رسانه مدیاتی – قلب هر جامعه ای را به تصویر دراورید و در آغوش بگیرید ، با خودتان روراست باشید همانطور که ویکو در ارائه خدمات با کیفیت به کاربرانش روراست است پس با خودتون روراست باش و از زندگی لذت ببرید شعار تبلیغاتی ما برای ورود برند ویکو به بازار است.
معرفی کامل برند ویکو
شبکه های فروش و خدمات پس از فرو ش و منابع انسانی و مدیریت بین المللی در سراسر جهان برای برند ویکو وجود دارد و شرکت عمران تل به عنوان اولین نماینده این محصول در ایران به منظور فروش و ارائه خدمات این محصول هستیم، و در این راه از فعالان صنف تلفن همراه نیز دعوت میکنیم همچون عمران تل در مسیر واردات اجناس مقرون به صرفه و با کیفیت ، متناسب با نیاز روز جامعه و هزینه ها در شرایط تحریم ها اقدام کنند.
تاریخچه پیدایش برند ویکو
ویکو یک محصول کاملا فرانسوی و اروپایی است که دفتر مرکزی این برند در سال 2011 در قلب شهر بندری در جنوب فرانسه بنام مارسی متولد شده است.
همانطور که فرانسه کشوری است که از نظر زیبایی شناسی و سینما در دنیا صاحب سبک و نظر است ویکو نیز با تاثیرگذاری از زیبایی شناسی فرانسوی یک برند کاملا زیبا و تاثیر گذار را خلق کرده است.
برای بررسی میزان تاثیر گذاری هر برندی ابتدا میزان محبوبیت در سهم بازار اون کشور مورد بررسی قرارا میگیرد و سپس سهم جهان؛ بررسی تاریخچه تولد برند ویکو حاکی از آن است که این برند طی 11 سال اخیر به رشد جهانی رسیده است بصورتی که در سال 2013 دومین برند در رتبه سهم بازار و برندینگ فرانسه بوده در سال 2015 با ورود به 22 کشورتجارت خود را گسترش داده
2017و در سال چهارمین رتبه در سهم بازار برند های اروپا را به خود اختصاص داده است.
در 2018 بیش از 40 میلیون کاربر داشته و در سال 2019 و 2020 اولین رتبه در زمینه طول عمر باتری در کشور فرانسه را به خود اختصاص داده است.
با بررسی درصد سهم بازار برند ویکو در کشور های اروپایی به رقم زیر میرسیم
- فرانسه 72%
- پرتقال 55%
- ایتالیا 54%
- سوییس 34%
- اسپانیا 31%
- آلمان 26%
با نگاهی اجمالی به این ارقام متوجه میشویم که برند ویکو سهم قابل توجهی از بازار اروپا را به خود اختصاص داده است. ویکو امروز در رتبه 1 فرانسه ، رتبه 3 در اروپای غربی قراردارد و 18 درصد سهم بازار تایلند را نیز به خود اختصاص داده است. ویکو یک برند کاملا فرانسوی است که 5 کارخانه برای تولید محصول ویگو وجود دارد و ویکو تی تری درحال حاضر 11 هزار کاربر دارد
مراکز بزرگ تحقیق و توسعه در کشور های مختلفی از جمله مارسیل شانگهای ، چین و تایوان دارد. ویکو همچنین نزدیک به 18 درصد بازار تایلند رو به خودش اختصاص داده است.
در پس خلق برند ویکو چه تفکری وجود دارد؟
ویکو برندی جوان، پرتوان و پر انرژی است که با شعار هایی چون محبوب باشید و قابل اعتماد کار خود را در بازار جهانی شروع کرده است. تلفن های همراه ویکو مناسب برای فعالان فضای مجازی و افرادی هستند که زمان زیادی از روز خود را در این فضا میگذرانند و رابطه تنگاتنگی با اینترنت دارند از این رو دارای کاربران قابل توجهی در سطح جهان است.
ویکو برندی کاملا فرانسوی است و طراحی این برند نیز توسط فرانسه انجام شده است. این برند توزیع و خدمات قابل توجهی در سطح جهانی دارد که روزبه روز در حال گسترش است.
شرکت ویکو کنترل مستقیمی بر روی کیفیت محصول خود دارد از این رو تعداد قابل توجهی مراکز تحقیق و توسعه در کشورهای گوناگون از جمله چین راه اندازی کرده است، اکثر برندهای معتبر کارخانه جاتی در زمینه تحقیق و توسعه برند در کشور چین دارند.
با توجه به قیمت مناسب و کیفیت قابل توجه این برند، قطعا تاثیر گذاری فراگیری در فرهنگ جامعه خواهد داشت. این برند تلفن همراه علاوه بر اینکه به واسطه زیبایی بصری و طراحی منحصر به فرد و کیفیت مناسب نسبت به هزینه ای که در قبال آن پرداخت میشود دارد از لحاظ کاربری مناسب برای قشر کم درآمد است .
با توجه به اصالت برند و زیبایی این برند، سطح سلیقه مخاطب عامه را نیز بالا میبرد. شعارهای این برند باتوجه به ویژگی هایش کاملا درخور این برند هست.
از آنجایی که زندگی روزمره همه ما سبک زندیگیمان و حتی شغل اکثریت افراد عجین با گوشی های اسمارت فون است. حمایت از سبک زندگی که در آن آزادی و مسئولیت پذیری در کنا ر هم وجود دارد از دیگر خط مشی های این برند است و ویکو با شعار تشویق روحیه کاووشگری برای دست یافتن به خود برای تحقق این هدف گام برداشته.
همکاری با ویکو
توزیع محصولات ویکو در جهان از طریق 120 کشوریا کانال توزیع یا شریک تجاری انجام میگیرد. محصولات این برند در 35 بازار و 5 قاره پوشش داده میشود و بیش از 6 مرکز تحقیق و توسعه در شنزن ، تایوان، شانگهای و نانجینگ، 5 کارخانه تولید محصول و 11000 کارمند در جهان در 17 دفتر دارد.
دسترسی جهانی اپراتورها به این برند بگونهای است که اپراتورها در تمامی کشورها میتوانند از این تلفن همراه استفاده کرده و خدمات دریافت کنند.
مراکز تحقیق و توسعه میان درباره برند و تجربه مشتریان از کار با این برند اطلاعات جمع آوری میکنند تا با بررسی تاثیرات برند و بازخورد برند قدرتمند تری را به بازار عرضه کنند.
مزیت های گوشی ویکو نسبت به رقبا
- بهترین گوشی زیر 250 یورو برای یک نوجوان و هر فردی است که بصورت روزانه با تلفن همراه سروکار دارد از این رو بستری منایب برای تبدیل شدن این برند به یک برند محبوب برای جوانان و بزرگسالان فراهم است. همچنین تسریع، تخصص و رهبری در 5G از دیگر مزایای این برند است.
- ویکو با رتبه +3 چهارمین شرکت از نظر بنچ مارک در گوشی های میان رده است.
ویژگی سخت افزاری موبایل
تلفن همراه WIKO T3 در دو رنگ ELEGANT GOLD و CLASSIC BLACK موجود است. بزرگی صفحه نمایش این تلفن همراه 6.6 اینچ است که در نوع خود صفحه نمایشی بزرگ، زیبا با کیفیت و تصویر زنده و پرجوش دارد.
دارای دوربین سه گانه 48 مگا پیکسلی با هوش مصنوعی، 128 گیگ حافظه داخلی و باتری قدرتمند 5000 میلی آمپر است. اثر انگشت این گوشی در کنار این تلفن همراه نصب شده است. همچنین طراحی ارگونومیک و هایپربولیکی دارد که باعث خوش دستی محصول میشود.
ویژگی هایی که ویکو را از سایر تلفن های همراه متمایز ساخته
ویکو از آن رو که توجه خاصی به بهترین نوع سبک زندگی دارد از جمله شرکت هایی است که در موضوعات بازیافت و زیست محیطی را در ساخت و طراحی تلفن همراه خود لحاظ کرده و تمامی محصولات ویکو از نظر زیست محیطی قابل تایید هستند.
ویکو از آنجایی که دنبال دستیابی به به اهداف بلند مدت است دارای بیش از 2000 آزمایشگاه اتوماسیون تحقیق و توسعه است که در حال گسترش این آزمایشگاه ها نیز میباشد.
فروش اطلاعات کاربران به سرویس های جاسوسی بسیار شایع است ویکو با قابلیت حراست از حریم خصوصی کاربران و حفظ امنیت مصرف کنندگان قابلیت های انحصاری شده را طراحی کرده که حک سیستم های این تلفن هراه جلوگیری کند.
ویکو یک کمپانی اروپایی مشتری محور است و به همین دلیل بیش از 2000 مرکز تحقیق و توسعه به وجود آورده است و گواهینامه های صلاحیت متععد و جامعی از سطح دنیا دریافت کرده است که از آنها میتوان به گواهینامه بین المللی سیسکو- گواهینامه صنعتی بلوتوث – گواهینامه های باتری لایف اشاره کرد؛ گفتنی است این گواهینامه ها به راحتی اخذ نمیشوند و شرکت ها کمپانی ها ی زیادی برای اهدای این گواهینامه ها نظر میدهند .
دو چرخ محرک برای رقابت محصولات ویکو در نظر گرفته شده است که شامل زیبا شناسی در طراحی ، نوآوری تکنولوژیک که دو چرخ محرک هستند که باعث میشوند ویکو حرکت کند و آن را به حرکت در می آورند در سمت دیگر نیز از دیگر محرک ها بینش بازار و کاربر هستند که بسیار حائز اهمیت است .
از دیگر مواردی که اولویت برند ویکو است اهیمت به تجربه کاربر نسبت به استفاده از تلفن همراه است که بصورت مرتبط جمع آوری و بررسی میکند
کشورهای زیادی هستند که در زمینه فروش علاقه مند به همکاری با ویکو هستند توزیع جهانی قدرتمند ویکو در بیش از 50 بازار جهانی وجود دارد، در دنیا 220 کشور درحال حاضر با ویکو همکاری میکنند که از آنها میتوان به اسپانیا ، فرانسه، امارات ، و آمریکای لاتین اشاره کرد.
چهار مرکز اصلی شرکت ویکو در سراسر دنیا که مرکز شاخص فعالیت شرکت ویکو فرانسه هستند شامل مرکز آمریکای لاتین – مرکز برندینگ بازاریابی و طراحی در کشور فرانسه – خاورمیانه – منطقه آسیا پاسفیک میباشند.
یکی از مراکز زیبایی شناسی فرانسه نیز با جمع آوری مستمر نظرکاربران و با تمرکز بر برندیگ روی طراحی بصری این محصول کار میکند.
بیش از 1000 فروشگاه معتبر از کوارتر اول 2022 تحت عنوان برند شاپ ویکو در سراسر دنیا افتتاح شد. در کوارتر اول 2023 هم در 5 کشور شاخص تعداد زیادی برند شاپ راه اندازی خواهد شد که ایران جزو یکی از این مراکز خواهد شد.
واردات ویکو
محصولاتی از سوی شرکت عمران برای واردات ویکو درنظر گرفته شده اند در سه دسته بندی قرار میگیرند :
- محصولات اقتصادی
- محصولات میانه( میانی)
- محصولات پرچم دار
ویکو T3 یک محصول اقتصادی رو به بالاست وباتوجه به قیمت مناسبش بین میان رده و اقتصادی قرار میگیرد.
از دیگر میان رده های اقتصادی که در کوارتر دوم 2022 وارداتشان انجام خواهد شد میتوان به T10 T50 T30 T20 T60 اشاره کرد.
ویکو هم چنین علاوه بر فعالیت در زمینه تلفن همراه در طراحی و تولید محصولاتی چون
SMART WATCH- TABLET- HANDSFREE عینک های سه بعدی و بحث های رباتیک SMART SPEAKER فعالیت دارد.
چشم انداز و هدف ویکو بکارگیری فناوری و هنر فرانسوی برای تبدیل شدن به یک برند لوازم الکترونیکی مصرفی با نفوذ جهانی است.