ویژگی AMD Hyper-RX تقویت کننده بازی بالاخره از راه رسید

ویژگی AMD Hyper-RX تقویت کننده بازی بالاخره از راه رسید

به‌عنوان بخشی از اعلامیه‌ای که در آن گیمزکام کارت‌های گرافیک جدید Radeon RX 7700 XT و 7800 XT و FSR 3.0 رونمایی شد، AMD در نهایت ویژگی Hyper-RX را که مدت‌ها وعده داده بود ارائه کرد، البته با یک تغییر شگفت‌انگیز به نام فناوری کلیدی FSR 3.0 که بر روی آن ساخته شده و گسترش می‌یابد. در ادامه در رسانه مدیاتی به شرح مفصلی از این ویژگی پرداخته‌ایم.

بررسی ویژگی جدید ارائه شده AMD

پردازنده AMD برای اولین بار Hyper-RX را در 22 نوامبر منتشر کرد. این در واقع یک ویژگی جدید نیست، بلکه یک سوئیچ منفرد است که فناوری‌های Radeon Super Resolution، Radeon Boost و Radeon Anti-Lag موجود در نرم‌افزار Radeon را به صورت یکجا فعال می‌کند تا نرخ فریم و پاسخ‌دهی را در بازی‌ها به شدت بهبود بخشد.

رزولوشن Radeon Super Resolution اساسا یک نسخه ساده شده از فناوری ارتقاء مقیاس FSR 1.0 AMD است که عملکرد را افزایش می‌دهد. Radeon Boost با کاهش هوشمندانه وضوح، هنگام تشخیص حرکت سریع کاربر بر روی صفحه، به افزایش عملکرد در هنگام گرم و سنگین بودن کمک می‌کند (که در این شرایط بعید است که متوجه کاهش وضوح شوید). Radeon Anti-Lag ریتم CPU را در بازی‌های متصل به GPU بهبود می‌بخشد تا زمان کلیک برای پاسخ را افزایش دهد.

چرخاندن سوئیچ Hyper-RX هر سه را فعال می‌کند. AMD می‌گوید در کنار هم، Hyper-RX پیشرفت‌های بسیار ملموس بازی را ارائه می‌کند، همانطور که در نمودار زیر می‌بینید.

بررسی ویژگی جدید ارائه شده AMD

شایان ذکر است که Radeon Boost فقط در بازی‌های منتخب موجود است و همه بازی‌های موجود در نمودار بالا را شامل می‌شود. با این حال، حتی با فعال بودن Radeon Super Resolution و Anti-Lag، بازی‌های شما باید به طور قابل توجهی سریع‌تر احساس شوند، البته احتمالاً با کاهش جزئی در کیفیت بصری (به خصوص اگر با وضوح 1080p بازی می‌کنید).

ویژگی Hyper-RX در کنار Radeon RX 7700 XT و 7800 XT در درایور نرم افزار Radeon جدید که در تاریخ 6 سپتامبر منتشر می‌شود، اولین کار خود را انجام خواهد داد. اما آنچه در به‌روزرسانی بعدی ارائه می‌شود، هیجان‌انگیزتر است. این ویژگی Hyper-RX دارای قاب‌های حرکتی سیال AMD است.

بخش مخفی موجود در AMD’s FidelityFX Super Resolution 3.0 (FSR 3.0) افزودن «قاب‌های حرکت سیال AMD» است. مانند DLSS 3 پر افتخار Nvidia، راه‌حل AMD این است که فریم‌ها را بین فریم‌هایی که به‌طور بومی توسط کارت گرافیک شما تولید می‌شوند، تنها بدون نیاز به سخت‌افزار اختصاصی هوش مصنوعی، درون‌یابی می‌کند، زیرا به یادگیری ماشینی متکی نیست. انجام این کار به لطف همه آن فریم‌های «جعلی»، نرخ فریم کلی و صافی بصری شما را بسیار افزایش می‌دهد.

بررسی ویژگی جدید ارائه شده AMD

اما نکته اینجاست: در حالی که FSR 3 و DLSS 3 نیاز به ادغام فعال توسط توسعه‌دهندگان بازی دارند، AMD می‌گوید فناوری Fluid Motion Frames به آن نیاز ندارد. این بدان معناست که می‌توان آن را در نرم‌افزار Radeon در سطح درایور آماده کرد و تقریباً برای همه بازی‌ها، به تعداد هزاران عنوان، استفاده کرد. بنابراین، این شرکت قصد دارد در آینده‌ای نزدیک از فریم‌های حرکتی سیال در Hyper-RX استفاده کند تا عملکرد حتی از این هم بهتر شود.

پردازنده AMD به جزئیات دقیق نحوه عملکرد Fluid Motion Frames پرداخته و وعده‌ای در مورد زمان عرضه آن به Hyper-RX نداده است. ما FSR 3 را در عمل برای سنجش کیفیت آن ندیده‌ایم، اما این می‌تواند یک ویژگی بسیار فریبنده باشد. امکان استفاده از فناوری مشابه DLSS 3 در تقریباً هر بازی می‌تواند برای دارندگان Radeon به معنای چیزهای بزرگی برای بازی‌های روزمره باشد.

بهتر از این، از آنجایی که فریم‌های «جعلی» می‌توانند پاسخ‌دهی را کاهش دهند، باید با یک ویژگی کاهش تاخیر متعادل شود. دلیلی وجود دارد که Nvidia Reflex در بازی های DLSS 3 اجباری است. به عنوان بخشی از مجموعه Hyper-RX، قاب‌های حرکتی سیال به طور طبیعی با Radeon Anti-Lag خود AMD جفت می‌شوند. به هر حال کاربران باید تا زمان عرضه آن منتظر بمانند تا دقیقا مشخص شود که تا چه میزان غافلگیر خواهند شد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید