رسانه مدیاتی – گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است نشان میدهد فعالیت نسخه پولی اسنپ چت در آمریکا و چند بازار دیگر با هزینه اشتراک ماهانه ۳.۹۹ دلار آغاز شد.
راهاندازی سرویس اشتراکی اسنپچت پلاس
فعالیت این نسخه پولی، گام مهمی در فاصله گرفتن شرکت اسنپ از مدل درآمد مبتنی بر تبلیغات است. اسنپ که اوایل ماه میلادی جاری از راه اندازی نسخه اشتراکی “اسنپ چت پلاس” خبر داده بود، اعلام کرد: این سرویس ابتدا در کانادا، انگلیس، فرانسه، آلمان، استرالیا، نیوزیلند، عربستان سعودی و امارات متحده عربی قابل دسترس خواهد بود.
با کاهش پیدا کردن بودجه تبلیغات شرکتها در واکنش به افزایش هزینهها و کاهش قدرت خرید مصرف کننده، شرکتهای شبکه اجتماعی برای متنوع کردن منابع درآمدشان تحت فشار قرار گرفته اند. اسنپ ماه گذشته اعلام کرد در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، به هدف سود و درآمد دست پیدا نمیکند و باید روند استخدام را آهسته کرده و هزینههایش را کمتر کند. در پی این هشدار، ارزش سهام اسنپ در یک روز، بیش از ۴۰ درصد ریزش کرد.
بر اساس گزارش رویترز، جیکوب اندرئو، نایب رئیس محصول اسنپ به سایت خبری فناوری ورج گفت: قابلیتهای اولیه در نسخه پولی، شامل امکان تغییر آیکن برنامه، مشاهده افرادی که استوری را دیدهاند و پین کردن کاربران دیگر در تاریخچه چت است.
این در حالی است که مدتی قبل سخنگوی شرکت اسنپ اعلام کرد این سرویس به مشترکان دسترسی به قابلیتهای انحصاری و منتشر نشده را فراهم میکند. این قابلیت اشتراکی که اسنپ اعلام کرده که به صورت داخلی آزمایش شده است، برای نخستین بار توسط الساندرو پالوسی، طراح برنامه و افشاگر در توییتر فاش شده بود.
سرویس “اسنپ چت پلاس” ۴.۵۹ یورو برای اشتراک ماهانه و ۴۵.۹۹ یورو برای اشتراک یک ساله هزینه خواهد شد.
بر اساس گزارش رویترز، این نخستین محصول اشتراکی برای اسنپ چت است که به کاربران امکان میدهد استوریهای محتوایی منتشر کرده، بازی کنند و به قابلیت “اسپات لایت” که مشابه تیک تاک است، دسترسی داشته باشند.