رسانه مدیاتیرسانه مدیاتیرسانه مدیاتی
  • خانه
  • اخبار و رویدادها
    • بورس
  • فناوری
  • خودرو و حمل نقل
  • آموزش و راهنما
  • سلامت و پزشکی
  • نبض بازار
    • قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال [لحظه ای]
    • قیمت دلار امروز
    • قیمت طلا و سکه
    • قیمت روز خودروهای داخلی امروز [بازار آزاد و کارخانه ای]
جستجو
در حال مطالعه: روایت اسنپ اکسپرس از بازار کالاهای سوپرمارکتی ایران
به اشتراک گذاری
اطلاع‌رسانی
Font ResizerAa
رسانه مدیاتیرسانه مدیاتی
Font ResizerAa
جستجو
  • خانه
  • اخبار و رویدادها
    • بورس
  • فناوری
  • خودرو و حمل نقل
  • آموزش و راهنما
  • سلامت و پزشکی
  • نبض بازار
    • قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال [لحظه ای]
    • قیمت دلار امروز
    • قیمت طلا و سکه
    • قیمت روز خودروهای داخلی امروز [بازار آزاد و کارخانه ای]
ما را دنبال کنید
رسانه مدیاتی > ویژه > روایت اسنپ اکسپرس از بازار کالاهای سوپرمارکتی ایران
ویژه

روایت اسنپ اکسپرس از بازار کالاهای سوپرمارکتی ایران

آخرین به‌روز رسانی در ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
توسط رقیه کرد
منتشر شده در مرداد ۱۰, ۱۴۰۱
به اشتراک گذاری
به اشتراک گذاری

اسنپ اکسپرس نخستین گزارش تحلیلی خود از بازار کالاهای سوپرمارکتی ایران در سال ۱۴۰۰ را طی مراسمی رسمی ارائه کرد که براساس آن اندازه بازار این کالاها بیش از 620 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

در مراسمی که روز دوشنبه دهم مرداد ماه با حضور مدیران اسنپ اکسپرس و خبرنگاران رسانه‌های جمعی در خانه کارمان تهران برگزار شد، اولین گزارش جامع این شرکت که طی بازه زمانی اول فروردین ۱۴۰۰ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ با بررسی بیش از ۳۰ میلیون فاکتور فروش در بیش از ۸۰ شهر کشور بدست آمده، ارائه شد.

در ابتدای این مراسم مسعود طباطبایی، مدیرعامل اسنپ اکسپرس و مدیر توسعه کسب‌وکار گروه اسنپ در مورد تاریخچه راه‌اندازی اسنپ اکسپرس گفت: «اواخر سال ۹۸ همزمان با همه‌گیری ویروس کرونا در بخش سوپرمارکت اپلیکیشن اسنپ‌فود با تقاضاهای گسترده‌ کاربران برای خرید کالاهای سوپرمارکتی روبرو شدیم و در بازه‌ای دو تا سه‌ ماهه رشدی چند برابری را تجربه‌ کردیم. این موضوع باعث شد تا به توسعه این سرویس توجه بیشتری نشان دهیم و در سال ۱۴۰۰ برند جدید اسنپ‌ اکسپرس را با تمرکز بر روی سه ارزش تحویل سریع، تنوع کالایی و تخفیف کالا راه‌اندازی کنیم».

- تبلیغات -

به گفته مدیر عامل اسنپ اکسپرس در حال حاضر بیش از ۳ هزار سوپرمارکت و فروشگاه زنجیره‌ای در بیش از ۹۰ شهر کشور با این شرکت همکاری می‌‌کنند.

 

گزارش جامع بازار

در ادامه این مراسم حامد غضنفری، معاون توسعه‌ کسب‌وکار و مدیر کسب‌وکار مارکت‌پلیس اسنپ اکسپرس بخشی از گزارش تحلیلی این شرکت از بازار کالاهای سوپرمارکتی در سال ۱۴۰۰ را برای حاضران شرح داد. براساس این گزارش اندازه بازار صنعت کالاهای سوپرمارکتی در ایران تا انتهای سال ۱۴۰۰، حدود ۲۳ میلیارد دلار تخمین زده شده است که سرانه ۲۷۰ دلاری هر ایرانی از بازار کالاهای سوپرمارکتی را نشان می‌دهد. این سرانه برای کشور ترکیه با جمعیتی مشابه ۱۴۲۴ دلار در سال است. بالاترین سرانه در میان کشورهای مورد بررسی به فرانسه با ۴۹۶۹ دلار تعلق دارد. همچنین سهم بازار آنلاین از کل بازار کالاهای سوپرمارکتی ایران 0.8 درصد است.

به گفته مدیر کسب‌وکار مارکت‌پلیس اسنپ اکسپرس، در گزارش تحلیلی سال ۱۴۰۰، محصولات سوپرمارکتی در ۱۴ گروه بررسی شد‌ه‌اند که براساس آن گروه لبنیات و بستنی با سهم ۱۹ درصدی از کل بازار بیشترین فروش را در بین کالاهای سوپرمارکتی داشته است. سیگار، پرفروش‌ترین محصول خرید حضوری و شیر، پرفروش‌ترین محصول از نظر خرید آنلاین مبلغی بوده‌ است. از نظر فروش تعدادی نیز بخش بستنی و فالوده بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

 

رکوردهای اسنپ اکسپرس

مدیر کسب‌وکار مارکت‌پلیس اسنپ اکسپرس در ادامه به تشریح وضعیت کنونی این شرکت پرداخت و گفت : «اسنپ اکسپرس در حال حاضر با بیش از ۲ هزار سوپرمارکت و یک هزار فروشگاه زنجیره‌ای همکاری دارد و کاربران ما می‌توانند کالاهای مورد نظر خود را از میان ۱۸۰ هزار محصول متنوع انتخاب کنند. بیشترین کالای فروخته شده در سال ۱۴۰۰ به گروه چیپس پفک و پاپ‌کورن با فروش بیش از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار قلم کالا اختصاص داشت. همچنین خوشحالیم که در سال گذشته بیش از ۶۶ هزار کاربر با بیش از ۴ بار سفارش در هفته داشته‌ایم و امیدواریم که این اعداد در سال ۱۴۰۱ رشد زیادی داشته باشد».

به گفته مدیر کسب‌وکار مارکت‌پلیس اسنپ اکسپرس طبق آخرین نظرسنجی مرکز پشتیبانی، ۸۳ درصد از کاربران اسنپ اکسپرس از خدمات این شرکت اعلام رضایت کرده‌اند.

 

 

سهم ۴۹ درصدی اسنپ اکسپرس از بازار

در بخش پایانی این مراسم نشست پرسش و پاسخی با حضور محمد خلج، مدیر عامل اسنپ، مسعود طباطبایی، مدیر عامل اسنپ اکسپرس و حامد غضنفری، معاون توسعه کسب‌وکار اسنپ اکسپرس برگزار شد.

محمد خلج، مدیر عامل گروه اسنپ در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر همکاری این شرکت با رقبای خود اعلام کرد، این شرکت آمادگی دارد هرجا برای بهبود شرایط اکوسیستم استارتاپی کشور لازم بود با در نظر گرفتن منافع کلی اکوسیستم با شرکت‌های رقیب همکاری داشته باشد.

مسعود طباطبایی، مدیر عامل اسنپ اکسپرس در پاسخ به سوالی در مورد اهداف این شرکت از انتشار گزارش تحلیلی بازار کالاهای سوپرمارکتی گفت: « داشتن اطلاعات جامع و شفاف از بازار کالاهای سوپرمارکتی همواره یکی از دغدغه‌های ما در اسنپ اکسپرس بوده است. در این راستا تصمیم گرفته شد تا گزارشی کامل، گسترده و دقیق از این بازار تهیه شود و برای کمک به تمامی فعالان این صنعت ارائه شود. این گزارش به کمک پایگاه داده بسیار بزرگی که از آن بهره گرفته شده، می‌تواند دورنمای جامع و روشنی را برای توسعه کسب‌وکارهای فعال در این صنعت ترسیم کند».

مدیر عامل اسنپ اکسپرس در پاسخ به سوالی درباره سهم این شرکت از بازار و حضور رقبای جدید گفت: «طبق برآوردهای انجام شده اسنپ اکسپرس در حال حاضر ۴۹ درصد از بازار فروش آنلاین کالاهای سوپرمارکتی را در اختیار دارد و نقش رهبر بازار را ایفا می‌کند. با توجه به سهم زیر یک درصدی فروش آنلاین از بازار کالاهای سوپرمارکتی نیز از حضور رقبای جدید استقبال می‌کنیم چرا که معتقدیم توسعه هر چه بیشتر این بازار به سود همه کسب‌وکارهای فعال این حوزه خواهد بود».

به گفته مدیرعامل اسنپ اکسپرس، بررسی آمارهای بدست آمده نشان می‌دهد که سهم بازار آنلاین کالاهای سوپرمارکتی متاثر از توسعه زیرساخت‌ها و تغییر سبک زندگی افراد با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال رشد است. به گونه‌ای که این عدد در بازار جهانی کالاهای سوپرمارکتی بیش از ۷ درصد و در بازار ایران به نزدیک یک درصد رسیده است.

برای دریافت گزارش تحلیلی اسنپ اکسپرس از بازار کالاهای سوپرمارکتی ایران در سال ۱۴۰۰ لطفا به آدرس  https://m.snapp.express/landing/fmcgreport1400/ مراجعه کنید.

به اشتراک گذاری این مطلب
فیسبوک لینکداین تلگرام ایمیل کپی لینک پرینت
به اشتراک گذاری
مطلب قبلی بالاخره مشخص شد: ساترا مسوول نظارت بر VOD هاست
مطلب بعدی پشتیبانی از سرویس Apple Pay در مرورگرهای کروم، اج و فایرفاکس فعال خواهد شد
کامنت خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

- تبلیغات -
Ad image

مطالب پیشنهادی

گلکسی S26 در خطر؛ سامسونگ با حذف مدل‌های تکراری و رونمایی TriFold به دنبال نجات است
گلکسی S26 در خطر؛ سامسونگ با حذف مدل‌های تکراری و رونمایی TriFold به دنبال نجات است
فناوری و دیجیتال
vivo V60e رسماً معرفی شد؛ دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و باتری ۶۵۰۰ میلی‌آمپری با شارژ ۹۰ واتی
vivo V60e رسماً معرفی شد؛ دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و باتری ۶۵۰۰ میلی‌آمپری با شارژ ۹۰ واتی
فناوری و دیجیتال موبایل
۶ خودروی هیبریدی که بهتر است قبل از خرید دوباره فکر کنید
۶ خودروی هیبریدی که بهتر است قبل از خرید دوباره فکر کنید
خودرو و حمل نقل
رد مجیک ۱۱ پرو و ۱۱ پرو پلاس مجهز به سیستم خنک‌کننده فعال رونمایی شدند
رد مجیک ۱۱ پرو و ۱۱ پرو پلاس مجهز به سیستم خنک‌کننده فعال رونمایی شدند
فناوری و دیجیتال موبایل
- تبلیغات -
Ad image

لینک‌های کاربردی

  • پیام ناشناس
  • سایت بو نده
  • فیدبک پرو

ممکنه به این مطالب هم علاقه داشته باشی

مشارکت همراه اول در هفتمین مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر
پیشنهاد سردبیرفناوری ایرانویژه

مشارکت همراه اول در هفتمین مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر

اسفند ۱۳, ۱۴۰۱
ایمن شدن خرید اینترنتی توسط گوگل کروم
فناوری و دیجیتالویژه

ایمن شدن خرید اینترنتی توسط گوگل کروم

خرداد ۳, ۱۴۰۱
واریز آخرین یارانه 45 هزار تومانی
اخبار و رویدادهاویژه

چرا یارانه ماه رمضان کمتر از مبلغ تعیین‌شده واریز شد؟

فروردین ۲۸, ۱۴۰۰
ساخت گلکسی اس 23 برای اولین بار با دوربین 200 مگاپیکسلی
فناوری و دیجیتالویژه

ساخت گلکسی اس 23 برای اولین بار با دوربین 200 مگاپیکسلی

دی ۱۴, ۱۴۰۰

لینک‌های کاربردی

  • پیام ناشناس
  • سایت بو نده
  • فیدبک پرو

محبوب‌های گذشته

اعتراض شدید به میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
اعتراض شدید به میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
اخبار و رویدادها
لپ‌ تاپ‌ هایی که نباید بخرید!
لپ‌ تاپ‌ هایی که نباید بخرید!
فناوری و دیجیتال
بهترین نرم‌ افزارهای آنتی ویروس سال 2023
بهترین نرم‌ افزارهای آنتی ویروس سال 2023
فناوری و دیجیتال

درباره رسانه مدیاتی

اگر به خبر فناوری و دنیای آی تی علاقه دارید، اگر به دنبال مرجع اخبار به روز هستید، رسانه مدیاتی مرجعی برای اخبار تکنولوژی است و روزانه مهم ترین خبرهای آیتی را

رسانه مدیاتی فعالیت خود را از مرداد 1399 آغاز کرد. هدف این رسانه افزایش سطح معلومات مخاطبان در کنار ارائۀ جدیدترین اخبار در زمینۀ آی تی و سایر حوزه‌های پر مخاطب است.

علاوه بر این می‌توانید قیمت و نرخ روز دلار ، قیمت روز سکه و طلا و همچنین قیمت روز خودرو را در رسانه مدیاتی دنبال کنید.

برای ارتباط با رسانه مدیاتی می‌توانید از طریق آدرس ایمیل info [a] mediat [dot] ir با ما ارتباط برقرار کنید.

مطالب تصادفی

تکمیل اکوسیستم ویوو: معرفی Vivo Pad 5e، Watch GT 2 و TWS 5 به‌عنوان رقبای تازه لوازم جانبی
تکمیل اکوسیستم ویوو: معرفی Vivo Pad 5e، Watch GT 2 و TWS 5 به‌عنوان رقبای تازه لوازم جانبی
فناوری و دیجیتال
سامسونگ گلکسی F36 با طراحی چرمی و پشتیبانی نرم‌افزاری بلندمدت در هند معرفی شد
سامسونگ گلکسی F36 با طراحی چرمی و پشتیبانی نرم‌افزاری بلندمدت در هند معرفی شد
فناوری و دیجیتال موبایل
«تاشوها در عصر هوش مصنوعی»؛ گفت‌وگو با سامسونگ درباره One UI 8
«تاشوها در عصر هوش مصنوعی»؛ گفت‌وگو با سامسونگ درباره One UI 8
فناوری و دیجیتال
ما را دنبال کنید
تمامی حقوق متعلق است به رسانۀ خبری مدیاتی است.