رسانه مدیاتی – گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است نشان میدهد به نظر می رسد شرکت مادر تیک تاک سرمایه گذاری انبوهی در بخش واقعیت مجازی انجام می دهد و در همین راستا قصد استخدام ۴۰ نیروی متخصص دارد.
ورود شرکت مادر تیکتاک به عرصه واقعیت مجازی
بایت دنس شرکت مادر تیک تاک به طور جدی قصد ورود به حوزه واقعیت مجازی دارد. طبق گزارشی جدید یک منبع آگاه فاش کرده این شرکت تصمیم دارد برای توسعه محتوای مرتبط با واقعیت مجازی سرمایه گذاری انبوهی انجام دهد.
به نظر می رسد بخش اعظم سرمایه گذاری بایت دنس صرف استخدام نیروهای جدید خواهد شد. طبق گزارش موجود تاکنون ۲۰ فرصت شغلی برای «پیکو» (Pico) اعلام شده اند. پیکو یک تولید کننده هدست واقعیت مجازی چینی است که سال گذشته در بایت دنس ادغام شد.
فرصت های شغلی ذکر شده برای پیکو از مدیریت بخش استراتژی بازی واقعیت مجازی گرفته تا مدیر عملیات بازی رایانهای را شامل میشود. فرصت های شغلی دیگر ذکر شده نشان دهنده افزایش تمرکز بر سخت افزار واقعیت مجازی از جمله مهندسان بصرسی و مهندس طراحی سیستم های الکترونیکی است.
این در حالی است که مدتی قبل اشتراکهای پولی در تیک تاک به صورت محدودی آزمایش شده است، بنابراین ممکن است به این زودی شاهد استفاده از قابلیت اشتراک پولی توسط تولیدکننده محتوای محبوب خود نباشید.
این پلتفرم درباره نحوه عملکرد این قابلیت جزییات بیشتری ارایه نکرد. یک سخنگوی تیک تاک به وب سایت انگجت گفته است: ما همواره به راههای جدیدی برای ایجاد ارزش برای جامعه خودمان و غنی کردن تجربه تیک تاک فکر می کنیم.
تیک تاک مانند توئیچ، توییتر و یوتیوب به بینندگان اجازه می دهد به اینفلوئنسرهایی که در برنامه Creator Next هستند، انعام ارسال کنند. همچنین کاربران می تواند هدیههای مجازی را برای تولیدکنندگان محتوا خریداری و ارسال کنند.
با توجه به گزینههای دیگر درآمدزایی و استقبال پلتفرمهای رقیب از اشتراک پولی، چندان عجیب نیست که تیک تاک این مسیر را دنبال می کند. تیک تاک در سال ۲۰۲۰ بودجه به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار را برای حمایت از تولیدکنندگان محتوا اعلام کرد.
بر اساس گزارش انگجت، شرکت مِتا هم روی اینفلوئنسرها هزینه سنگینی کرده است. این شرکت سال گذشته اعلام کرد یک میلیارد دلار روی تولیدکنندگان محتوا در فیس بوک و اینستاگرام تا پایان سال ۲۰۲۲ سرمایه گذاری می کند تا آنها را از رقیبانش دور نگه دارد.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل مِتا اعلام کرد این شرکت سهمی از درآمدهای اینفلوئنسرها را حداقل تا سال ۲۰۲۳ دریافت نمی کند. اشتراکهای اینستاگرام فعلا تنها برای شمار اندکی از تولیدکنندگان محتوا موجود هستند اما برنامه هایی برای گشایش این قابلیت به روی اینفلوئنسرهای دیگر در ماههای آینده وجود دارد.