شرکت الجی الکترونیکس (LG) درآمد تلفیقی خود در سال 2022 را 5.83 تریلیون وون کره (KRW) با سود عملیاتی 6.3 تریلیون وون اعلام کرد.
درآمد الجی در سال 2022 برای اولین بار از مرز 80 تریلیون وون عبور کرد و با رشد 5.12 درصدی نسبت به سال 2021 که در آن فروش برای اولین بار به بیش از 70 تریلیون وون رسیده است، به بالاترین درآمد سالانه در کل تاریخ فعالیت خود رسید. با وجود این که سود سالانه به واسطه چالشهای شرایط اقتصادی جهانی تحت تأثیر قرار گرفته بود گزارش فروش بر اساس ساختارهای قوی رشد مستمری را نشان دادهاست.
رشد درآمد الجی در سال 2022 حاصل از افزایش چشمگیر تقاضای لوازم خانگی پریمیوم و قطعات اتومبیل است. برای هفتمین سال پیدرپی واحد تجاری لوازم خانگی رشد سالانه قابل توجهی را تجربه کرد. نقطه عطف تجارت قطعات اتومبیل الجی در سال 2022 نشان دهنده پیشرفت پیوسته صنعت خودرویی این شرکت بوده و این واحد تجاری برای اولین بار بیش از 10 درصد از کل درآمد الجی را به خود اختصاص داد.
شرکت لوازم خانگی و راهکارهای تهویه مطبوع الجی نیز در سال 2022 با درآمد 9.29 تریلیون وون و افزایش 3.10 درصدی نسبت به سال گذشته که نتیجه استراتژی این شرکت مبنی بر تمرکز بر لوازم خانگی پریمیوم شامل لوازم خانگی منحصربهفردی مانند سیستم نگهداری و مراقبت از لباس LG Styler، لباسشوییهای همهکاره WashTower و یخچالهای InstaView الجی دارای قابلیت Craft Ice میباشد، رکوردی دیگر خلق کرد. سود عملیاتی سالانه 2022 به دلیل افزایش سرمایهگذاری در بخش بازاریابی و هزینههای لجستیکی بیشتر، نسبت به سال گذشته 1.1 تریلیون وون کمتر بود. این واحد تجاری قصد دارد به صورت مستمر استراتژی متمرکز بر لوازم خانگی پریمیوم خود را ادامه داده، سری محصولات پر فروش خود را تقویت و ساختار هزینه را به منظور افزایش سوددهی مدیریت کند. به علاوه، این شرکت به گسترش اکوسیستمهای خانه هوشمند نیز با گسترش ارائه لوازم خانگی قابل ارتقاء در بازارهای خارجی شتاب خواهد بخشید.
شرکت سرگرمیهای خانگی الجی الکترونیکس درآمد سال 2022 خود را 7.15 تریلیون وون و سود عملیاتیاش را 4.5 میلیارد وون گزارش کرد. علیرغم اثر منفیای که کاهش جهانی تقاضای تلویزیون بر درآمد و سود عملیاتی این شرکت نسبت به سال 2021 گذاشته بود، تجارت محتوا و خدمات بر مبنای پلتفرم تلویزیون هوشمند الجی از سال 2018 تا کنون 10 برابر شده است. با تداوم شرایط چالش برانگیز تجاری، این شرکت برای تنوع بخشیدن به سبد تجاری کلی خود و تضمین موتورهای رشد آینده بر گسترش پلتفرم تلویزیون هوشمند الجی تمرکز خواهد کرد. این شرکت همچنین مزیت رقابتی خود را با رشد بخش تلویزیونهای پریمیوم نظیر تلویزیونهای OLEDو QNED و مدیریت موثر هزینههای بازاریابی حفظ خواهد کرد.
شرکت راهکارهای تجهیزات اتومبیل الجی الکترونیکس در سال 2022 در مقایسه با سال 2021 با افزایش 1.29 درصدی درآمدی معادل 6.8 تریلیون وون و سود عملیاتی سالانه 6.169 میلیارد وون داشت. رشد سوددهی این واحد تجاری حاصل از پاسخ فعالانه به افزایش تقاضای خودروسازان است. در پایان سال 2022 ارزش کل سفارشات انباشته برای تولید قطعات و تجهیزات خودرو حدود 80 تریلیون وون است که این امر نشان دهنده موقعیت این شرکت به عنوان یک تأمینکننده پیشگام در صنعت خودرو در سراسر جهان است. این شرکت شتاب خود را با تقویت زنجیره تأمین جهانی خود حفظ نموده و در راستای افزایش سودآوری از طریق مدیریت موثر ساختار هزینه تلاش خواهد کرد.
شرکت راهکارهای تجاری الجی در سال 2022 درآمدی معادل 1.6 تریلیون وون داشت که نسبت به سال گذشته 2.11 درصد افزایش داشته است. این رشد درآمد حاصل از بازیابی مداوم نمایشگرهای پخش اطلاعات است. سود عملیاتی سالانه به دلیل کاهش عمده تقاضا برای رایانههای شخصی و مانیتورها پس از همهگیری کرونا کاهش یافته است. این شرکت با نگاه به آینده قصد دارد مزیت رقابتی رایانههای شخصی و مانیتورهای خود را با رشد پایدار در بخش B2B از طریق توسعه راهکارهای شخصیسازی شدهتر افزایش دهد.