت ادوات کابین این خودرو استفاده می‌کردند، طراحی زیبای داشبورد و کنسول میانی این خودرو بیشتر به چشم می‌آمد.

- تبلیغات -

در راستای اعلام معایب دنا پلاس فرمان خودرو احتمالا از نامرغوب‌ترین پلاستیک موجود در بازار ساخته شده است و حتی خطوط باقی‌مانده از قالب‌گیری خط تولید روی آن قابل‌احساس هستند. داشبورد و کنسول میانی نیز بسیار پلاستیکی و خشک هستند و برای خودرویی در این بازه قیمتی، اصلا خوشایند به نظر نمی‌رسند. به این موارد، باید سروصدای کابین و عایق‌بندی ضعیف آن را نیز اضافه کرد که همگی نشان از کیفیت پایین این خودرو دارند.

نکته دیگر درباره معایب دنا پلاس هم به قالب‌گیری ضعیف اجزای بدنه و فواصل ایجادشده بین قطعات بدنه دنا مربوط می‌شود که اصلا قابل‌قبول نیست و نشان می‌دهد شرکت سازنده تا چه اندازه نسبت به کیفیت محصول خود بی‌تفاوت بوده است.

معایب دنا پلاس

۲- پیشرانه‌ای ناسازگار

از دیگر معایب دنا پلاس و دنا می‌توان به پیشرانه ناسازگار اشاره کرد. هر دو این خودروها با موتور پایه گازسوز EF7 وارد بازار شدند. همه به یاد داریم که ef7 پایه گازسوز در زمان خود، با چه حجمی از تبلیغات وارد بازار شدند و چه‌قدر روی پایه گازسوزبودن آن مانور داده شد. حال در Dena، موتوری را که اصلی‌ترین برگ برنده آن سازگاری با گاز است، بدون کپسول گاز می‌بینیم؛ یعنی موتور پایه گازسوز ما در این خودرو، قرار است تنها با بنزین کار کند.

قدرت و گشتاور 115 اسب‌بخاری و 157 نیوتن‌متری موتور EF7 البته بد نیست؛ ولی دنا نه سریع‌ترین خودروی کلاس خود است و نه کم‌مصرف‌ترین آن‌ها. درحقیقت، اگر خودروساز به جای این موتور ای اف سون از موتور tu5 استفاده می‌کرد، نتیجه بهتری حاصل می‌شد؛ چون نه‌تنها تعمیرکاران بیشتری با پیشرانه TU5 آشنا هستند، بلکه قیمت بسیاری از لوازم یدکی موتور فرانسوی‌ها نیز از ای اف سون پایین‌تر است و مشتریان در صورت خرابی،با فاکتوری منطقی‌تر روبه‌رو می‌شوند.

اگر قصد خرید دنا پلاس را دارید و البته جزو طرف‌داران شتاب و سرعت هم هستید، نسخه توربو ای اف 7 نیز برای شما موجود است؛ اما نباید فراموش کرد که موتورهای توربو نیاز به دقت در نگه‌داری دارند و به‌خصوص با اوضاع سوخت و کیفیت سرویسی که در ایران وجود دارد، دیگر نمی‌توان Dena Plus Turbo را یک خودروی اقتصادی روزمره نامید.

۳- فضاسازی کابین

از دیگر معایب دنا پلاس و دنا فضاسازی کابین  است. یکی دیگر از معایب دنا و دنا پلاس فضاسازی کابین است. Dena روی پلتفرم سمند شکل گرفته است که خود سمند، خودرویی بر اساس پژو 405 است. جالب این‌جا است که با وجود یکسان‌بودن پلتفرم، این خودرو همان فضای اتاق پژو 405 را نیز ندارد و فضای داخلی آن ازقضا بسیار تنگ و دلگیر است. نقطه مقابل Dena در فضای کابین، خودروهایی مانند لیفان ۶۲۰ و پژو پارس هستند که فضای داخلی آن‌ها چه در بخش پا و چه در فضای زانو، قابل‌قبول است.

بخشی از فضای کابین Dena را داشبورد زیبا و البته پهن این خودرو به خود اختصاص داده است به طوری که اگر کمی درشت‌جثه باشید مدام پای شما به داشبورد برخورد خواهد کرد. فضای سرنشین جلو نیز از نظر عرضی تنگ است و می‌تواند موجبات ناراحتی در سفر را فراهم کند. در بخش عقب نیز با وجود فضای سر کافی، اما از نظر فضای پا، وضعیت چندان خوب نیست. در کل، این دو خودرو نمره خوبی را در فضای کابین دریافت نمی‌کنند و تنها می‌توان آن‌ها را از خانواده پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ برتر دانست.

۴- خشکی سواری 

سواری بد از دیگر معایب دنا پلاس و دنا است. Dena یکی از خودروهای ناراحت در سفرهای طولانی است. میزان نفوذ صدای باد به داخل خودرو در سرعت بالا به طرز عجیبی زیاد است و گویی سوار خودرویی در سطوح قیمتی بسیار پایین‌تر هستید، هم‌چنین در مواجهه با دست‌اندازها، سیستم تعلیق کوبش‌هایی دارد و نرمی آن به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست. در این بخش، دنا حتی نمی‌تواند با خودرویی قدیمی‌تر مانند ام وی ام ۵۳۰ رقابت کند.

در ادامه معایب دنا پلاس می‌توان گفت این خشکی سواری اگر به هندلینگ بهتر ختم می‌شد، می‌توانستیم آن را هضم کنیم؛ اما افسوس که Dean از نظر پایداری نیز تنها اندکی از سمند برتر به نظر می‌رسد. تنها نکته مثبت سواری این دو خودرو را باید ترمزهای چهارچرخ دیسکی این خودرو دانست که از ترمزهای دیگر اعضای خانواده سمند بهتر هستند.

۵- امکانات ناکارآمد 

از دیگر معایب دنا پلاس و دنا این است که از آپشن‌های کافی برخوردار نیستند. یکی از مواردی که قاعدتا باید باعث شود تا خریدار، دنا پلاس را به‌ خرید دنا ترجیح دهد، آپشن‌های آن است. وجود سانروف در دنا پلاس را باید به فال نیک گرفت؛ اما این سانروف، یکی از کوچک‌ترین سانروف‌هایی است که در سایر خودروهای هم‌رده پیدا خواهید کرد.

مانیتور نصب‌شده روی کنسول میانی نیز با وجود این‌که در وهله نخست جذاب به نظر می‌رسد، اما محیط چندان کاربرپسندی ندارد و سرعت پاسخ‌گویی آن مناسب نیست. دوربین دید عقب هم کیفیتی کاملا معمولی را ارائه می‌کند و البته نقطه قوت آن، وجود خطوط راهنما است.

موضوع بعد در  معایب دنا پلاس و دنا دقت کروزکنترل است که کاربرد آن هم با توجه به دنده‌دستی‌بودن خودرو، محدودتر از یک خودروی دنده‌اتوماتیک است. کلیدهای خالی زیادی نیز روی داشبورد خودرو دیده می‌شوند که معلوم نیست جای کدام آپشن ارائه‌نشده هستند. شاید هم خودروساز با خود فکر کرده است که ممکن است خریدار بعدا بخواهد آپشنی را در آن محل‌ها به خودرو اضافه کند.

۶- ایمنی کم

از دیگر معایب دنا پلاس و دنا ایمنی پایین است. خودروسازان داخلی همیشه در زمینه ایمنی خودروهای خود را قابل‌اطمینان می‌دانند؛ اما مصرف‌کننده ایرانی هنوز خاطره پراید و پژو 405 را خوب به یاد دارد. وقتی دنا پلاس در سبد خرید محصولات ایران خودرو قرار گرفت، این شرکت در حرکتی رو به جلو اقدام به نصب ایربگ جانبی کرد که آن را باید گامی مثبت ارزیابی کرد؛ اما کاش این تغییر مثبت توسط یکی از مراجع معتبر تست ایمنی نیز مورد آزمایش و راستی‌آزمایی قرار می‌گرفت تا معلوم شود دنا چند ستاره ایمنی دارد.

در پایان مقاله معایب دنا پلاس و دنا شاید بهتر بود خودروساز به جای اضافه‌کردن ایربگ، روی ایمنی غیرفعال خودرو و استحکام ستون‌های آن کار می‌کرد. برای مثال خودرویی مثل رنو ساندرو، تنها دو ایربگ دارد؛ اما استحکام سازه و ستون‌های آن بالا است و توانسته است ۳ ستاره ایمنی را از یوروانکپ دریافت کند. در Dena با توجه به اشتراک پلتفرم با سمند، نمی‌توان انتظار چندانی از بهبود اوضاع ایمنی داشت؛ چون اگر تصادف شدید باشد، ایربگ‌ها در یک بدنه مچاله‌شده و ستون‌هایی تغییریافته، چندان محافظتی از سرنشینان نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید: «آموزش تبدیل ویدیوهای یوتیوب به فایل MP3»

به اشتراک گذاری این مطلب
فیسبوک لینکداین تلگرام ایمیل کپی لینک پرینت
به اشتراک گذاری
مطلب قبلی قوانین سخت دولت چین در انتظار رمزارزها قوانین سخت دولت چین در انتظار رمزارزها
مطلب بعدی ممنوعیت استفاده از اسم توییتر، تلگرام و یوتیوب، توسط ناشران دیجیتال ممنوعیت استفاده از اسم توییتر، تلگرام و یوتیوب، توسط ناشران دیجیتال
کامنت خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

- تبلیغات -
Ad image

مطالب پیشنهادی

شوک بازار خودرو: هیوندای آیونیک 5 N با قیمت زیر ۵۰۰ پوند در ماه
شوک بازار خودرو: هیوندای آیونیک 5 N با قیمت زیر ۵۰۰ پوند در ماه
خودرو اخبار تکنولوژی
هشدار فوری اپل: به‌روزرسانی iOS 18.4.1 برای جلوگیری از خطرات امنیتی ضروری است!
هشدار فوری اپل: به‌روزرسانی iOS 18.4.1 برای جلوگیری از خطرات امنیتی ضروری است!
اخبار اپل، آیفون و مک
کشفی شگفت‌انگیز: دانش‌آموز دبیرستانی ۱.۵ میلیون جرم فضایی ناشناخته را شناسایی کرد!
کشفی شگفت‌انگیز: دانش‌آموز دبیرستانی ۱.۵ میلیون جرم فضایی ناشناخته را شناسایی کرد!
علمی
سامسونگ دستیار هوش مصنوعی را برای گلکسی‌های سری A بهینه کرد: دسترسی سریع‌تر و ساده‌تر!
سامسونگ دستیار هوش مصنوعی را برای گلکسی‌های سری A بهینه کرد: دسترسی سریع‌تر و ساده‌تر!
اخبار تکنولوژی
- تبلیغات -
Ad image

لینک‌های کاربردی

  • بهینه سازی سئو
  • دیجیتال مارکتینگ
  • پیام ناشناس
  • سایت بو نده
  • فیدبک پرو

ممکنه به این مطالب هم علاقه داشته باشی

آموزش استفاده از حالت Vanish اینستاگرام
مطالب آموزشی - مقاله

آموزش استفاده از حالت Vanish اینستاگرام

مهر ۱۲, ۱۴۰۲
جک T9 پیکاپ بالارده جک موتورز
خودرو

جک T9 پیکاپ بالارده جک موتورز

آبان ۲۶, ۱۴۰۲
آیا تویوتا اف‌ جی کروز محبوب دوباره بازخواهد گشت؟
خودرو

آیا تویوتا اف‌ جی کروز محبوب دوباره بازخواهد گشت؟

آبان ۱۹, ۱۴۰۲
مهره های بازی ساکر استارز
مطالب آموزشی - مقاله

معرفی قوی ترین مهره های ساکر استارز

فروردین ۳۰, ۱۴۰۰

لینک‌های کاربردی

  • بهینه سازی سئو
  • دیجیتال مارکتینگ
  • پیام ناشناس
  • سایت بو نده
  • فیدبک پرو

محبوب‌های گذشته

اعتراض شدید به میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
اعتراض شدید به میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
اخبار اقتصادی
لپ‌ تاپ‌ هایی که نباید بخرید!
لپ‌ تاپ‌ هایی که نباید بخرید!
اخبار تکنولوژی
بهترین نرم‌ افزارهای آنتی ویروس سال 2023
بهترین نرم‌ افزارهای آنتی ویروس سال 2023
اخبار تکنولوژی

درباره رسانه مدیاتی

اگر به خبر فناوری و دنیای آی تی علاقه دارید، اگر به دنبال مرجع اخبار به روز هستید، رسانه مدیاتی مرجعی برای اخبار تکنولوژی است و روزانه مهم ترین خبرهای آیتی را

رسانه مدیاتی فعالیت خود را از مرداد 1399 آغاز کرد. هدف این رسانه افزایش سطح معلومات مخاطبان در کنار ارائۀ جدیدترین اخبار در زمینۀ آی تی و سایر حوزه‌های پر مخاطب است.

علاوه بر این می‌توانید قیمت و نرخ روز دلار ، قیمت روز سکه و طلا و همچنین قیمت روز خودرو را در رسانه مدیاتی دنبال کنید.

برای ارتباط با رسانه مدیاتی می‌توانید از طریق آدرس ایمیل info [a] mediat [dot] ir با ما ارتباط برقرار کنید.

مطالب تصادفی

انقلابی در بازی‌های کلاسیک: مایکروسافت Quake II را با هوش مصنوعی متحول کرد
انقلابی در بازی‌های کلاسیک: مایکروسافت Quake II را با هوش مصنوعی متحول کرد
اخبار تکنولوژی
انقلاب موسیقی با هوش مصنوعی: ویژگی جدید اسپاتیفای برای کاربران «موزیک پرو»
انقلاب موسیقی با هوش مصنوعی: ویژگی جدید اسپاتیفای برای کاربران «موزیک پرو»
اپلیکیشن‌ اخبار تکنولوژی
آخرین آپدیت اندروید 16 بتا: رفع مشکل حساسیت لمسی!
آخرین آپدیت اندروید 16 بتا: رفع مشکل حساسیت لمسی!
اخبار تکنولوژی موبایل
ما را دنبال کنید
تمامی حقوق متعلق است به رسانۀ خبری مدیاتی است.
خوش آمدید!

به حساب کاربری خود وارد شوید

Username or Email Address
Password

رمز عبور را فراموش کرده‌اید؟

Not a member? Sign Up