رسانه مدیاتی – گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است نشان میدهد توییتر سرگرم آزمایش قابلیت جدیدی به نام “نوتس” (Notes) است که به کاربران امکان می دهد متنهای طولانی مقاله شکل را به عنوان لینک در داخل و خارج این پلتفرم شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند.
ایجاد قابلیت متن طولانی در توییتر
توییتر همچنین اعلام کرد شرکت خبرنامه Revue که سال گذشته توسط این شرکت شبکه اجتماعی خریداری شده بود، اکنون بخشی از “توییتر رایت” (Twitter Write) در کنار قابلیت “نوتس” خواهد بود.
قابلیت متن طولانی توسط گروه کوچکی از نویسندگان امتحان شده است و توییتر فعلا درباره عرضه آن برای شمار گسترده کاربران توضیحی نداد. این شبکه اجتماعی در حال حاضر محدودیت ۲۸۰ کاراکتری برای هر توییت دارد که از حدود پنج سال پیش اجرا شده است.
توییتر در آوریل با اعلام این که در ماههای آینده قابلیت جدید ویرایش را تست خواهد کرد، کاربران را غافلگیر کرد. قابلیت ویرایش پرتقاضاترین قابلیت از سوی کاربران در سالهای اخیر، عنوان شده است.
بر اساس گزارش رویترز، این شرکت در میانه معامله ۴۴ میلیارد دلاری خرید از سوی ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی برقی تسلا و ثروتمندترین مرد جهان قرار دارد.
این در حالی است که مدتی قبل توییتر سرویس رایگانی است که درآمدش از طریق تبلیغات تامین می شود. ایلان ماسک، میلیاردر کارآفرینی که برای خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار توافق کرده، از مدل کسب و کار مبتنی بر تبلیغات انتقاد کرده و وعده داده است که منابع درآمد این پلتفرم را متنوع خواهد کرد.
ماسک در خصوص شیوه های تبلیغات و جریمه توییتر، اواخر چهارشنبه در توییتی در نوشت: اگر توییتر اینجا صادق نبوده باشد، دیگر چه چیزی حقیقت ندارد؟
مقامات آمریکایی به این نکته اشاره کرده اند که از درآمد ۳.۴ میلیارد دلاری توییتر در سال ۲۰۱۹، حدود سه میلیارد دلار از تبلیغات بوده است.
این شرکت در سال ۲۰۲۱، حدود پنج میلیارد دلار درآمد داشت و اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرده بود ۱۵۰ میلیون دلار را پس از توافق با کمیسیون تجارت فدرال در خصوص پرداخت جریمه، کنار گذاشته است.
لینا خان، رئیس کمیسیون تجارت فدرال، در بیانیه ای اعلام کرد توییتر اطلاعات کاربران را به بهانه اهداف امنیتی، به دست آورده و سپس از آنها برای هدف قرار دادن کاربران با تبلیغات هدفمند استفاده کرده است. این شیوه برای بیش از ۱۴۰ میلیون کاربر توییتر استفاده شده و منبع درآمد اصلی توییتر را تقویت کرده است.
بر اساس گزارش رویترز، برای نخستین بار نیست که شیوه های حریم خصوصی شرکتهای فناوری زیر ذره بین می رود. در سال ۲۰۱۸ پس از این که معلوم شد فیس بوک که بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است، از شماره تلفنهای ارائه شده از سوی کاربران برای احراز هویت دو مرحله ای، برای اهداف تبلیغاتی استفاده کرده است، مدافعان حریم خصوصی به خشم آمدند. فیس بوک که اکنون مِتا نام دارد، در سال ۲۰۱۹ برای پرداخت پنج میلیارد دلار جریمه برای حل و فصل این تخلف، با کمیسیون تجارت فدرال به توافق رسید.