رسانه مدیاتی – گزارشهای اخیر نشان میدهد یک شرکت حقوقی روسی شکایتی علیه اپل تنظیم و ۹۰ میلیون روبل (۱.۲۸ میلیون دلار) خسارت از این شرکت آمریکایی برای مصرف کنندگانی مطالبه کرد که با قطع سرویس پرداخت اپل در روسیه، دچار مشکل شدهاند.
شکایت سنگین کاربران روسی از اپل
شرکت حقوقی “چرنیشوف، لوکویانوف اند پارتنرز” اعلام کرد اپل با محدود کردن سرویس خدمات پرداخت “اپل پی” (Apple Pay) در اول مارس، حقوق مصرف کنندگان روسی را نقض کرده است.
این شکایت که در دادگاهی در مسکو تنظیم شده است، خواستار دریافت ۹۰ میلیون روبل خسارت شده که شامل خسارت آسیب روحی وارد شده بر شهروندان روسی است. همچنین خواستار ازسرگیری فعالیت خدمات “اپل پی” برای کاربران روسی شده است.
همان طور که گفته شد یک شرکت حقوقی روسی شکایتی علیه اپل تنظیم و ۹۰ میلیون روبل (۱.۲۸ میلیون دلار) خسارت از این شرکت آمریکایی برای مصرف کنندگانی مطالبه کرد که با قطع سرویس پرداخت اپل در روسیه، دچار مشکل شدهاند. رقم کلی خسارت مطالبه شده ممکن است افزایش پیدا کند زیرا این شرکت حقوقی شاکیان بیشتری را برای پیوستن به این شکایت دعوت کرده است.
کنستانتین لوکویانوف، از شرکای اصلی این شرکت حقوقی گفت: خود شرکت اپل تصمیم گرفت فروش محصولاتش را متوقف و خدماتش در روسیه را محدود کند. بنابراین مطالبه خسارت مطرح شده در این شرکت در وهله نخست شرکت مادر و در مرحله بعد زیرمجموعههایش را هدف می گیرد.
این شرکت حقوقی اعلام کرد تصمیم اپل برای توقف خدمات اپل پی در روسیه، کارآمدی دستگاههایی که در این کشور فروخته است را کاهش داده و بنابراین ارزش آنها را کمتر کرده است که تحت قانون روسیه، رفتار غیرمنصفانه و تبعیض آمیز بوده است.
بر اساس گزارش رویترز، این شرکت حقوقی شکایت مشابهی را علیه شرکت نت فلیکس دنبال می کند که خدماتش را در روسیه متوقف کرد.