هوش مصنوعی آمازون پاسخگوی خریداران
به گزارش رسانه مدیاتی، آمازون در حال آزمایش یک هوش مصنوعی است که به خریداران اجازه میدهد در مورد ویژگیهای محصول مورد نظر خود سؤال بپرسند. با استفاده از این AI دیگر نیازی نیست که کاربران، در صفحات نظرات یا فهرست یافتن اطلاعات، در مورد یک کالا جستجو کنند. این شرکت با استفاده از این ابزار، نظرات کاربران در مورد هر کالا را لیست کرده و با استفاده از تبلیغات مانند تصاویر هر محصول، به فروشندگان کمک شایانی میکند.
هوش مصنوعی مولد آمازون برای پاسخگویی به سوالات خریداران
این ویژگی جدید در اپلیکیشن موبایل آمازون، کاربران را وادار میکند تا در مورد محصول مورد نیاز خود سوال بپرسند. سپس در عرض چند ثانیه، عمدتاً با خلاصه کردن اطلاعات جمعآوریشده از بررسیهای محصول و خود فهرست، به کاربر پاسخ میدهد.
ماریا بوشتی، سخنگوی آمازون گفت «ما دائماً در حال تلاش برای یافتن راههای جدید جهت کمک به بهتر و آسانتر کردن زندگی مشتریان هستیم. در حال حاضر نیز در حال آزمایش ویژگی جدیدی هستیم که با هوش مصنوعی مولد برای بهبود خرید در آمازون، از طریق کمک به مشتریان برای دریافت پاسخ به سوالات متداول درباره هر محصول، ارائه میشود.»
بیشتر بخوانید: امکان اجرای ویندوز 11 روی مک بوک M3
این ویژگی میتواند خریداران را از دردسر جستجو در صفحات نظرات یا خواندن فهرست برای یافتن اطلاعات درباره یک محصول راحت کند.
برخلاف ChatGPT OpenAI، این ویژگی جدید آمازون، برای انجام مکالمه مناسب نیست، اما میتواند به درخواستهای کاربران پاسخ دهد. برای مثال در فهرستی برای جلیقه زنانه، میتواند یک شرح کوتاه در مورد محصول بنویسد. این ابزار به گونهای طراحی شده است که از موضوع منحرف نشود و اگر نتواند به سوالاتی مانند “جف بزوس کیست؟” پاسخ دهد، یک پیام خطا نشان میدهد.
آمازون در ماههای اخیر چندین ابزار هوش مصنوعی را به سایت خود معرفی کرده است. ژوئن گذشته، این شرکت، خلاصههای تولید شده توسط هوش مصنوعی در مورد هر محصول را بررسی کرد و نحوه استفاده از هوش مصنوعی را برای فروشندگان شخص ثالث در دسترس قرار داد تا به آنها در نوشتن فهرستها و همچنین تولید عکس برای تبلیغات فروش محصول خود کمک کند. دو AI دیگر به نام های «Q»، (یک ربات چت هوش مصنوعی که به شرکتها برای کمک به کارهای روزانه کمک میکند) و Bedrock، (یک سرویس هوش مصنوعی مولد برای مشتریان خدمات وب آمازون) نیز توسط آمازون عرضه شده است.
اندی جاسی، مدیرعامل آمازون گفت که این شرکت، از هوش مصنوعی مولد برای پیشبینی موجودی و همچنین تعیین بهترین مسیرها برای رانندگان استفاده میکند. جاسی ماه گذشته به جیم کرامر از CNBC گفت: «این هوش مصنوعی مولد، کار را برای فروشندگان و مشتریان بسیار راحت میکند، بنابراین من فکر میکنم که مزایای اجتماعی زیادی در پی خواهد داشت.”