رسانه مدیاتی – گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است نشان میدهد شرکت مِتا پلتفرمز اعلام کرد شبکه اجتماعی فیس بوک راههایی را برای داشتن حداکثر پنج پروفایل به کاربران معرفی می کند.
معرفی راههایی برای داشتن حداکثر پنج پروفایل به کاربران فیسبوک
این تغییر مهم در فیس بوک که از زمان شکل گیری، همواره “نام واقعی” را برای کاربران الزامی کرده بود، به افراد کمک خواهد کرد تجربه خود در این پلتفرم را بر مبنای علاقه مندیها و روابطشان بنا کنند و انواع مختلف محتوا را برای هر گروه از دوستان یا خانواده خود ارسال کنند.
فیس بوک همچنان هر کاربری را ملزم خواهد کرد تنها یک حساب فیس بوک داشته باشد و در پروفایل اصلی کاربر، اسم واقعی وی استفاده شود. افراد پس از ورود به حساب اصلی خود، می توانند به هر تعداد پروفایلی که ایجاد کرده اند، دسترسی پیدا کنند.
شرکت مِتا در بیانیهای اعلام کرد مقرراتش درباره جعل هویت و انواع دیگر اعلام گمراه کننده هویت، همچنان برای همه پروفایلها بکار برده می شود.
بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی شرکت مِتا گفت: این شرکت در حال آزمایش رویکرد جدید در بعضی از کشورهاست اما از این کشورها نام نبرد.
این در حالی است که مدتی قبل زاکربرگ اعلام کرد مِتا، مکان مشخصی را در اینستاگرام آزمایش میکند که برندها میتوانند تولیدکنندگان محتوا را در آنجا کشف کنند و این تولیدکنندگان برای محتوای خود پول دریافت کنند. این بازار تولیدکننده محتوا، به برندها امکان میدهد فرصتهای همکاری جدید را به اشتراک بگذارند. بمحض این که برندی، یک تولیدکننده محتوا پیدا کند که میخواهد با برند مذکور همکاری کند، میتوانند پروژهای را با جزییاتش در اختیار آنها قرار دهد. مِتا اعلام کرد یک پوشه پیام رسانی همکاری در بخش پیامهای مستقیم (DM) اینستاگرام خواهد بود که تولیدکنندگان محتوا و برندها میتوانند پیشنهادها و پروژههای خود را در آنجا فیلتر کنند.
اقدام مِتا در ایجاد بازار برای تولیدکنندگان محتوا، مشابه “بازار تولیدکننده محتوای تیک تاک” خواهد بود که پلتفرم بازاریابی اینفلوئنسر داخلی این اپلیکیشن ویدیویی است. روشن است که بازار تولیدکننده محتوای مِتا بخشی از تلاشهای مداوم این شرکت در رقابت با تیک تاک و جذب شمار بیشتری از تولیدکنندگان محتوا به پلتفرم خود است.
مِتا اشتراکهای همکنش پذیری راه اندازی خواهد کرد که به تولیدکنندگان محتوا اجازه میدهد به مشترکان پولی خود در پلتفرمهای خود، امکان دسترسی به گروههای فیس بوک اشتراکی را فراهم کنند. این شرکت اعلام کرده که این گروههای انحصاری، نخستین سرمایه گذاری مِتا در ابزارهای درآمدزایی همکنشپذیر برای تولیدکنندگان محتوا هستند که به تولیدکنندگان محتوا امکان میدهد پول از طرفداران خود در پلتفرمهای دیگر، دریافت کنند و به قابلتیهای انحصاری در فیس بوک دسترسی پیدا کنند.
زاکربرگ اعلام کرد شرکت مِتا، دسترسی به برنامه “فیس بوک ریلز پلی بونس” را برای تولیدکنندگان محتوای بیشتری در فیس بوک باز میکند و به تولیدکنندگان محتوا اجازه میدهد اینستاگرام ریلز خود را در فیس بوک هم منتشر کرده و از آن درآمدزایی کنند. برنامه “فیس بوک ریلز پلی بونس”، بخشی از صندوق تولیدکننده محتوا یک میلیارد دلاری مِتا است.
از هفته آینده، تولیدکنندگان محتوا در آمریکا اگر بیش از پنج ریلز ساخته باشند و این ویدیوها در ۳۰ روز گذشته مجموعا ۱۰۰ هزار بازدید داشته باشند، میتوانند برای برخورداری از برنامه “فیس بوک ریلز پلی بونس” درخواست کنند.
زاکربرگ اعلام کرد مِتا اقلام مجازی “فیس بوک استارز” که به طرفداران اجازه میدهد از تولیدکنندگان محتوای محبوب خود حمایت کنند، را برای همه تولیدکنندگان محتوای واجد شرایط میگشاید. از هفته جاری تولیدکنندگان محتوایی که حداقل هزار هوادار در ۶۰ روز گذشته داشته باشند، واجد برخورداری از این طرح خواهند بود. تولیدکنندگان محتوا باید در منطقهای باشند که استارز قابل دسترس است و مطابق با سیاستهای درآمدزایی و درآمدزایی محتوای مِتا عمل کنند.
بر اساس گزارش وب سایت تِک کرانچ، همچنین مِتا در حال تست NFT خود در اینستاگرام است تا تولیدکنندگان محتوای بیشتری در سراسر جهان بتوانند NFT خود را در اینستاگرام نمایش دهند. بلاکچینهای تحت پشتیبانی برای نمایش NFT در اینستاگرام، اتریوم و پلیژن هستند و پشتیبانی برای فلو و سولانا به زودی اضافه خواهد شد. فیس بوک همچنین در حال آزمایش است تا به تولیدکنندگان محتوا اجازه دهد بین اینستاگرام و فیس بوک پست کنند. مِتا همچنین NFT ها در اینستاگرام را با SparkAR تست خواهد کرد.