رسانه مدیاتی – گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است نشان میدهد شرکت مِتا پلتفرمز با همکاری یک شرکت فناوری تجارت الکترونیکی، اجرای تبلیغات سه بعدی در فیس بوک و اینستاگرام را برای برندها راحتتر خواهد کرد.
ورود تبلیغات سه بعدی به فیس بوک و اینستاگرام
شرکت VNTANA در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد یکپارچگی با VNTANA به برندها اجازه خواهد داد مدلهای سه بعدی محصولاتشان را در این پلتفرمهای شبکه اجتماعی بارگزاری کرده و به راحتی به تبلیغات تبدیل کنند.
در این راستا گفته میشود اشلی کرودر، مدیرعامل شرکت VNTANA با اشاره به ایده آینده گرای مجموعه ای از دنیاهای مجازی که می توانند از طریق دستگاههای مختلفی مانند هدست قابل دسترس باشند، گفت: این اقدام گامی به جلو برای تبلیغات در متاورس است.
همان طور که گفته شد گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است نشان میدهد شرکت مِتا پلتفرمز با همکاری یک شرکت فناوری تجارت الکترونیکی، اجرای تبلیغات سه بعدی در فیس بوک و اینستاگرام را برای برندها راحتتر خواهد کرد. مِتا آینده خود را روی ساخت متاورس بنا نهاده که ممکن است یک دهه زمان ببرد تا عملی شود. در این بین برندها در حوزه مد، زیبایی و مبلمان سرگرم کار تبدیل تبلیغات دو بعدی محصولاتشان به سه بعدی هستند.
بر اساس گزارش رویترز، کاربران فیس بوک و اینستاگرام که تبلیغات سه بعدی را در رایانه رومیزی یا گوشی خود مشاهده می کنند می توانند به عنوان مثال با تصویر یک کیف دستی تعامل کنند و آن را برای مشاهده از همه زوایا حرکت دهند.
این در حالی است که مدتی قبل نیز شرکت متا تایید کرده است که اینستاگرام قابلیت کنترلهای والدین را در دسترس کاربران آمریکایی قرار میدهد. متا، شرکت مادر اینستاگرام، در ماه دسامبر اعلام کرد در سال جاری کنترلهای والدین و NFTها را به این شبکه اجتماعی خواهد آورد. اکنون این شرکت قابلیت کنترل والدین را تنها در دسترس کاربران آمریکایی قرار داده است.
آدام موسری، رئیس پیامرسان اجتماعی اینستاگرام تایید کرد که از امروز کنترلهای والدین برای کاربران این پلتفرم در آمریکا دردسترس است. با استفاده از این روش راه اصلی خانواده به کاربران اینستاگرام در آمریکا باز کرده است که به عنوان مرکزی برای دسترسی به ابزارهای نظارت و سایر منابع مرتبط عمل خواهد کرد. این قابلیتها امروز در دسترس کاربران آمریکا هستند و در ماه مه به صورت VR عرضه خواهند شد.
همچنین مرکز خانواده شامل یک مرکز آموزشی جدید است که در آن والدین میتوانند به منابعی مانند مقالات کارشناسان، ویدیوها و نکاتی در مورد موضوعات مختلفی مانند نحوه صحبت با نوجوانان در مورد رسانههای اجتماعی دسترسی داشته باشند. آموزشهای ویدئویی در مورد نحوه استفاده از ابزارهای نظارتی جدید از طریق هاب در دسترس خواهد بود.
اولین مجموعه از ابزارهای نظارت والدین که در اینستاگرام در دسترس است به خانوادهها این امکان را میدهد که مدت زمان فعالیت نوجوانانشان را در این شبکه اجتماعی کنترل و محدودیتهایی برای آنها تعیین کنند. برای نمونه هنگامی که نوجوانان آنها فایلی را در اینستاگرام به اشتراک میگذارند مطلع شوند و بر حسابهایی که فرزندشان آنها را دنبال میکند نظارت داشته باشند.
همچنین این شرکت میگوید احتمال دارد در ماههای آینده ویژگیهای بیشتری به ابزارهای نظارت والدین اضافه شود، از جمله این قابلیتها گزینه تنظیم ساعتهایی که نوجوانان میتوانند در طی آن از اینستاگرام استفاده کنند و توانایی دسترسی بیش از یک والدین بر نظارت بیشتر حساب نوجوان خود است.
مارک زاکربرگ در اخباری دیگر تایید کرد که NFTها (توکنهای غیرقابل تعویض) به اینستاگرام میآیند. همچنین زاکربرگ در طی سخنرانی خود در SXSW این اطلاعات را فاش کرد، اما جزئیات دقیقتری را ارائه نکرد. احتمال میرود این شرکت قصد دارد مجموعه دیجیتال را پیاده سازی کند.