رسانه مدیاتیرسانه مدیاتیرسانه مدیاتی
  • خانه
  • اخبار و رویدادها
    • بورس
  • فناوری
  • خودرو و حمل نقل
  • آموزش و راهنما
  • سلامت و پزشکی
  • نبض بازار
    • قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال [لحظه ای]
    • قیمت دلار امروز
    • قیمت طلا و سکه
    • قیمت روز خودروهای داخلی امروز [بازار آزاد و کارخانه ای]
جستجو
در حال مطالعه: نخستین هواپیمای برقی ناسا با باتری لپ‌تاپ آماده برای پرواز
به اشتراک گذاری
اطلاع‌رسانی
Font ResizerAa
رسانه مدیاتیرسانه مدیاتی
Font ResizerAa
جستجو
  • خانه
  • اخبار و رویدادها
    • بورس
  • فناوری
  • خودرو و حمل نقل
  • آموزش و راهنما
  • سلامت و پزشکی
  • نبض بازار
    • قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال [لحظه ای]
    • قیمت دلار امروز
    • قیمت طلا و سکه
    • قیمت روز خودروهای داخلی امروز [بازار آزاد و کارخانه ای]
ما را دنبال کنید
رسانه مدیاتی > فناوری و دیجیتال > نخستین هواپیمای برقی ناسا با باتری لپ‌تاپ آماده برای پرواز
فناوری و دیجیتال

نخستین هواپیمای برقی ناسا با باتری لپ‌تاپ آماده برای پرواز

آخرین به‌روز رسانی در ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
توسط نرگس محرمی
منتشر شده در خرداد ۲۳, ۱۴۰۱
به اشتراک گذاری
نخستین هواپیمای برقی ناسا با باتری لپ‌تاپ آماده برای پرواز
به اشتراک گذاری

رسانه مدیاتی – طبق گزارش هایی که به تازگی منتشر شده است این هواپیما با همان باتری‌های لیتیوم-یونی که در لپ‌تاپ و رایانه وجود دارد کار می‌کند.

نخستین هواپیمای برقی ناسا با باتری لپ‌تاپ آماده برای پرواز

هواپیمای ملخی ممکن است به‌زودی برقی شود: ناسا برای انجام نخستین آزمون پرواز هواپیمای آزمایشی تمام‌الکتریکی اکس‌ـ‌۵۷ (X-57) تا پایان سال آماده می‌شود، هواپیمایی که نه با بنزین هواپیما، بلکه با همان باتری‌های لیتیوم-یونی که در لپ‌تاپ و رایانه وجود دارد کار می‌کند.

پروژه نمایش پرواز اکس‌ـ‌۵۷ در سال ۲۰۱۶ با هدف پژوهش در زمینه نیروی محرکه تمام‌الکتریکی و با امید ساخت هواپیماهای کارآمدتر و سازگارتر با محیط‌ زیست راه‌اندازی شد. بر اساس اعلام سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی، صنایع هوایی حدود ۲ درصد از انتشار دی‌اکسید کربن در جهان را تشکیل می‌دهد و ناسا نیز اشاره می‌کند که سوخت هواپیما برخلاف بنزین خودرو، همچنان حاوی سرب است، اگرچه به میزان کمتر، و عامل اصلی آلودگی سرب در محیط‌ زیست محسوب می‌شود.

اکس‌ـ‌۵۷ در حال حاضر قرار است نخستین پرواز آزمایشی‌اش را در ماه ژوییه انجام دهد. هواپیماهای آزمایشی با نام اکس (X)، هواپیماهای اکس، به دهه ۱۹۴۰ بازمی‌گردند، زمانی که کار گروهی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا و پیشگامان ناسا و نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، برنامه اکس‌‌ـ۱ (X-1) را با محوریت ساخت هواپیمای دوکی‌شکل با پیشرانه موشکی بل اکس‌ـ‌۱ پشتیبانی کردند و چاک ییگر در سال ۱۹۴۸، از آن برای شکستن دیوار صوتی استفاده کرد.

- تبلیغات -

نمونه‌های بعدی این سری اکس‌ـ‌۱۵ (X-15) در اواخر دهه ۱۹۵۰ و اکس‌ـ‌۵۱ (X-51) در دهه ۲۰۱۰ را شامل می‌شد که هر دو پروازهای مافوق صوت در ارتفاع بالا را بررسی و با سرعتی بیش از پنج برابر سرعت صوت پرواز می‌کردند.

شالوده اصلی اکس‌ـ‌۵۷ به اندازه برخی نمونه‌های قبلی هواپیماهای اکس (X-plane) عجیب‌وغریب نیست، با ‌وجود این، ناسا در حال آزمایش چندین فناوری پیشرفته با این هواپیما است. فناوری‌هایی که در این مورد به کار می‌روند نه برای پرواز در ارتفاع بالاتر یا سریع‌تر، بلکه [برای پرواز] آرام‌تر و با بازدهی بیشترند.

این سازمان فضایی یک هواپیمای معمولی دوموتوره ساخت ایتالیا، به نام تکنام پی‌۲۰۰۶تی (Tecnam P2006T) را که برای مصرف و کاربرد تجاری در دسترس بود انتخاب کرد و سپس، در آن تغییرهایی داد.

موتورهای دوقلوی چهار سیلندر چهار زمانه روتاکس ۹۱۲اس‌۳ (Rotax 912S3) پیستونی، که در نزدیکی بدنه در امتداد بال نصب شده‌اند، برداشته و با دو موتور الکتریکی ۶۰ کیلوواتی با ملخ‌هایی با قطر ۵ فوت (۱.۵ متر) در نزدیکی نوک بال‌ها جایگزین شده‌اند. در امتداد لبه‌های جلویی بال‌ها، ۱۲ ملخ کوچک‌تر با موتور الکتریکی با قطر ۱.۹ فوتی (نیم متری) تعبیه شده‌اند.

ناسا بال‌های اکس‌ـ‌۵۷ را فقط تا ۴۲ درصد اندازه قبلی آن بازسازی کرد، طرحی که به گفته این سازمان فضایی، موجب کاهش نیروی پَسار (drag) برای کارآمدتر کردن پرواز می‌شود.

۱۲ ملخ کوچک‌تر به کاهش اتلاف در نیروی بَرآر (lift) از بال کوچک کمک می‌کند و در واقع نیروی بَرآر موجود هواپیما را دو برابر می‌کند. این توسعه فناوری است که ناسا آن را فناوری پیشران پیشرفته پروانه‌ای غیرهمزمان یا «لیپتِک» (Leaptech) می‌نامد که سازمان فضایی ناسا در سال ۲۰۱۵ آن را روی بال مدل نصب‌شده روی کامیونی که با سرعت بالا در بیابان حرکت می‌کرد، آزمایش کرد.

موتورهای الکتریکی و وسایل الکترونیکی هوانوردی انرژی خود را از دو مجموعه باتری لیتیوم‌ـ‌یونی ۴۰۰ پوندی نصب‌شده در کابین هواپیمای اکس‌ـ‌۵۷ می‌گیرند که در مجموع ۲۳ کیلووات ساعت یا توان تولید می‌کنند. ناسا زمان و تلاش زیادی صرف کرد تا اطمینان پیدا کند این باتری‌ها احتمال گرم‌شدن بیش از حد و آتش گرفتن ندارند.

اگر اکس‌ـ‌۵۷ بتواند قابلیت پرواز تمام‌الکتریکی را بر فراز صحرای کالیفرنیا در نزدیکی مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ ناسا نشان دهد، می‌تواند راه را برای هواپیماهای برقی هموار کند که ۴۰ درصد کارآمدتر از هواپیماهای امروزی‌اند و این پروازها بدون موتورهای احتراقی، می‌توانند بی سرو‌صداتر باشند، اگرچه چندان هم بی‌صدا نیستند‌‌ــ و هر کسی که پرواز یک پهپاد تجاری را دیده باشد [می‌داند که] حتی ملخ‌های الکتریکی نیز سروصدا ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»

به اشتراک گذاری این مطلب
فیسبوک لینکداین تلگرام ایمیل کپی لینک پرینت
به اشتراک گذاری
مطلب قبلی راه اندازی سرویس «پخش زنده» توسط ایرانسل راه اندازی سرویس «پخش زنده» توسط ایرانسل
مطلب بعدی به تاخیر افتادن تاریخ عرضه بازی Stalker 2 تا سال 2023 به تاخیر افتادن تاریخ عرضه بازی Stalker 2 تا سال 2023
کامنت خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

- تبلیغات -
Ad image

مطالب پیشنهادی

قابلیت جدید iOS 26.1؛ آیفون‌ها به‌صورت خودکار به‌روزرسانی‌های امنیتی دریافت می‌کنند
قابلیت جدید iOS 26.1؛ آیفون‌ها به‌صورت خودکار به‌روزرسانی‌های امنیتی دریافت می‌کنند
فناوری و دیجیتال
نسخه سرامیکی Oura Ring 4 با رنگ‌های پاستلی و طراحی مینیمال معرفی شد
نسخه سرامیکی Oura Ring 4 با رنگ‌های پاستلی و طراحی مینیمال معرفی شد
فناوری و دیجیتال
راهنمای انتخاب تانک ازت مناسب
راهنمای انتخاب تانک ازت مناسب
معرفی بیزینس
انتشار نخستین رندرهای گلکسی S26 اولترا | بازگشت احتمالی به لبه‌های گرد و ماژول برآمده
انتشار نخستین رندرهای گلکسی S26 اولترا | بازگشت احتمالی به لبه‌های گرد و ماژول برآمده
فناوری و دیجیتال
- تبلیغات -
Ad image

لینک‌های کاربردی

  • پیام ناشناس
  • سایت بو نده
  • فیدبک پرو

ممکنه به این مطالب هم علاقه داشته باشی

جابجایی لوگو اپل در پشت آیفون! تصویر جدید لو رفت
فناوری و دیجیتالاخبار اپل، آیفون و مک

جابجایی لوگو اپل در پشت آیفون! تصویر جدید لو رفت

تیر ۸, ۱۴۰۴
پایان کار پاپ‌آپ‌های مزاحم در آپدیت جدید گوگل کروم
فناوری و دیجیتال

گوگل: به سرعت گوگل کروم خود را آپدیت کنید

خرداد ۲۳, ۱۴۰۰
اپل در خانه شما! معرفی محصولات هوشمند و یکپارچه برای زندگی آینده
اخبار اپل، آیفون و مکفناوری و دیجیتال

اپل در خانه شما! معرفی محصولات هوشمند و یکپارچه برای زندگی آینده

خرداد ۶, ۱۴۰۴
اعتماد به نفس اروپایی‌ها: دو موتور جست‌جو برای رهایی از سلطه غول‌ها متحد شدند
فناوری و دیجیتال

همکاری تاریخی برای آینده جست‌وجو: دو موتور جست‌وجوی اروپایی متحد شدند

آبان ۲۲, ۱۴۰۳

لینک‌های کاربردی

  • پیام ناشناس
  • سایت بو نده
  • فیدبک پرو

محبوب‌های گذشته

اعتراض شدید به میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
اعتراض شدید به میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
اخبار و رویدادها
لپ‌ تاپ‌ هایی که نباید بخرید!
لپ‌ تاپ‌ هایی که نباید بخرید!
فناوری و دیجیتال
بهترین نرم‌ افزارهای آنتی ویروس سال 2023
بهترین نرم‌ افزارهای آنتی ویروس سال 2023
فناوری و دیجیتال

درباره رسانه مدیاتی

اگر به خبر فناوری و دنیای آی تی علاقه دارید، اگر به دنبال مرجع اخبار به روز هستید، رسانه مدیاتی مرجعی برای اخبار تکنولوژی است و روزانه مهم ترین خبرهای آیتی را

رسانه مدیاتی فعالیت خود را از مرداد 1399 آغاز کرد. هدف این رسانه افزایش سطح معلومات مخاطبان در کنار ارائۀ جدیدترین اخبار در زمینۀ آی تی و سایر حوزه‌های پر مخاطب است.

علاوه بر این می‌توانید قیمت و نرخ روز دلار ، قیمت روز سکه و طلا و همچنین قیمت روز خودرو را در رسانه مدیاتی دنبال کنید.

برای ارتباط با رسانه مدیاتی می‌توانید از طریق آدرس ایمیل info [a] mediat [dot] ir با ما ارتباط برقرار کنید.

مطالب تصادفی

قابلیت ترجمه زنده AirPods در اتحادیه اروپا غیرفعال شد
قابلیت ترجمه زنده AirPods در اتحادیه اروپا غیرفعال شد
اخبار اپل، آیفون و مک فناوری و دیجیتال
شیائومی در جاده موفقیت؛ کسب نزدیک به ۳ میلیارد دلار از فروش خودروهای برقی در سه‌ماهه دوم
شیائومی در جاده موفقیت؛ کسب نزدیک به ۳ میلیارد دلار از فروش خودروهای برقی در سه‌ماهه دوم
خودرو و حمل نقل فناوری و دیجیتال
در جستجوی گوشی‌های تاشو، معیار فیلتر باید بر اساس ابعاد در حالت باز یا بسته تنظیم شود
در جستجوی گوشی‌های تاشو، معیار فیلتر باید بر اساس ابعاد در حالت باز یا بسته تنظیم شود
فناوری و دیجیتال
ما را دنبال کنید
تمامی حقوق متعلق است به رسانۀ خبری مدیاتی است.