فدکس در حال راه اندازی پلتفرم رقیب آمازون
به گزارش رسانه مدیاتی، به گفته شرکت فدرال اکسپرس، پلتفرم جدید آن به کسبوکارها کمک شایانی میکند تا به مشتریان خود تجربه یک ارسال عالی پس از خرید ارائه دهند. فدرال اکسپرس امروز اعلام کرد که در پاییز امسال یک پلتفرم تجارت، مبتنی بر داده جدید به نام fdx راهاندازی میکند که برای کسب و کارهای آنلاین راهحلهای گسترده برای تجارت الکترونیک ارائه میدهد. هدف پلتفرم جدید این شرکت، کمک به کسب و کارها در مدیریت زنجیره تامین و فروش به مشتریان و مدیریت تحویل است.
این شرکت در اطلاعیه خود نوشت که fdx ابزارهای تجارت فعلی FedEx مانند دسترسی به اعضای ShopRunner، بازار تجارت الکترونیکی FedEx که در سال 2020 خریداری کرد، با ویژگیهایی مانند توانایی ایجاد یک تجربه سفارشی پس از خرید، ترکیب میکند. بنابراین مارکتها میتوانند اطلاعات دقیقتری درباره ارسال به مشتریان ارائه دهند یا از اطلاعات شبکه حملونقل FedEx برای مدیریت سفارش استفاده کنند.
کریستینا میک، مدیر روابط جهانی فدکس، در ایمیلی به The Verge گفت که اگر چه فدکس عضوی از تجار بازار نیست، ولی تضمین یک تجربه عالی برای ارسال سفارشی پس از خرید به مشتری خود را ارائه میدهد و با قابلیت و بینشهای دیجیتالی به کسب و کارها کمک میکند.
بیشتر بخوانید: کافئین قهوه بیشتر است یا چای؟
همزمان با ارائه این پلتفرم جدید، FedEx در زمینه لجستیک با Amazon رقابت میکند، شرکتی که سالها آن را تهدیدی برای تجارت خود میدانست. در سال 2019، فدرال اکسپرس از تمدید قرارداد برای ارسال پروازی محموله آمازون از طریق FedEx Express خودداری کرد. اواخر همان سال، آمازون فروشندگان خود را از استفاده از FedEx برای تحویل مرسولات در طول تعطیلات منع کرد و دلیل آن را کاهش عملکرد FedEx اعلام کرد؛ ممنوعیتی که در سال بعد لغو شد.
فدرال اکسپرس همانند UPS جایگاه خود را نسبت به آمازون از دست داده است، به طوری که آمازون در سال 2022 مرسولات بیشتری نسبت به هر یک از آنها تحویل داده است. این اتفاق زمانی رخ داد که غول خردهفروشی آنلاین یعنی آمازون یک عملیات لجستیکی را ایجاد کرد که در آن برای بالا بردن تعداد مرسولات از پیمانکاران شخص ثالث مشخصی استفاده میکرد و اصرار داشت که این پیمانکاران از کارمندان شرکت نیستند.