رسانه مدیاتی – گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است نشان میدهد ادغام محیطهای واقعی و مجازی و از راه رسیدن اینترنت سهبعدی موجب پوست اندازی دنیای تبلیغات شده و نسل جدیدی از این پدیده را طی سالهای آینده به وجود میآورد.
نقش مهم متاورس بر صنعت تبلیغات
همان طور که گفته شد به زودی متاورس یا اینترنت سه بعدی از راه می رسد که مبتنی بر ادغام جهان های حقیقی و مجازی است. متا قصد دارد از قابلیت های این فضا استفاده کند و لذا به شرکت های تبلیغاتی اعلام کرده که در آینده می توانند پیام های بازرگانی سه بعدی طراحی و منتشر کنند.
فناوری واقعیت ترکیبی به فردی که هدست مناسب را به سر دارد، اجازه می دهد تا از یک شی در دنیای واقعی برای ایجاد یک واکنش در دنیای مجازی استفاده کند. به عنوان مثال می توان به ضربه زدن به یک شخصیت در بازی ویدیویی با چوب بیسبال موجود در دنیای واقعی اشاره کرد.
اگر چه در حال حاضر بازیهای ویدئویی مبتنی بر واقعیت افزوده وجود دارند، اما در آنها ادغام جهان واقعی و مجازی پیش بینی نشده است. اما هدست های واقعیت ترکیبی تعامل این دو دنیا را ممکن می کنند.
متا قصد دارد از طریق نرم افزار زوم نشستی را در این زمینه با برخی شرکت های تبلیغاتی برگزار کند تا آنها درک بهتری است از قابلیت های این فضای جدید به دست آورند. در حال حاضر هدست هایی به همین منظور طراحی شده اند اما عرضه آنها محدود بوده و گران قیمت نیز هستند. به عنوان مثال می توان به هدست هولولنز 2 مایکروسافت اشاره کرد که در سال 2019 به قیمت 3500 دلار عرضه شد.
متا خود به دنبال عرضه هدست واقعیت ترکیبی تازه ای است که قابلیت ردگیری حرکات صورت و چشم را دارد و انتظار می رود نمونه اولیه آن امسال عرضه شود.