نشست خبری برند تسکو، نه عکس یادگاری با مسئولین میگیریم نه تسهیلاتی میخواهیم!
تسکو، یک برند کاملاً ایرانی است که کاربران ایرانی برند تسکو (TSCO) را با هدست، هدفون و اسپیکرهایی که تولید کرده میشناسند. توسن سیستم شرق که با نام تجاری تسکو در بازار فعالیت دارد در سال 1381 شمسی افتتاح شد. این کمپانی ایرانی ابتدا در زمینه واردات تجهیزات فناوری فعال بود. اما به مرور و با استقبال کاربران، اقدام به افتتاح اولین خط تولید محصولات در ایران کرد.
امروزه بسیاری از محصولات برند تسکو در داخل کشور ساخته میشود و گارانتی اختصاصی تسکو را یدک میکشد. در این مطلب، به گزارش رسانه مدیاتی، قصد داریم اتفاقات پیرامون نشست خبری بخش گیمینگ این کمپانی را بررسی کنیم و ببینیم که تسکو برای جلب اعتماد کاربران چه برنامهای در پیش دارد؟
نشست خبری برند تسکو
شرکت توسن سیستم شرق یا همان برند تسکو که میشناسید، در ظهر روز یکشنبه ۹ مهر ماه، نشست خبری منباب بخش گیمینگ خود برگزار کرد که در آن مدیرعامل تسکو یعنی جمال جعفری، مدیر مارکتینگ یعنی حمید محمدیپور ، مدیر فروش بخش لوازم جانبی کامپیوتر یعنی علیاکبر کارگر، معاونت گیم و مسئول تحقیق و توسعه یعنی شاکر و معاونت گیم تسکو یعنی سعید حسینی نیز حضور داشتند و پاسخگوی سوالات خبرنگاران حاضر در نشست بودند.
اولین خبری که در این نشست به آن پرداخته شد، ورود مهندسان جدید به بخش طراحی محصولات مختلف بود که نشاندهنده رویکردی جدید و متفاوت در مقایسه با دیگر رقبای تسکو است. جمال جعفری در بخشی از سخنان خود اعلام کرده است که شرکت تسکو دارای کمیته محصول است تا بتواند بهتر و بیشتر از گذشته پاسخگوی خواستههای مشتریان خود باشد.
همانطور که مدیر عامل این شرکت هم گفته است، طی ۴ سال اخیر این شرکت اهمیت زیادی به کیفیت محصولات خود داده تا بتواند هویت مستقل و خاص خود را مطابق با خواستههای مشتریانش ثبت کند.
خبر جالب اینکه با توجه به صحبتهای مدیر مارکتینگ این شرکت، مطلع شدیم که در نمایشگاه الکامپ که اخیرا برگزار شده بود، تسکو به عنوان بهترین غرفه این نمایشگاه انتخاب شده است که پیشرفت بزرگی برای این شرکت بوده است. این اتفاق، به دنبال همهگیری ویروس کرونا در لیست دلایل جهش موفقیت این برند قرار گرفته شد.
ساز و کار کنترل کیفیت محصولات تسکو چگونه است؟
در پاسخ به سوال بالا و نیز چگونگی اعتماد کاربران به تسکو، سعید حسینی تسکوگیم و تسکو را دو چیز کاملا مجزا اعلام کرد و تاکید کرد که نباید انتظار کیفیت همسانی از هر دوی آنها داشته باشند. آنچه صحبت از آن مطرح است، تسکوگیم است.
بر اساس گفتههای وی، گیمرها باید منتظر سازوکار جدید باشند که نظراتشان را به صورت مستقیم روی محصولات اعمال میکند. به این صورت محصولات تسکو به چالش کشیده میشوند و قدم در راه بهبود کیفیت خواهند گذاشت.
طبق گفتههای جمال جعفری، مدیرعامل تسکو، تیم تسکو پس از تست اولیه کیفیت یک محصول خاص، به سمت الگویی از پیش تعیین شده میرود که این الگو، یک الگوی جهانی است و سبب میشود کنترل کیفی تسکو با برندهای معتبر دنیا برابری کند.
خبر مهمی که توسط مدیرعامل برند تسکو اعلام شد، این بود که در آذر ماه امسال دیگر خبری از کیسهای تسکو نخواهد بود.
در ادامه پاسخ جمال جعفری به سوال خبرنگار مبنی بر تخصیص زمانی برای رسانهها جهت بازدید از کارخانه را میخوانید: “بازدید رسانهها از کارخانه تسکو سه سال پیش اتفاق افتاد. اگر محصولات تسکو از گمرک ترخیص شوند، برنامه بازدید رسانهها از کارخانه حتما در دستور کار قرار خواهد گرفت.”
جعفری همچنین به قوانین تخصیص ارز اشاره و انتقاداتی وارد کرد. وی در ادامه خاطرنشان کرد که تسکو همواره در تلاش است تا در قیمتگذاریهای محصولات خود منصفانه عمل کند.
از دیگر موضوعاتی که در این نشست توسط مدیرعامل مطرح شد، عدم امکان صادرات محصولات تسکو بود. دلیل این امر هم عدم مشمولیت محصولات تسکو برای دریافت رایانه دولتی بیان شد.
سعید حسینی در پاسخ خبرنگار به مراسم هفته گذشته شرکت الماس رایان ایرانیان که برگزار شد و در آن مراسم صحبتی مبنی بر قرار گرفتن لیون کامپیوتر به عنوان زیر مجموعه الماس رایان ایرانیان مطرح شده، این چنین پاسخ داد که صرحتا اعلام میکنم نه! لیون کامپیوتر زیر مجموعه الماس رایان ایرانیان نبوده و نیست.
لازم به ذکر است مسئولین برای اعطای تسهیلات حضور به هم رساندند اما واقعیت امر جز گرفتن عکس یادگاری و نشان دادن ظاهری حمایت از تولید داخلی چیز دیگری نبوده است. مدیر عامل تسکو نیز در جواب این کار اعلام کرده است که ما نه از شما تسهیلات میگیریم و نه با شما عکسی ثبت میکنیم؛ نه از این دولت و نه از دولت قبلی.