رسانه مدیاتی – گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است نشان میدهد شرکت اسنپ که صاحب اپلیکیشن پیام رسانی تصویری اسنپ چت است، سرویس اشتراکی جدیدی به نام “اسنپ چت پلاس” را به صورت آزمایشی راه اندازی کرد.
شروع فعالیت آزمایشی اسنپ چت پلاس
سخنگوی شرکت اسنپ اعلام کرد این سرویس به مشترکان دسترسی به قابلیتهای انحصاری و منتشر نشده را فراهم میکند. این قابلیت اشتراکی که اسنپ اعلام کرده که به صورت داخلی آزمایش شده است، برای نخستین بار توسط الساندرو پالوسی، طراح برنامه و افشاگر در توییتر فاش شده بود.
سرویس “اسنپ چت پلاس” ۴.۵۹ یورو برای اشتراک ماهانه و ۴۵.۹۹ یورو برای اشتراک یک ساله هزینه خواهد شد.
بر اساس گزارش رویترز، این نخستین محصول اشتراکی برای اسنپ چت است که به کاربران امکان میدهد استوریهای محتوایی منتشر کرده، بازی کنند و به قابلیت “اسپات لایت” که مشابه تیک تاک است، دسترسی داشته باشند.
این در حالی است که مدتی قبل منابع اعلام کردند که این شرکت راههای بررسی ردگیری رفتار کاربران را از راه شخص ثالث و ارجاع آن اطلاعات به پایگاه داده کاربران خودش به منظور مطلع ماندن از عادات کاربران را بررسی کرده است.
گزارشی که اعلام شد همزمان با آماده شدن اپل برای اجرای سیاستهای حریم خصوصی جدید منتشر شده است. اپل نیز قصد دارد که از کاربران بپرسد آیا تمایل دارند اجازه دهند اپلیکیشنها آنها را دنبال کنند و در صورت مخالفت کاربران، ردگیری آنها به وسیله اپلیکیشنها را مسدود خواهد کرد. گفته میشود این تصمیم تاثیر زیادی روی بازار تبلیغات دیجیتالی داشته باشد. در حال حاضر نیز متکی به رصد رفتارهای کاربران در اپلیکیشنها و وب سایتها و طراحی تبلیغات هدفمند برای آنها است.
اگر کاربران آیفون بخواهند تصمیمگیری کنند با ردگیری شدن فعالیتهای آنلاین خود مخالفت کنند این سیاستها به درآمد تبلیغاتی شرکتهای شبکه اجتماعی یزرگ ضربه میزند. فیس بوک نیز اعلام کرده است که سیاستهای جدید اپل ممکن است درآمد شبکه مخاطبان این شرکت که تبلیغات را در اپلیکیشنهای شخص ثالث شخصی سازی میکند را حداکثر ۵۰ درصد کاهش دهد.
اسنپ با انتشار بیانیهای به فایننشیال تایمز تایید کرد که راههایی را برای ردگیری رفتار کاربران با استفاده از خدمات شخص ثالث بررسی کرده است اما این سیستم را بمحض اجرایی شدن تغییرات حریم خصوصی اپل، کنار خواهد گذاشت. این شرکت اعلام کرد ما از دستورالعمل جدید اپل حمایت کرده و آن را دنبال می کنیم زیرا همواره بر این باوریم که تبلیغات باید حریم خصوصی مصرف کنندگان را رعایت کند.
طبق گزارشهایی که بیزنس اینسایدر منتشر کرده است اسنپ تنها شرکتی نبوده که به فکر دور زدن حریم خصوصی اپل افتاده است. بایت دنس که شرکت مادر اپلیکیشن ویدیویی تیک تاک است نیز ابزارهای چینی را امتحان کرده که ردگیری کاربران در چین را پس از اجرای استانداردهای جدید اپل امکان پذیر میکند.