رسانه مدیاتی – گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است نشان میدهد تیک تاک سرگرم کار روی راههایی برای رده بندی و محدود کردن دسترسی کاربران نوجوان به محتوای بزرگسالان در این اپلیکیشن ویدیوی کوتاه است.
آزمایش ردهبندی سنی محتوا در تیک تاک
تیک تاک که در سالهای اخیر محبوبیت فزایندهای میان نوجوانان پیدا کرده است، اعلام کرد آزمایش کوچکی را برای رده بندی محتوا انجام میدهد که در دسترسی حسابهای متعلق به کاربران کم سن و سال به محتوایی که مناسب آنها نیست، محدودیتهایی ایجاد میکند.
تیک تاک که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، اعلام کرد بر مبنای استانداردهای ردهبندی محتوا که در فیلمها و بازیها استفاده میشوند، کار میکند و روشی را برای تولیدکنندگان محتوا در این اپلیکیشن آزمایش میکند تا مشخص کنند آیا میخواهند محتوایشان تنها توسط مخاطبان بزرگسال مشاهده شود.
پلتفرمهای شبکه اجتماعی در خصوص رویکردی که در قبال سلامت روانی و ایمنی کاربران خردسال دارند، تحت تفحص فزایندهای قرار گرفتهاند. شرکت مِتا پلتفرمز که شرکت مادر فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ است، از سوی قانونگذاران آمریکایی به دلیل پروژه معرفی نسخه ویژه کودکان اپلیکیشن اینستاگرام، هدف انتقاد قرار گرفته است.
بر اساس گزارش رویترز، گروهی از دادستانهای کل ایالتی آمریکا سال گذشته تحقیقاتی را از مِتا در خصوص تبلیغ اینستاگرام برای کودکان با وجود آسیبهای احتمالی آن آغاز کردند. این تحقیقات پس از درز اسنادی آغاز شد که پرسشهایی را درباره تحقیقات این شرکت درباره تاثیر اینستاگرام بر سلامت روانی کاربران نوجوان برانگیخت.
این در حالی است که این سرویس ویدیوی کوتاه در حال بررسی قابلیتی است که به اینفلوئنسرها اجازه میدهد برای برخی از محتوایی که در این اپلیکیشن به اشتراک میگذارند، پول دریافت کنند.
اشتراکهای پولی در تیک تاک به صورت محدودی آزمایش شده است، بنابراین ممکن است به این زودی شاهد استفاده از قابلیت اشتراک پولی توسط تولیدکننده محتوای محبوب خود نباشید.
این پلتفرم درباره نحوه عملکرد این قابلیت جزییات بیشتری ارایه نکرد. یک سخنگوی تیک تاک به وب سایت انگجت گفته است: ما همواره به راههای جدیدی برای ایجاد ارزش برای جامعه خودمان و غنی کردن تجربه تیک تاک فکر می کنیم.
تیک تاک مانند توئیچ، توییتر و یوتیوب به بینندگان اجازه می دهد به اینفلوئنسرهایی که در برنامه Creator Next هستند، انعام ارسال کنند. همچنین کاربران می تواند هدیههای مجازی را برای تولیدکنندگان محتوا خریداری و ارسال کنند.
با توجه به گزینههای دیگر درآمدزایی و استقبال پلتفرمهای رقیب از اشتراک پولی، چندان عجیب نیست که تیک تاک این مسیر را دنبال می کند. تیک تاک در سال ۲۰۲۰ بودجه به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار را برای حمایت از تولیدکنندگان محتوا اعلام کرد.
بر اساس گزارش انگجت، شرکت مِتا هم روی اینفلوئنسرها هزینه سنگینی کرده است. این شرکت سال گذشته اعلام کرد یک میلیارد دلار روی تولیدکنندگان محتوا در فیس بوک و اینستاگرام تا پایان سال ۲۰۲۲ سرمایه گذاری می کند تا آنها را از رقیبانش دور نگه دارد.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل مِتا اعلام کرد این شرکت سهمی از درآمدهای اینفلوئنسرها را حداقل تا سال ۲۰۲۳ دریافت نمی کند. اشتراکهای اینستاگرام فعلا تنها برای شمار اندکی از تولیدکنندگان محتوا موجود هستند اما برنامه هایی برای گشایش این قابلیت به روی اینفلوئنسرهای دیگر در ماههای آینده وجود دارد.