رسانه مدیاتی – گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است نشان میدهد تیک تاک در حال انجام آزمایشهایی در ویتنام است که تا کاربران بتوانند در این اپلیکیشن ویدیوی کوتاه، بازی هم انجام دهند.
اضافه شدن بازی به تیک تاک
بازیهایی که در این اپلیکیشن اضافه می شوند، درآمد تبلیغاتی تیک تاک را افزایش داده و همچنین زمانی که کاربران در این اپلیکیشن سپری می کنند را طولانی تر می کنند. تیک تاک یکی از محبوبترین اپلیکیشنهای جهان با بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه فعال است.
ویتنام که ۷۰ درصد شهروندانش پایین ۳۵ سال سن دارند، یکی از بازارهای جذاب برای پلتفرمهای شبکه اجتماعی مانند تیک تاک، فیس بوک و یوتیوب است.
به گفته چهار منبع آگاه، تیک تاک که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، قصد دارد قابلیت بازی را به صورت گسترده در جنوب شرقی آسیا عرضه کند. این اقدام ممکن است در سه ماهه سوم سال میلادی جاری انجام شود.
بر اساس گزارش رویترز، هنوز برنامه تیک تاک برای عرضه قابلیتهای بازی در بازارهای دیگر معلوم نیست. اگرچه کاربران تیک تاک می توانند بازیهایی که پخش می شوند را تماشا کنند اما در اکثر مناطق، قادر نیستند در اپلیکیشن تیک تاک، بازی کنند. حتی بدون بازی هم درآمد تبلیغاتی تیک تاک افزایش داشته است.
طبق آمار شرکت تحقیقاتی اینسایدر اینتلیجنس، درآمد تبلیغاتی تیک تاک سال گذشته به بیش از ۱۱ میلیارد دلار رسید و از مجموع فروش توییتر و اسنپ فراتر رفت.
تیک تاک که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، یکی از محبوبترین اپلیکیشنهای رسانه اجتماعی است که بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد.
دبرا اهو ویلیامسون، تحلیلگر شرکت تحقیقاتی اینسایدر اینتلیجنس گفت: شمار کاربران تیک تاک در چند سال اخیر رشد انفجاری داشته و میزان زمانی که کاربران در این اپلیکیشن سپری میکنند، فوق العاده زیاد است.
انتظار میرود توییتر ۵.۵۸ میلیارد دلار و اسنپ چت ۴.۸۶ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی در سال ۲۰۲۲ داشته باشند که مجموع درآمد این دو شرکت همچنان کمتر از ۱۱ میلیارد دلاری خواهد بود که برای تیک تاک پیشبینی می شود.
بر اساس گزارش رویترز، با وجود نگرانیهای رگولاتوری نسبت به انتقال دیتای کاربران از آمریکا به چین، حدود شش میلیارد دلار یا بیش از نیمی از این درآمد تبلیغاتی امسال تیک تاک از آمریکا خواهد بود.
این در حالی است که مدتی قبل اشتراکهای پولی در تیک تاک به صورت محدودی آزمایش شده است، بنابراین ممکن است به این زودی شاهد استفاده از قابلیت اشتراک پولی توسط تولیدکننده محتوای محبوب خود نباشید.
این پلتفرم درباره نحوه عملکرد این قابلیت جزییات بیشتری ارایه نکرد. یک سخنگوی تیک تاک به وب سایت انگجت گفته است: ما همواره به راههای جدیدی برای ایجاد ارزش برای جامعه خودمان و غنی کردن تجربه تیک تاک فکر می کنیم.
تیک تاک مانند توئیچ، توییتر و یوتیوب به بینندگان اجازه می دهد به اینفلوئنسرهایی که در برنامه Creator Next هستند، انعام ارسال کنند. همچنین کاربران می تواند هدیههای مجازی را برای تولیدکنندگان محتوا خریداری و ارسال کنند.
با توجه به گزینههای دیگر درآمدزایی و استقبال پلتفرمهای رقیب از اشتراک پولی، چندان عجیب نیست که تیک تاک این مسیر را دنبال می کند. تیک تاک در سال ۲۰۲۰ بودجه به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار را برای حمایت از تولیدکنندگان محتوا اعلام کرد.
بر اساس گزارش انگجت، شرکت مِتا هم روی اینفلوئنسرها هزینه سنگینی کرده است. این شرکت سال گذشته اعلام کرد یک میلیارد دلار روی تولیدکنندگان محتوا در فیس بوک و اینستاگرام تا پایان سال ۲۰۲۲ سرمایه گذاری می کند تا آنها را از رقیبانش دور نگه دارد.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل مِتا اعلام کرد این شرکت سهمی از درآمدهای اینفلوئنسرها را حداقل تا سال ۲۰۲۳ دریافت نمی کند. اشتراکهای اینستاگرام فعلا تنها برای شمار اندکی از تولیدکنندگان محتوا موجود هستند اما برنامه هایی برای گشایش این قابلیت به روی اینفلوئنسرهای دیگر در ماههای آینده وجود دارد.