10 نکته در مورد تویوتا پرادو 250 2024 که باید بدانید

10 نکته در مورد تویوتا پرادو 250 2024 که باید بدانید

به گزارش رسانه مدیاتی، به نظر می‌رسد خودروی تویوتا پرادو مدل 2024 نسخه جدیدتری برای آفرود باشد که حتی از سری 300 نیز جدی‌تر است. شانس این را پیدا کردیم تا این خودرو را که در یک نشست خبری اختصاصی در ملبورن از آن رونمایی شد و برنامه ریزی شده است تا در میانه سال 2024 وارد بازار استرالیا شود را از نزدیک بررسی کنیم.

نمای کناری تویوتا پرادو 250 2024

1. لندکروز پرادو 250 2024، بزرگ‌تر از همیشه

ابعاد خودرو روی کاغذ مشخص است، اما دیدن خودرو از نزدیک، چیز دیگری است. پرادو جدید تقریباً همان اندازه لندکروز سری 300 اصلی است، که آن را بزرگتر از تمام نسل‌های پرادو می‌کند و دیگر نباید به آن “پسر لندکروزر” بگوییم. وقتی در کنار آن می‌ایستیم ابعاد بزرگتر مدل پرادو 250 به وضوح دیده می‌شود، اما درعین حال آنقدرها هم بزرگ نیست. ما اجازه نداشتیم که وارد نسخه پروتوتایپ شویم و درباره کابینش صحبت کنیم، اما با نگاهی از خارج خودرو می‌توان فهمید که یک گام افزایش سایز داشته است.

 

2. درب صندوق عقب بازشو برقی

تویوتا پرادو 250 جدید بدون لولای جانبی است که از زمان نسخه اول سال 1996 وجود داشت. به جای باز شدن درب از کنار، درب عقب پرادو جدید مانند لندکروز برقی و رو به بالا باز می‌شود (و به عنوان یک گزینه برای پرادوهای قدیمی نیز موجود بود). شیشه درب عقب هم می‌تواند به طور جداگانه باز شود، مانند فورد تریتوری قدیمی، که اجازه دسترسی سریع به فضای بار پشتی را می‌دهد.

 

3. باک بزرگ سوخت را فراموش کنید

تویوتا پرادو همیشه با دو باک سوخت تولید می‌شود؛ مدل فعلی نیز ظرفیت ترکیبی 150 لیتری دارد (از طریق یک مخزن اصلی 86 لیتری و یک مخزن فرعی 63 لیتری)، در حالی که در نسل قبلی امکان حمل سوخت تا ظرفیت 180 لیتر وجود داشت. به نظر می‌رسد دیگر زمانی که پرادو قادر به عبور از صحرای سیمپسون بدون حمل سوخت اضافی بود به پایان رسیده باشد.

در مدل‌های قبلی پرادو، لاستیک یدک بر روی درب پشتی جای داشت و دست مهندسان را برای تامین فضای سوخت باز می‌گذاشت (بنابراین درب نسخه‌های قبلی باید از کنار باز می‌شد) اما در حال حاضر لاستیک یدک به زیر فضای صندوق عقب منتقل شده و همین موضوع از ظرفیت گنجایش باک سوخت می‌کاهد.

بدون شک تامین‌کنندگان خارجی راه‌حل هایی را ارائه خواهند داد، اما براساس بررسی سریع ما از زیر خودرو، به نظر نمی‌رسد که مخزن سوخت پرادوی جدید با یک مخزن 110 لیتری موجود در سری 300 متفاوت باشد و این موضوع احتمال امکان افزایش ظرفیت حمل سوخت را افزایش می‌دهد.

نمای کناری و دور تویاتا پرادو 250 2024

 

4. لاستیک‌های یکسان با لندکروزر

به نظر می‌رسد که روی تویوتا پرادو 250 2024، شاهد لاستیک‌های یکسانی با لندکروزر سری 300 باشیم. این موضوع شاید موضوعی غیرمنتظره نباشد زیرا این دو خودرو از شاسی یکسان TNGA-F بهره می‌برند. لاستیک‌های موجود بر روی پروتوتایپ نمایشی، Dunlop Grandtrek در اندازه 265/65 R18 بودند همان سایزی که بر روی پادشاه جاده‌ها می‌توان مشاهده کرد.

5. دوربین 360 درجه

برای اولین بار، حداقل برخی از نسخه‌های تویوتا پرادو دارای دوربین 360 درجه خواهند بود. می‌توان آن‌ها را بر روی گریل، جلو‌پنجره و هر یک از آینه‌های جانبی مشاهده کرد تا بتوان به دیدگاهی بهتر نسبت به بیرون خودرو رسید. همچنین درنظر داشته باشید که در آخرین نسخه از مانیتور چندمنظوره تویوتا، می‌توان اطلاعات دقیقی از نحوه جایگذاری چرخها هنگام آفرود مطلع شد.

 

6. محافظت بهتر از زیربندی

به نظر می‌رسد که پرادو محافظ زیربندی محکم‌تری نسبت به لندکروز داشته باشد. به جای پلاستیک تقویت شده در سری 300، پروتوتایپ پرادو دارای توپان‌های فولادی مناسب بود، این فلز در تست مواجهه با طبیعت کمی تغییر شکل داده بود.

البته، ممکن است آن‌ها بخشی از پکیج سپر آفرودی‌اش باشند که جداگانه بر روی خودرو نصب شده‌اند، اما ما امیدواریم که فولاد به عنوان قسمتی از تجهیزات استاندارد این خودرو یا حتی به صورت یک گزینه‌ در آینده وجود داشته باشد.

 

7. به دنبال چراغ‌های گرد نگردید

پرادوی جدید – یا لندکروزر، همانطور که در امریکای شمالی نامیده خواهد شد – در سراسر جهان با دو چراغ جلوی بسیار متفاوت عرضه ‌خواهد شد. یکی طراحی دایره‌ای سنتی است (شبیه به آنچه که در سری 70 لندکروزر به‌روز شده مجدداً معرفی می‌شود) و دیگری ترتیب چراغ‌های چهارتایی است که یادآور سری 62 و 80 قدیمی است. نسخه آخر فقط در استرالیا ارائه خواهد شد.

 

8. وجود وینچ یکپارچه در جلوی خودرو

نسخه پروتوتایپ تویوتا پرادو 2024 که در معرض دید مدیاها قرار گرفته بود، دارای یک سپر به همراه وینچ کاملا یکپارچه بود. وینچ پشت پلاک خودرو قرار گرفته بود که تقریبا از دید پنهان بود که البته انتظار می‌رود این وینچ در قالب تجهیزات جانبی همراه با خودرو اواسط سال 2024 برای خرید به صورت آپشنال ارائه شود.

وینچ یکپارچه در جلوی تویوتا پرادو 250 2024

9. دیسکانکت استبلایزر جلو

حداقل برخی نسخه‌های پرادوی جدید دارای آنتی رولبار داینامیک هستد، این امر باعث می‌شود در هگام آفرود، به تجربه رانندگی جاده ای خدشه وارد نشود. پروتوتایپی که زیر آن را بررسی کردیم، استبلایزر بار فعال داشت که به نظر می‌رسد همچنان مشابه نسخه سری 300 باشد. هر چند انتظار می‌رود آخرین نسخه از سیستم تعلیق فعال کینتیک (e-KDSS) نیز بخشی از بسته پرادو باشد.

10. قیمت‌ بالاتر و زمان انتظار طولانی خواهد بود

قیمت‌های استرالیا تا نزدیک انتشار نسل پنجم پرادو اعلام نخواهد شد، اما انتظار می‌رود قیمت‌ها بیشتر از مدل‌های فعلی و در محدوده 62,830 تا 87,468 باشد و مشتریانی که در لیست انتظار 12 ماهه این خودرو هستند، به قیمت روز خودرو را تحویل خواهند گرفت و گارانتی قیمتی وجود ندارد.

اما علاوه بر اینکه نمایندگان تویوتا باید قیمت‌ها را افزایش دهند ممکن است زمان تحویل آن هم طولانی‌تر بشود. بدون شک تویوتای استرالیا تمایل دارد تا قیمت‌ها را زیر قیمت لندکروز (محدوده 94,301 تا 143,101 دلار) نگه دارد تا از جایگاه مناسبی را برای فروش این خودرو بدست آورد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید