سوپر شارژ گوگل مپ با هوش مصنوعی
به گزارش رسانه مدیاتی، طبق اخبار منتشر شده، Google Maps، به کاربران کمک میکند مکانهای جالبی را از طریق استفاده از مدلهای زبان بزرگ (LLM) پیدا کنند. این ویژگی همچنین به پرسشهای مربوط به توصیههای رستوران یا خرید پاسخ میدهد، برای مثال شما میتوانید از LLM، برای تجزیه و تحلیل اطلاعات دقیق Maps در مورد بیش از 250 میلیون مکان و بینشهای قابل اعتماد جامعه بواسطه بیش از 300 میلیون مشارکتکننده برای ارائه سریع پیشنهادهایی برای بازدید مکانهای مختلف، بهره ببرید.
گوگل میگوید که این ویژگی ابتدا در ایالات متحده در دسترس خواهد بود، اما هنوز اطلاعاتی در مورد زمان دریافت سایر کشورها وجود ندارد.
این ویژگی فضای خوبی برای Google است که هوش مصنوعی خود را منعطف کند، زیرا این شرکت سالها تلاش کرده است تا محصول پرچمدار خود را به چیزی تبدیل کند که شباهت بیشتری به ابزار جستجو برای کشف مکانهای جدید داشته باشد، نه فقط مکانی برای دریافت مسیر. استفاده از هوش مصنوعی مولد برای تسریع رسیدن این هدف، قدم بعدی منطقی گوگل در این راستا خواهد بود.
نمونههایی که گوگل از جستجوی هوش مصنوعی مولد خود ارائه میدهد، به شرح زیر هستند:
بیشتر بخوانید: متا از هوش مصنوعی کدنویسی Code Llama 70B رونمایی کرد؛ دقیقتر از GPT-3.5
فرض کنید در حال بازدید از سانفرانسیسکو هستید و میخواهید چند ساعت در زمان خود صرفهجویی کنید و از آن برای کشف مکانهای منحصر به فرد قدیمی استفاده کنید. فقط از Maps بپرسید که به دنبال چه چیزی هستید، مانند “مکانهایی با حال و هوای قدیمی در SF”. مدلهای هوش مصنوعی، اطلاعات غنی Maps درباره کسبوکارها و مکانهای اطراف به همراه عکسها، رتبهبندیها و نظرات انجمن Maps تجزیه و تحلیل میکنند تا پیشنهادات قابل اعتمادی را به شما ارائه دهند.
گوگل میگوید که شروع به کار کوچکی کرده و با انجمن راهنماهای محلی از مشارکتکنندگان، همکاری میکند تا اطمینان حاصل شود که هوش مصنوعی مولد به طور متفکرانه به کار گرفته میشود. این بدان معناست که فقط این مشارکتکنندگان در ابتدا به ویژگی هوش مصنوعی مولد در Google Maps دسترسی خواهند داشت. سپس شرکت آن را در تاریخ بعدی برای سایر کاربران باز خواهد کرد.
Local Guides، که حداقل از سال 2019 وجود داشتهاند، به عنوان “جامعه جهانی کاوشگرانی که نظرات خود را مینویسند، عکسها را به اشتراک میگذارند، به سوالات پاسخ میدهند، مکانها را اضافه یا ویرایش میکنند و حقایق را در Google Maps بررسی میکنند”، توصیف میشوند.
مشخص نیست که این چقدر متفاوت از مثلاً جستجوی «فروشگاه قدیمی SF» در نوار جستجوی معمولی Google Maps خواهد بود. حدس من این است که پاسخ به سبک چت بات که کم کم با آن آشنا میشویم، بیشتر محاورهای خواهد بود، نه اینکه فقط فهرستی از مغازههای قدیمی را به ترتیب مجاورت مشاهده کنیم.